غوغای بیت کوین در دنیای خودرو مدرن/ بعد از تسلا نوبت جنرال موتورز

جنرال موتورز در حال ارزیابی شرایط است تا همچون تسلا، بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت بپذیرد.

 به گزارش صدای بورس، تسلا نخستین خودروساز دنیا است که به‌صورت رسمی امکان خرید خودرو از طریق بیت کوین را برای مشتریانش فراهم کرده. شاید پیش‌بینی این موضوع کمی زود باشد؛ اما آن‌طور که Motor1 می‌نویسد، احتمال دارد خودروسازان دیگر نیز به‌زودی در مسیر تسلا قدم بردارند. 

به گزارش زومیت جنرال موتورز هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده؛ اما گفته است علاقه‌ی مشتریانش به پرداخت از طریق بیت کوین را ارزیابی خواهد کرد. این شرکت هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیتکوین ندارد؛ اما مدیرعامل آن، مری بارا، اعلام کرده است جنرال موتورز روی تقاضای رمزارز توسط مشتریان به‌عنوان روشی برای پرداخت هزینه‌ی خودرو و خدمات نظارت می‌کند.

مدیرعامل جنرال موتورز در کنفرانس توجیهی جدیدترین گزارش مالی این شرکت که ماه گذشته‌ی میلادی برگزار شد، اعلام کرد: «ما هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین نداریم؛ اما روی این موضوع نظارت می‌کنیم و ارزیابی‌هایی انجام می‌دهیم. اگر در آینده تقاضا از سوی مشتریان بسیار بالا رود، هیچ چیزی نمی‌تواند برای انجام این کار مانع ما شود.» 

بیشتر بخوانید:

امید به فصل مجامع بازار را مثبت می کند/ اردیبهشت بهار بورس است
نمادهای خوش آتیه ۱۴۰۰ کدامند؟
پیش بینی قیمت فولاد و آهن در فروردین ۱۴۰۰/ مسکن گران خواهد شد؟

گزارش رویترز نیز ظاهرا تأیید می‌کند که جنرال موتورز در حال بررسی ایده‌ی استفاده از بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت است. رویترز نیز به این نکته اشاره می‌کند که جنرال موتورز بر اساس تقاضای بازار، شرایط را ارزیابی می‌کند. جزئیات گزارش بسیار مبهم هستند؛ اما می‌دانیم که جنرال موتورز فعلا به بیت کوین پاسخ منفی نداده است. 

ایلان ماسک تاکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی سیستم پرداخت بیت کوین تسلا ارائه نداده است. او می‌گوید بیت کوین پرداختی به تسلا به ارز سنتی تبدیل نمی‌شود و این شرکت برای پردازش پرداخت‌ها سراغ استفاده از «نرم‌افزاری داخلی و متن باز» می‌رود. ماه گذشته‌ی میلادی تسلا حدودا ۱٫۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بود. 

منبع: ایراسین

کد خبر 430797

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =