قیمت تمام شده آب شرب ۱۵ هزار تومان است

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است و این آب با قیمت هزار تومان یا کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، هاشم امینی در برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما افزود: سازمان برنامه و بودجه، ما را مکلف کرده است که در حوزه کاهش تلفات نشتی، انشعاب غیر مجاز، شبکه‌های فرسوده و انشعابات فرسوده که مشهود است برنامه ریزی داشته باشیم.این مقام مسئول درباره راهکارهای مدیریت آبی کشور برای استفاده بهینه گفت: ما حوزه مدیریت مصرف را شامل دو بخش کرده ایم، بخشی به مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برمی گردد و باید در حوزه مدیریت مصرف برنامه‌هایی را داشته باشیم از جمله جلوگیری از هدر رفت آب.


وی ادامه داد: حوزه هدررفت آب شامل مصارف واقعی و فیزیکی است مصارف واقعی مصارفی است که از شبکه‌های فرسوده، انشعابات فرسوده و نشتی و برنامه ریزی کرده ایم که در حوزه مدیریت آب برنامه‌های متنوعی را داشته باشیم. سالانه در برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شرکت‌های استانی را مکلف می‌کنیم بخشی از شبکه را اصلاح بکنند.
هاشم امینی درباره قیمت تمام شده آب شرب افزود: آن چیزی که برای دولت تمام می‌شود یک مترمکعب ۱۵ هزار تومان است در صورتی که این آب را شرکت آب و فاضلاب با یارانه‌ای که برایش لحاظ می‌شود هزار یا زیر هزار تومان به مشترک واگذار می‌کند. یک بطری آب حدود یک و نیم لیتر است یعنی بیش از ۷۵۰ بطری یک و نیم لیتری تقریبا یک مترمکعب است آبی که با کیفیت عالی از سیستم‌های پیشرفته اسمز معکوس تصفیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید :ذخیره آب سدهای کشور ۵ درصد کاهش یافت



معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور درباره راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش خانگی بدون ایجاد مشکل در زندگی روزمره مردم گفت: با نصب سایه بان ساده مانند مقوای بزرگ، کارتن، یا یک پارچه‌ای که آفتاب به طور مستقیم به کولر نخورد و نیاز به هزینه کردن هم نیست می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آب را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: یکی از بخش‌های منزل که ما آب را زیادی مصرف می‌کنیم حوزه استحمام است. سردوش‌های کاهنده که خیلی هزینه کمی دارد که در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر اگر از این سردوش‌ها استفاده کنیم مصارف استحمام را کاهش می‌دهیم یا در آشپزخانه هم می‌توانیم پلاتورهای کاهنده را استفاده بکنیم یا آب‌هایی که امکان استفاده است و مواد شوینده در آن استفاده نمی‌شود این را کنار بگذاریم برای گلدان یا مصارف فضای سبز است.
به گزارش صدا و سیما، هاشم امینی درباره هدر رفت آب بدلیل فرسودگی و یا تعویض نشدن به موقع لوله‌های آب افزود: بخش عمده‌ای از آبی که در حوزه انتقال هدر می‌رود در مصارف کشاورزی است.

کد خبر 454599

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ۹۲درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

     ۹۲درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

    معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفای کشور گفت: حدود ۹۲ درصد آب تجدیدپذیر کشور در حوزه کشاورزی، ۶ تا ۷ درصد در حوزه آب شرب و مابقی به سایر مصارف اختصاص دارد.

  • کارتن خالی طلا شد

    کارتن خالی طلا شد

    ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.

  • کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

    کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

     آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۲۸۳ روز از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

  • کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    کاهش ۷۰ درصدی مصرف زعفران در داخل کشور

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران در ماه های اخیر، میزان مصرف زعفران ۷۰ درصد کاهش یافته است.

  • کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران

    مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۱۸ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان تهران نسبت به روز مشابه سال آبی گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران، به حدود ۶۳۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

  • زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    کسری منابع آب زیرزمینی در ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد از سال ۵۷ تقریبا مقدار تخلیه آب زیرزمینی از تغذیه بیشتر بوده و از حجم سفره‌ها و ذخیره استاتیک کم شده و هر سال کسری مخزن داشته‌ایم. در این مدت بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد متر مکعب ذخایر استاتیکی را که از قبل جمع شده بود برداشت کرده و به سمت تولید بردیم.

  • یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه عید قربان صحت دارد؟

    یارانه جاماندگان و معترضان همچنان با گذشت بیش از ۵۰ روز، قابل برداشت نیست. رئیس جمهور نهایتا هفته گذشته دستور داد که تکلیف یارانه جاماندگان مشخص شود و حالا این احتمال وجود دارد که این یارانه عید قربان واریز شود.

  • هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامک نسبت به ضرورت مدیریت مصرف آب هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =