سرانه مصرف زعفران به ۴ دهم گرم رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به التهابات بازار زعفران در ماه های اخیر، سرانه مصرف به ۳ تا ۴ دهم‌ گرم رسیده است.

به گزارش صدای بورس،غلامرضا میری گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و نوسان زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران در سبد معیشتی خانوار کاهش یافته به طوری که از حدود یک گرم به ۳ تا ۴ دهم گرم رسیده است.

او قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته را ۲۴ میلیون تومان، زعفران پوشال را ۳۱ تا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نگین را ۳۲ تا ۳۸ میلیون تومان اعلام کرد.

میری می‌گوید، هم اکنون قیمت حداقل هر مثقال زعفران ۱۴۰ هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار گمرک صادرات زعفران در فروردین ۵۹.۵ درصد و اردیبهشت ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال ناشی از وضع نیم درصد عوارض آب مجازی از ابتدای سال، عوارض گمرکی و مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: زعفران ۳۰۰ درصد گران شد


طبق گفته مسئولان شورای ملی زعفران، با توجه به مشکلات صادرکنندگان در بازگشت ارز به سامانه نیما و زیان ۷ میلیون تومانی در فروش هر کیلو زعفران ناشی از تفاوت نرخ ارز نیما با سامانه موجب شده تا صادرکنندگان امکان صادرات را نداشته باشند و در مقابل قاچاق رونق بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنابرآمار اعلامی مسئولان وزارت جهاد پارسال ۳۵۰ تن زعفران تولید شد. صادرکنندگان از متولیان امر انتظار دارند که تا ماه های باقی مانده به فصل برداشت تمهیداتی برای رفع مشکلات صادرات داشته باشند.

کد خبر 453693

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    حال زعفران ایرانی خوب می‌شود؟

    زعفرانکاران، فروشندگان و صادرکنندگان واقعی زعفران تصمیم گرفته اند با اتحاد و حمایت‌های دولت و مجلس، تعیین کننده قیمت جهانی زعفران باشند.

  • سودجویان در کمین طلای سرخ

    سودجویان در کمین طلای سرخ

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ارشد بورس کالا باید به موضوع عرضه زعفران با نرخ پایین در بورس کالا ورود کنند تا اجحافی در حق کشاورزان و تولیدکنندگان نشود.

  • کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

  • ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

    اخیرا ویدیویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده‌ است. عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران می‌گوید استفاده از براده‌ آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =