کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای بورس، غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۲۴ میلیون تومان، پوشال ۳۱ تا ۳۲ میلیون تومان، نگین ۳۲ تا ۳۴ میلیون تومان و سوپرنگین ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر این محصول به عنوان کالای لوکس از سبد مصرفی خانوار کاهش یافته یا حذف شده است.

آقای میری می گوید: بنابر آمار صادرات زعفران در پنج ماه گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته چرا که موانع سد راه صادرات همچون بازگشت ارز به سامانه نیما، دریافت نیم درصد عوارض آب مجازی و نرخ بالای پایه گمرکی قاچاق رونق گرفته است که امیدواریم موانع صادراتی رفع شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به رکود بازار داخل، مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته به طوری که سرانه مصرف از یک گرم به ۴ تا ۴.۵ دهم گرم رسیده و رفع موانع صادراتی به منظور رونق صادرات تنها راه حل پایداری تولید این‌محصول استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: زعفران ۳۰۰ درصد گران شد


طبق گفته شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۲۴ میلیون تومان و حداکثر قیمت ۳۸ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان - با کاهش تعرفه پایه گمرکی و مدیریت صادرات محصولات کشاورزی، مسئولان قول داده‌اند که تعرفه پایه گمرکی کاهش یابد و در ارتباط با صادرات محصولات کشاورزی مدیریت صورت گیرد تا با رونق صادرات و جلوگیری از قاچاق، کاهش صادرات ماه های اخیر جبران شود.

کد خبر 454570

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش شدید صادرات زعفران در ماه‌های اخیر

    کاهش شدید صادرات زعفران در ماه‌های اخیر

    نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش شدید صادرات زعفران در ماه های اخیر خبر داد و گفت: فقط در فروردین ماه صادرات طلای سرخ ۶۰ درصد کاهش یافته است.

  • قیمت طلا کمی کاهش یافت

    قیمت طلا کمی کاهش یافت

    قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات روز پنجشنبه با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۶ سنت رسید.

  •   "الکترونیکی شدن عوارضی ها" به کجا رسید ؟

      "الکترونیکی شدن عوارضی ها" به کجا رسید ؟

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که برخی عوارضی ها الکترونیکی شده اند اما بعضی هنوز مجهز نیستند.

  • پیش بینی صادرات ۵۵ میلیارد دلاری تا پایان سال

    پیش بینی صادرات ۵۵ میلیارد دلاری تا پایان سال

    معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه تراز تجارت خارجی ایران در دو ماه ابتدای سال جاری مثبت بود، گفت: پیش بینی می‌شود میزان صادرات امسال به ۴۵ تا ۵۵ میلیارد دلار برسد.

  • جزئیات کارت نان چیست؟

    جزئیات کارت نان چیست؟

    معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.

  • حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    زعفرانکاران، فروشندگان و صادرکنندگان واقعی زعفران تصمیم گرفته اند با اتحاد و حمایت‌های دولت و مجلس، تعیین کننده قیمت جهانی زعفران باشند.

  • واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    واردات سیاه‌دانه ممنوع شد

    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات گیاه سیاه‌دانه با دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول در کشور خبر داد و گفت: با تولید ۳۰ هزار تن سیاه‌دانه، از واردات این محصول بی‌نیاز شده‌ایم.

  • ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    اخیرا ویدیویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده‌ است. عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران می‌گوید استفاده از براده‌ آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.

  • سودجویان در کمین طلای سرخ

    سودجویان در کمین طلای سرخ

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ارشد بورس کالا باید به موضوع عرضه زعفران با نرخ پایین در بورس کالا ورود کنند تا اجحافی در حق کشاورزان و تولیدکنندگان نشود.

  •  قیمت تمام شده آب شرب ۱۵ هزار تومان است

    قیمت تمام شده آب شرب ۱۵ هزار تومان است

    معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است و این آب با قیمت هزار تومان یا کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

  • مزایا و معایب ناشناخته‌ترین ابزار نوین بازار سرمایه / تمرین « مشتقه »

    مزایا و معایب ناشناخته‌ترین ابزار نوین بازار سرمایه / تمرین « مشتقه »

    توسعه بازار مشتقه جزو مهمترین برنامه‌های بورس انرژی ایران است که سال گذشته از قراردادهای آتی رونمایی شد و پس از ابلاغ دستورالعمل معاملات اختیارمعامله، این ابزار را هم به سبد ابزارهای بازار مشتقه بورس انرژی اضافه خواهیم کرد.

  • کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

    کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

     آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۲۸۳ روز از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

  • سرانه مصرف زعفران به ۴ دهم گرم رسید

    سرانه مصرف زعفران به ۴ دهم گرم رسید

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به التهابات بازار زعفران در ماه های اخیر، سرانه مصرف به ۳ تا ۴ دهم‌ گرم رسیده است.

  •  کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد

    یک کارشناس حوزه آب گفت: کلا کشور نیاز به استفاه از آب غیرمتعارف دارد، بنابراین از اکنون باید به این سمت حرکت کنیم. باید تصفیه فاضلاب، استفاده از پساب برای کشاورزی و کشت گیاهان شورپسند یا شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گیرد.

  • قول جدید دولت: گرانی‌ها جبران می‌شود

    قول جدید دولت: گرانی‌ها جبران می‌شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: هدف از یارانه دادن در کل رساندن کالا به دست مصرف کننده با قیمت مناسب و به سهولت است، ولی تجربیات این سال ها نشان داد که تشکیل پرونده‌های سنگین مالی یکی از نتایج سیاست ارز ترجیحی بوده است.

  • زعفران ۳۰۰ درصد گران شد

    زعفران ۳۰۰ درصد گران شد

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان مصرف زعفران در بازار داخلی یک سوم کاهش پیدا کرده چرا که این محصول به یک کالای لوکس تبدیل شده است از این‌رو بسیاری از خانوارها زعفران را از سبد غذایی خود حذف کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =