ماجرای براده آهن در زعفران چه بود؟

اخیرا ویدیویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده‌ است. عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران می‌گوید استفاده از براده‌ آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.

به گزارش صدای بورس،علی حسینی ، اظهار کرد: تقلب در زعفران فقط با براده آهن نیست بلکه ممکن است از سنگ، گیاهان رنگ‌شده، خاک و...نیز استفاده شود. به عبارت دیگر هر چیزی که منشاء غیر زعفران داشته باشد، تقلب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فیلمی که اخیرا پخش شده اقدامی حساب شده برای تخریب خوشنامی یک برند زعفران است و افرادی که این ویدیوها را درست می‌کنند، قصد تخریب برندهای زعفران را دارند و به نوعی دشمن کشاورزان هستند، زیرا با این کار زحمت کشاورزان هم زیر سوال می‌رود.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران اضافه کرد: ۱۰ سال است که می‌گوییم شناسنامه‌دار کردن زعفران جلوی تقلب در این بخش را می‌گیرد، زیرا زعفران از نقطه تولید در مزرعه قابل رهگیری خواهد بود و دیگر اینکه با این اقدام دولت می‌تواند بداند دقیقا چقدر زعفران در کشور کشت شده است. ولی متاسفانه فقط در این راستا حرف و شعار شنیدیم و اقدامی انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، حسینی تصریح کرد: باید توجه کنیم که دیگر در عرصه تولید زعفران در دنیا تنها نیستیم و کشورهای بسیاری در حال رقابت با ما هستند و به همین منظور باید خیلی با برنامه‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 456832

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ۹۰۰ گرم فیله مرغ ۱۲۴ هزار و ۲۰۰

    ۹۰۰ گرم فیله مرغ ۱۲۴ هزار و ۲۰۰

    در این خبر به بررسی قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی در بازار پرداختیم.

  • کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

  • صادرات زعفران ایرانی باز هم آب رفت

    صادرات زعفران ایرانی باز هم آب رفت

    با وجود آنکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می شود، اما سهم‌ چندانی در بازارهای صادراتی به سبب خام‌فروشی و نبود زنجیره ارزش ندارد.

  • کاهش شدید صادرات زعفران در ماه‌های اخیر

    کاهش شدید صادرات زعفران در ماه‌های اخیر

    نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش شدید صادرات زعفران در ماه های اخیر خبر داد و گفت: فقط در فروردین ماه صادرات طلای سرخ ۶۰ درصد کاهش یافته است.

  • مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست از این‌رو آنها مجبورند ارز حاصل از صادرات را به صرافان محلی بدهند و آنها با ریال پول را واریز می‌کنند. ۹۵ درصد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌صورت امانی انجام می‌شود و فروش امانی را بازار کنترل می‌کند نه صادرکنندگان و ما باید با چندین کشور تولیدکننده چانه زنی کنیم که بتوانیم در نهایت موفق به صادرات شویم.

  • جزئیات کارت نان چیست؟

    جزئیات کارت نان چیست؟

    معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.

  •  هر مثقال زعفران چند؟

     هر مثقال زعفران چند؟

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی زعفران به سبب رکود بازار نسبت به هفته‌های قبل تغییری نداشته است.

  • سرانه مصرف زعفران به ۴ دهم گرم رسید

    سرانه مصرف زعفران به ۴ دهم گرم رسید

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به التهابات بازار زعفران در ماه های اخیر، سرانه مصرف به ۳ تا ۴ دهم‌ گرم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =