۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
هیجان فروش در وال استریت

بازار وال استریت در روز سه‌شنبه شاهد افت شدید دیگری بود.

به گزارش صدای بورس، هیجان فروش سهام بخش فناوری همچنان ادامه دارد. هفته گذشته سهام این بخش با بدترین سقوط از ماه مارس روبه‌رو شد.

در معاملات سه‌شنبه، شاخص داو جونز ۲.۳ درصد معادل ۶۰۰ واحد کاهش یافت. همچنین شاخص S&P۵۰۰ به میزان ۲.۸ درصد و نزدک ۴.۱ درصد افت را تجربه کردند.

شاخص نزدک با بیش از ۱۰ درصد افت طی سه روز معاملاتی گذشته، رسما وارد محدوده اصلاح شد.

ادامه فروش سهام بخش فناوری، بازار وال استریت را در مسیر نزولی قرار داد که در افت شاخص نزدک نمایان بود. در این روز، ارزش سهام شرکت‌های فیسبوک، آمازون، نت‌فلیکس و آلفابت بیش از ۳ درصد و سهام شرکت اپل نیز بیش از ۶ درصد کاهش یافت.

پس از آن که سهام شرکت تسلا در شاخص S&P۵۰۰ پذیرفته نشد، ارزش آن ۲۱ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت یک‌روزه در تاریخ به شمار می‌رود. به جای تسلا، سهام شرکت‌های Etsy، Teradyne و Catalent در شاخص S&P۵۰۰ پذیرفته شدند.

در این میان، سهام شرکت نیکولا (تولیدکننده خودرو برقی و رقیب تسلا) با جهشی ۵۳ درصدی روبه‌رو شد. علت این رشد چشمگیر آن بود که جنرال موتورز از خرید ۱۱ درصد سهام این شرکت به ارزش ۲ میلیارد دلار خبر داد.

ارزش سهام شرکت‌هایی که در بخش فناوری سرمایه‌گذاری کرده بودند نیز با کاهش روبه‌رو شد. افشای خبر سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری سافت‌بنک در سهام غول‌های فناوری همچون تسلا، آمازون، مایکروسافت و نت‌فلیکس موجب افت ۷ درصدی این گروه سرمایه‌گذاری چندملیتی شد.

برخی تحلیلگران معتقدند، با توجه به رشد چشمگیر ارزش سهام شرکت‌های فناوری در ماه‌های اخیر، افت کنونی یک اصلاح به شمار می‌رود و این بخش حباب ندارد.

منبع: فوربس

کد خبر 416293

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =