شاخصی جدید به بورس نیویورک آمد

بورس نیویورک، نخستین بورسی خواهد بود که شاخص بیت کوین را بررسی و محاسبه خواهد کرد .

بورس نیویورک میزبان شاخصی جدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس نیویورک، بخشی از بورس Intercontinental در بیانیه ای اعلام کرد که شاخص جدید بیت کوین را راه اندازی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بورس نیویورک، نخستین بورسی خواهد بود که شاخص بیت کوین را بررسی و محاسبه خواهد کرد .

شاخص جدید که NYXBT نام دارد ارزش دلاری یک بیت کوین را بر اساس معاملات واقعی محاسبه خواهد کرد .

توماس فرلی، مدیر عامل گروه بورس نیویورک در این خصوص اظهار داشت: معاملات بیت کوین در اقتصاد کنونی یکی از علاقمندی های مشتریان و سرمایه گذاران است .

وی در این خصوص بیان داشت: پس از انتشار شاخص های موفق آتی دلار و دیگر شاخص های متنوع دیگر، هیأت مدیره بورس نیویورک تصمیم گرفت تا شاخص بیت کوین را نیز محاسبه و وارد بورس نیویورک کند.

فرلی با اشاره به همسو کردن زیرساخت های تکنولوژی بورس نیویورک با شاخص های جدید، از ورود ابزارهای جدید معاملاتی بر اساس استانداردهای موجود در بازار املاک و مستغلات خبر داد.

بیت کوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی پشتوانه» یا پول حکومتی است.

نوآوری بودن بیت کوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند.

زیرا در چند سال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته است اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیت کوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت ها است.

تا کنون هیچ دولتی پول بودن بیت کوین را تایید نکرده است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، جمهوری فدرال آلمان و جمهوری خلق چین بر کالا بودن بیت کوین تاکید دارند.

البته از لحاظ فنی و کارکردی این عبارت صحیح است که بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند.

گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchainذخیره می‌شود.

 بیت کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله‌ای منتشر کرد پایه‌گذاری شد.

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند.

شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تایید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

قبل از ابداع بیت کوین، سیستم‌های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ناکاموتو با استفاده از شیوه اثبات کار در یک شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین نسبتاً پروژه‌ای جدید و شدیداً تحت توسعه است. به همین دلیل توسعه دهندگان آن به کاربران توصیه می‌کنند که به آن به عنوان یک نرم‌افزار آزمایشی نگاه کنند.

این شاخص جدید که مهمان بورس نیویورک شده است از متودولوژی خاصی پیروی می کند و بر طبق قوانین منطقی و آنالیز شده مجموعه داده ها و تراکنش ها را محاسبه و منتشر می کند.

این شاخص جدید در مدت زمان کوتاهی از طریق شاخص گلوبال بورس نیویورک(GIF) ارائه می شود تا برای انتشار مستقل آماده شود .

این شاخص جدید تمام اطلاعات و دادها های خود را از معاملات بورس Coinbase، پیشرو در معاملات بیت کوین، می گیرد.

کد خبر 387578

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =