همه دست به دست هم دهیم

با توجه به آزادسازی نرخ ارز برای مواد غذایی و دارو، افزایش نرخ محصولات این صنایع باید متناسب با افزایش کلیۀ هزینه‌های مترتب باشد. به عبارتی نباید به مابه‌التفاوت نرخ ارز توجه کرد، چون میزان افزایش سرمایه در گردش شرکت‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

بازار سرمایه دارای ابزارهای مختلف مالی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق آنان ریسک خود را مدیریت کنند. پس توصیه می‌شود نهادهای نظارتی امکان تأمین مالی ناشران را از طریق انتشار اوراق بهادار با در آمد ثابت قابل تبدیل به سهم فراهم آورند. شناساندن بیش از پیش ابزار مشتقه موجود در بازار و رونق آنان راهکار دیگری در همین مورد است.
با توجه به آزادسازی نرخ ارز برای مواد غذایی و دارو، افزایش نرخ محصولات این صنایع باید متناسب با افزایش کلیۀ هزینه‌های مترتب باشد. به عبارتی نباید به مابه‌التفاوت نرخ ارز توجه کرد، چون میزان افزایش سرمایه در گردش شرکت‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود. به این موضوع باید دو نکته امکان تأمین مالی و سود تسهیلات را نیز اضافه کرد. آیا بانک‌ها امکان این میزان تأمین سرمایه در گردش را دارند؟ پرداخت نرخ تأمین مالی از بازار سرمایه برای این صنایع امکان‌پذیر است؟
باید در افزایش نرخ محصولات، نرخ تأمین مالی اضافه شده نیز دیده شود. دولت ریسک سیستماتیک بازار را از طریق دستورالعمل‌ها مخصوصاً در زمانی که تازه بازار در حال خروج از رکود است افزایش ندهد و فضای بی امنی ایجاد نکند. تبلیغات برای صنعت سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق ارکان نظارتی بازار انجام شود و نهادهای مالی هم که مستقیما با مشتریان در تماس هستند از طریق آموزش و ارائه مشاوره دقیق اعتماد را به سرمایه‌گذاران برگردانند.

  • فیروزه سالارالدینی - مدیرعامل گروه مالی رایا نیکان
کد خبر 452017

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =