رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

رئیس‌جمهور گفت: برخی که ملامت می‌کردند حضور شما در میان مردم ثمراتش چیست به نظرم لذت این حضور را نچشیده‌اند. در میان مردم بودن و مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند. فرق می‌کند از پشت میز مدیریت کردن تا اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم. این با مردم بودن در دولت یک اصل و تغییر رویکرد به حساب می‌آید و همواره تاکید شده باید دولتمردان این نگاه را داشته باشند

به گزارش صدای بورس، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری صبح امروز در نشست خبری امروز گفت: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت‌محوری تنظیم شد مستند ما هم برای این کار سند آمایش سرزمینی بود. ممکن است عزیزی در دانشگاهی نسبت به این سند حرف داشته باشد اما وقتی می‌گوییم عدالت باید سندی داشته باشد. در جذب نیروی انسانی و پرداخت‌ها و به کار گیری افراد همواره تاکید شده که باید کارها پیوست عدالت داشته باشد که مساله عدالت امری است که باید تمامی اقدامات به سمت آن گرایش داشته باشد. اگر کاری با این فاصله دارد با گوشزد کردنش عملکردها باید اصلاح شود.

وی گفت: اصلاح ساختارهای فسادزا و اینکه افراد بخواهند با روابط ناسالم نظام اداری ما آلوده کنند مهم است. برای همین هم بازرسی نهاد ریاست‌جمهور فعال شده است یعنی هم نظارت درون سازمانی و برون سازمانی فعال شده مواردی بوده نه در حد فساد بلکه تخلفی گزارش شده سریع دنبال و برخورد شده و مواردی را خود دولت تحویل قوه قضاییه داده ست.

رئیسی با بیان اینکه مدیر هر دستاهی را مسئول برخورد با با فساد همان جا می‌دانیم، گفت: در درجه اول هر مدیری وظیفه ضدیت با فساد و نظارت دارد بعد دستگاه‌های بیرونی. مدعی برخورد با تخلفات و مفاسد خود دولتمردان باید باشند. در این مورد با برخی موارد برخورد شده است تاکید می‌کنم ساختارهای فسادزا و رانتی که روابط ناسالم ایجاد می‌کند، جیب یک عده را پر می‌کند و از آن پرونده تولید می‌شود باید اصلاح شود به نحوی که شاهد تولید پرونده نباشیم این معنایش این نیست که هیچ کس ممکن نیست فساد کند مهم حس مبارزه با فساد است نباید جوری افراد انتخاب شوند که این اتفاق بیفتد و ساختارها هم باید این شرایط را فراهم نکند اما اگر با همه تمهیدات باز هم این اتفاق افتاد باید با آن برخورد جدی شود چراکه برخورد با مفسد اجرای عدالت را تضمین می‌کند.

بیگانگان مشکلی حل نمی‌کنند

رئیس جمهور گفت: رویکرد بعدی نگاه به درون برای حل مشکلات کشور است. بیگانگان مشکلی حل نمی‌کنند و نگاه به دستان توانمند مردم نگاه دولت است. معتقدیم نگاه به دستان بیگانه ما را معطل نگاه می‌دارد کمااینکه سال‌ها کشور معطل نگاه داشته شد. ما در کشور ظرفیت کم نداریم. این نگاه و اتکا به درون و تولید در کشور که از محوری‌ترین نگاه در دولت است.

وی افزود: رویکرد بعدی شکستن حلقه بسته مدیران و جذب نیروهای جوان و کارآمد است؛ این به معنای این نیست که از نیروهایی که تا امروز کار کردند استفاده نشود اما اگر کسی بنای کار ندارد باید جایش را به افراد کارآمد بدهد.


بیشتر بخوانید: اگر درباره بازنشستگان کار به تذکر و طرح سوال برسد مخاطب شخص رئیس‌جمهور است


رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا به دیپلماسی جهت رفع مال تحریم‌ها باور دارید، گفت: ما خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و قرارگاهی را تشکیل دادیم که با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور این کار را دنبال کنند و رفع تحریم‌ها را با محوریت وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده ادامه می‌دهیم هیچکدام ما را از دیگری باز نداشته در خنثی‌سازی تحریم‌ها گزارش‌ها حاکی از این است که ما خیلی از محدودیت‌ها را به رسمیت نشماردیم. میزان صادرات ما نشان می‌دهد هیچ محدودیتی را برای خود نمی‌شناسیم سطح تجارت خارجی ما با کشورهای منطقه ۴ یا ۵ برابر افزایش پیدا کرده و در صادرات نفت ما خود را در محدودیتی که تحریم‌کنندگان می‌خواهند قرار ندادیم و صادرات ما در حدی است که همه توان خود را بگذاریم چه صادرات نفتی چه صادرات غیرنفتی را ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: موضوع بلوکه کردن پول‌های ایران را هم به رسمیت نشناخته‌ایم و برخی پول‌های خود را آزاد کردیم و برخی با اقدامات ظالمانه آمریکایی‌ها همواره در محدودیت است که آن‌ها را هم دنبال می‌کنیم این تحریم‌ها را ظالمانه و برای محدود کردن جمهوری اسلامی می‌دانیم اما به رسمیت نمی‌شناسیم و باید سریعاً برداشته شود. برای برداشتن آنها هم میز مذاکره را هم ترک نکردیم؛ مذاکره برای رفع تحریم‌ها. تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود آنهایی که به پیمان خود پشت پا زدند باید برگردند و به تعهدات خود عمل کنند تعهداتشان رفع تحریم‌ها بود ما تاکید مان در این مذاکرات رفع تحریم‌هاست و مسئله مذاکرات هم که دنبال می‌شود در این هم این رابطه است ما بر خواسته‌های ملت بزرگ ایران تاکید کرده‌ایم. بر رفع تحریم‌ها به صورت پایدار، راستی‌آزمایی اطمینان بخش و تضمین‌های اعتماد آفرین تاکید کرده‌ایم بر این تاکید کرده‌ایم که حتما وقتی بحث رفع تحریم‌ها را داریم مسائل پادمانی هم باید حل و فصل شود به عنوان یک رکن در مذاکرات مطرح شده که بدون حل و فصل مسائل پادمانی سخن از توافق معنا ندارد توافق باید با حل و فصل مسائل پادمانی همراه باشد. هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم هم رفع آنها را با امید و با تصمیم قاطع به اینکه باید تحریم‌ها شکسته شود و از این امکاناتی که امروز وجود دارد حداکثر بهره را می‌بریم.

مهار تورم

وی افزود: مساله تورمی که قریب به ۶۰ درصدد در شهریور ۱۴۰۰ داشتیم اقدامات دولت این بود که کارهایی نکند که تورم افزوده شود. در اولین اقدام دولت را مهار کردیم که پایه پولی را بالا نبرد. کار به جایی رسید که اقدامات دولت در اسفند و فروردین ۱۴۰۱ این میزان کاملا کاهشی شد و به ۳۵ درصد رسید. با اصلاحات اقتصادی در اردیبهشت باز هم تورمی ایجاد شد و در اصلاح اقتصادی پرداخت یارانه در اول زنجیره به آخر زنجیره تعلق بگیرد. برخی به ما می‌گفتند این کار مشکلات بسیاری در پی دارد و البته ضرورت داشت که چند نرخی بودن رانت و فساد است و در این اقدام مردم دشمن را ناکام گذاشتند. در خرداد ۱۲ درص تورم داشتیم این اصلاحات به ۴.۴ در تیرماه و در مرداد ماه به ۲ درصد رسید.

وی افزود: البته وقتی می‌گوییم تورم، مساله گرانی چیز دیگری است. تورم زمینه افزایش قیمت است و در این مساله مهار تورم همواره مورد توجه دولت بود. الان تورم ۴۰ در صد و نیم است واگر بخواهیم مقایسه کنیم با شهریور گذشته که باید تلاش کرد و ما می‌خواهیم بگوییم اراده دولت اراده بر کاهش تورم است و از آن ابتدا بنا همین بود که نوسانی که ایجاد شد باید تا آخر سال به طرف تورم کاهشی برود. سیاست های دولت در این حوزه سیاست درستی است.

رئیسی با بیان اینکه امسال مردم بیش از ۷ میلیون تن گندم به دولت فروختند، گفت: در زمینه کالاهای اساسی هیچ نگرانی وجود ندارد و ذخیره کالاها در حد سبز است. در گذشته گاهی وضعیت به حالت قرمز رسیده بود اما در این زمینه هیچ نگرانی امروز وجود ندارد.

امسال قطعی برق نداشتیم

وی گفت: در مورد برق وقتی دولت کارش را شروع کرد برخی وسایل مردم به دلیل قطع و وصل برق می‌سوخت اما امسال قطعی برق نداشتیم. شش هزار مگاوات برق تولید و به این شبکه اضافه شد که سابقه نداشت. الان کارهای زیربنایی دارد برای تولید برق انجام می‌شود البته زیرساخت‌ها در زمان خود باید ایجاد می‌شد که نشد. وقت این نبود که بگوییم چرا نیست وقت کار کردن بود در برخی استان‌های ما مثل خراسان شمالی، مازندران و بخشی از خراسان رضوی ما در زمستان قطعی گاز داشتیم اما با کشورهایی که سال‌ها فکر می‌کردیم نباید رابطه داشت رابطه برقرار کردیم و سوآپ گازی برقرار شد و کار تجاری‌مان را شروع کردیم.

رئیسی افزود: در حوزه انرژی و گاز کار خوبی را با کشورهای همجوار آغاز کردیم و این سیاست همسایگی را مورد توجه قرار دادیم. اولین سفرم را به خوزستان رفتم وقتی ابتدا از فرودگاه رفتم مسئولین گفتند اینجا مشکل آب دارد. مسئله غیزانیه و شادگان را یادتان است. مستقیم به مرکز آب در اهواز رفتم و بررسی کردیم گفتند ما برنامه چهار ساله داریم گفتم امکان ندارد تا ۴ سال صبر کنیم. تمام تمهیدات را بکنید در سال جاری مشکل حل شود. امسال می‌گویند در سال جاری و ظرف چند روز آینده این مشکل به سامان می‌رسد اینها جزو برنامه‌های دولت است که برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای آبرسانی دارد. مساله مدیریت آب مهم‌تر از بحث کاهش نزولات آسمانی است. آب شرب، آب کشاورزی و آب صنعتی باید درست مدیریت شود. می‌توانیم در صنعت از پساب استفاده کنیم چرا باید آب شرب استفاده کنیم؟ برای مسائل آب هم برنامه‌ریزی شده تنش‌های آبی در استان‌های مختلف شناسایی شده است و در محور دستورهای مهم دولت قرار داده شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در کشور حقوق و دستمزد بود که مورد توجه همه است، گفت: در چند جلسه‌ای که هنوز دولت رای اعتماد نگرفته بود یکی بحث کرونا یکی بحث حقوق و دستمزد در مرداد ماه مطرح بود که می‌گفتند چه باید کرد. خداوند لطف کرد و امروز یک روز حقوق دستمزد و یارانه‌ها تأخیر نداشته است.

وی ادامه داد: کسری بودجه‌ای که عرض کردم از کجا تامین شده؟ ما درآمد ایجاد کردیم و گفتیم که استقراض نکردیم و چاپ پول هم نکردیم با فعال شدن فروش نفت و مواردی از درآمدها مثل فرارهای مالیاتی یا مواردی که در قانون درج شده این کار را کردیم. نکته این بود که ما با همه اینکه کسری بودجه و ۵۶ هزار میلیارد دلار بدهی دولت گذشته که استقراض کرده بود را پرداخت کردیم ماهی ۱۳ هزار میلیارد دلار فاکتور استقراض‌ها را پرداخت می‌کنیم که تا آخر این دولت هم این فاکتورها کنار ما است. در کنار این حقوق و دستمزد مزد را هم پرداخت کنیم. در کنار این‌ها کارهای عمرانی هم است ما از کارهای عمرانی غفلت نکردیم ما ۲۰۲ هزار میلیارد کار عمرانی در سال گذشته انجام داده‌ایم. تا پول تزریق نشود، پروژه‌های نیمه تمام انجام نمی‌شود این در حالی است که ما یک چیزی نداریم. سال‌های گذشته از صندوق توسعه دولت ۲۰ درصد درآمد داشت که امسال این را نداریم. بودجه ۱۴۰۱ این ۲۰ درصد را برخلاف سال‌های گذشته نداریم یعنی منابع‌مان کاهش پیدا کرده است و ۴۰ درصد فروش نفت به صندوق توسعه می‌رود البته صرف توسعه کشور می‌شود اما ساز و کاری دارد که در اختیار دولت نیست.

رئیسی یادآور شد: در این مدت شاهد افزایش حقوق و دستمزدها هم بودیم وضعیت کارگران و معلمان و تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاران را دیدیم که ۱۵ سال عقب بود و رهبری دو تا سه بار تاکید کردند که چرا انجام نمی‌شود یا رتبه‌بندی معلمان ۱۰ تا ۱۵ سال عقب ماندگی داشت حقوق کارگران و کارمندان هم افزایش دادیم در این مدت تا حدی که برای دولت ممکن بود افزایش حقوق‌ها را اعمال کردیم البته می‌دانم که با این مقدار همه نیاز این عزیزان مرتفع نمی‌شود اما ما با امکانات دولت سعی کردیم نسبت به متناسب‌سازی حقوق و دستمزد گام‌هایی را برداریم امیدوارم توضیحات من بتوانند برخی سوالات عزیزان را روشن کرده باشد در ادامه جلسه آماده هستم از نظرات و دیدگاه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استفاده کنیمو

معیشت مردم

در ادامه خبرنگاری از رئیس‌جمهور پرسید، شما در زمان رقابت‌های انتخاباتی در مورد بهبود معیشت مردم وعده‌هایی داده بودید که به حق در این زمینه اقداماتی هم صورت گرفت از جمله پرداخت بدهی دولت قبل و برقراری عدالت سوال افکار عمومی این است که پایان پروژه آواربرداری چه زمانی است و مردم چه زمانی طعم شیرین پایان چالش‌های معیشتی و اقتصادی را می‌چشند.

رئیس‌جمهور در پاسخ گفت: به مردم و خانواده‌های گرامی عرض کنم از وضعیت و شرایط زندگی آنها مطلعم نه اطلاع ماهانه و هفتگی بلکه روزانه و ساعتی اگر بگویم ساعتی بر من نمی‌گذرد مگر این که مسئله معیشت مردم مسئله اصلی ماست مبالغه نکرده‌ام و اگر بگویم نشده کنار سفره بنشینم و به این فکر نکنم که وضع مردمی که توفیق خدمت‌گزاری به آنها را دارم چه خواهد بود و آیا دست آنها به این سفره می‌رسد یا خیر مبالغه نکرده‌ام. این منتی بر کسی نیست این کف وظیفه یک مسئول است. ما مسئله معیشت مردم و رفع مشکلات مردم که از ابتدای دولت مورد بحث بوده را مورد توجه قرار دادیم که چه کنیم تورم مهار شود و کاهشی شود و چه باید کرد نسبت به نظارت بر قیمت‌ها و کالاها که همواره مورد تاکید و توجه دولت بوده است و این هم نشان می‌دهد اگر اصلاح اقتصادی اردیبهشت و خرداد نبود شرایط از این بدتر می‌شد. تورم ما از اسفند تا شهریور کاملاً کاهشی شده است الان هم که این میزان تورم تخلیه شده است باز نشان می‌دهد که روند و تصمیمات اقتصادی دولت به این سمت می‌رود که مشکلات معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

وی گفت: نسبت به یارانه‌ای که به مردم داده شد برخی تصور کردند از این مبلغ بخشی می‌ماند که کسری بودجه دولت را جبران کند اگر عدد و رقم را بررسی کنیم می‌بینید که از این رقم چیزی برای دولت نمی‌ماند در این رابطه مبارزه با فقر مطلق شده است و این اقدام کاملاً توانسته فقر مطلق را مورد توجه قرار دهد. برخی باز در صحبت‌ها این را زیرخط فقر نخوانند منظور من فقر مطلق است. در مرود خانواده‌ای که هیچ درآمدی نداشته برخی می‌گویند درآمد ما فقط میزان یارانه‌ای است که پرداخت می‌شود در روستاها رفتم و دیدم واقعا همینطور است.

رئیسی عنوان کرد: نقدینگی به طرف تولید باید برود. در دولت و بانک‌ها را جمع کرده و گفتیم باید نقدینگی به سمت تولید برود ۱۹ میلیارد دلار در این رابطه سرمایه‌گذاری شده است در کنار افزایش بهره‌وری بحران‌هایی مثل حقوق و دستمزد و بسته‌های معیشتی هم مجموعه شرایطی را فراهم می کند که شاهد وضعیت خوبی در آینده باشیم.

ساخت یک میلیون مسکن

رئیسی در پاسخ به این سوال که بعد از یک سال در مورد برخی وعده‌های شما مثل ساخت یک میلیون مسکن در سال و ایجاد اشتغال یک میلیون نفر در سال برخی می‌گویند این‌ها مشکلاتی دارد آیا در وعده‌های خود اصلاحاتی خواهید داشت، گفت: سخن و وعده من حاکی از نیاز جدی کشور بود یک وعده تبلیغاتی و برای اینکه دیگران به ما توجه کنند، نبود من یک نیاز جدی کشور را بیان کردم. اگر یک میلیون شغل در سال در کشور ایجاد نشود، شاهد عوارض بسیار بیکاری خواهیم بود نیاز یک میلیون مسکن در سال نیاز اساسی کشور است یک سال ۳۰۰ هزار مسکن و در یک سال ۴۰۰ هزار مسکن ایجاد شده در همان سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب‌ماندگی داشته‌ایم وضعیت امروز مسکن به خاطر عقب ماندگی‌هایی است که در هر سال باید یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد و نشده است.

وی افزود: این نیاز قطعی کشور است که ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار مسکن شهری جزو نیازها است اول نیاز کشور است، دوم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و سوم آنچه که من گفتم حتماً باید اجرایی شود. نسبت به تولید مسکن از ابتدای دولت کار شروع شد من در ایام انتخابات چه گفتم؟ گفتم مسکن چند چیز می‌خواهد یک زمین که مهمترین بخش مسکن است زمین‌های دولتی در در حاشیه شهرها داریم که رها شده و می‌تواند برای مسکن‌سازی استفاده شود دوم تسهیلات و سوم مصالح است. در حوزه مصالح هم احتیاجی به خارج نداریم همه تجهیزات و مصالح ساخت داخل را داریم تسهیلات هم در اختیار دولت است.

رئیسی یادآور شد: کار شروع شده از ابتدا برای پیدا کردن زمین‌های مناسب برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن زمین شناسایی شده کار مسکن‌سازی آغاز شده و الان مسکن در بخش‌های مختلف کشور در دست ساخت است که بخش‌های مختلف این کار آغاز شده است منتها باید تسریع کرد هم در پرداخت تسهیلات و هم در ساخت منظور ما این بود که همه را دولت خودش بگیرد و اساساً باید تسهیلات داد به بخش خصوصی من به زوج‌های جوان گفتم خودتان تعاونی‌هایی تشکیل دهید تسهیلاتی بگیرید و خودتان شروع به ساخت خانه کنید. ما باید زمین را آماده کنیم و از بخش خصوصی و همه افراد استفاده کنیم. درستش این است که ۴ میلیون مسکن در ۴ سال هم قابل اقدام است و هم باید به حکم قانون اقدام شود و هم مصممیم این کار را انجام دهیم و امکانش هم وجود دارد با آنکه زمین هم بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار شناسایی شده است در وزارت راه و شهرسازی بعد از سفرهای استانی اولین بازدید را از این وزارتخانه گذاشتم دلیلش هم اهمیت موضوع مسکن بود مسئله مسکن همواره در دستور کار ما است که کمک بخش خصوصی و دولت می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

سرعت اینترنت

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص یکی از وعده‌های انتخاباتی در رابطه با افزایش سرعت اینترنت، گفت: آنچه که من آن روز گفتم را امروز هم دنبال می‌کنم و آقای وزیر ارتباطات را مسئول کردم هرماه دو گزارش ارائه کند.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت‌ها کامل شده بود ما این مشکلات را نداشتیم. این مشکلاتی که شاهد هستید به این علت است که زیرساخت‌ها تا امروز انجام نشده است و حالا باید عقب ماندگی را جبران کنیم. بنا این است که در حوزه ارتباطات عقب ماندگی را جبران کنیم و زیرساخت‌ها را توسط دولت دنبال کنیم و این زیرساخت‌ها و رشد آن به عدد و رقم روزانه دنبال می‌شود. کار در این مدت به میزانی انجام شده و تا پایان سال پیشرفت خواهد داشت. در وعده انتخابات دسترسی دهک‌های پایین به اینترنت انجام شد و آقای وزیر اعلام کردند نسبت به سه دهک اول دسترسی انجام شد. خواست ما این است که دولت صادق الوعد باشد.

بازنشستگان تامین اجتماعی

وی ادامه داد: ما در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم و اجرا کردیم اما نسبت به بازنشستگان آن جایی که امکان داشت دولت از اختیارات قانونی خود استفاده کند مثل آنچه در تامین اجتماعی بود و آنجا که منع قانونی وجود نداشت آنچه امکان داشت را استفاده کردیم در مورد بازنشستگان عزیز در صحبتی در زمان انتخابات گفتم برخی فکر می‌کنند هزینه بازنشسته پایین آمده اما هزینه‌اش افزایش پیدا کرده چون باید خرج نوه‌ها و هدایا را هم بدهد و هزینه‌هایی روی دوشش آمده لذا آنچه امکان داشته برای دولت در افزایش حقوق‌ها عمل کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا ،رئیس‌جمهور گفت: نسبت به مسئله پرداخت‌ها این را بگویم که در سال اول فقط نسبت به معلمان که میزان افزایش را دیدید و در رسانه مطرح شد و میزانی که برای این قضیه گذاشته شد ۳۵۰۰۰ میلیارد در بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است که در بودجه پیشین نبوده و ما پیش‌بینی کردیم و در مجلس تصویب شد. در ارتباط با کارگران عزیز و بازنشستگان اجمالاً می‌گویم نسبت به حقوق و دستمزد آنها تمام تلاش ما آن است که هم برای کارگران هم برای بازنشستگان و هم برای معلمان و هم برای عموم کارکنان آنچه که باید متناسب‌سازی شود، انجام شود نمی‌گویم صددرصد اما اینکه یک مقدار از بار هزینه آنها بکاهیم در دستور کار ما است. مثلاً ۶ میلیون بیمه سلامت رایگان اعطا شده که مسبوق به سابقه نیست.

کد خبر 458336

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • امیرعبداللهیان: در مراحل پایانی رفع تحریم هستیم

    امیرعبداللهیان: در مراحل پایانی رفع تحریم هستیم

    وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برای رفع تحریم‌ها در دولت جدید تلاش زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی هستیم، گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است.

  • وام مسکن روستایی امروز یا فردا می‌رسد

    وام مسکن روستایی امروز یا فردا می‌رسد

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به تصویب رسیده و قطعا پرداخت می‌شود، احتمالا امروز یا فردا از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

  • در پاییز منتظر اوج‌گیری کرونا باشیم؟

    در پاییز منتظر اوج‌گیری کرونا باشیم؟

    با اینکه تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا نسبت به گذشته کمتر شده است، اما برای پیش‌گیری از خیز مجدد این ویروس تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا توصیه می‌شود.

  • بانک مرکزی سرمایه بخش تولید را تامین کند

    رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت:

    بانک مرکزی سرمایه بخش تولید را تامین کند

    رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت تاکید کردند که بانک مرکزی مانع هدایت نقدینگی به زمین و سکه و ... شود، اما سرمایه مورد نیاز تولید را تامین کند

  • تهرانی ها منتظر بی آبی باشند

    تهرانی ها منتظر بی آبی باشند

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.

  • وزیر نفت خبر داد :افزایش ۲۰ درصدی صادرات گاز مایع

    وزیر نفت خبر داد :افزایش ۲۰ درصدی صادرات گاز مایع

    وزیر نفت از افزایش ۲۰ درصدی صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) در یک سال نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به دوره مشابه پارسال خبر داد و اعلام کرد که ایران به‌زودی در حوزه تولید پروپیلن از پروپان به خودکفایی می‌رسد.

  • سایت دولتی شتر را در مناره پنهان کرد!

    سایت دولتی شتر را در مناره پنهان کرد!

    رسانه‌های دولتی بار دیگر با آمارسازی، از عملکرد دولت رئیسی در بازار ارز تمجید کرده‌ و گفته‌اند قیمت دلار در دولت رئیسی تنها هزار تومان بیشتر شده و کنترل بازار ارز، کار این دولت بوده است. اما آیا علت کنترل نرخ ارز، سیاست‌های دولت رئیسی بوده است؟

  • حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران به کجا رسید؟

    حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران به کجا رسید؟

    یک کارشناس درباره حق مسکن کارگران گفت:کاری که دولت می‌کند، لجاجت با قانون است. این اولین باری است که دولت در مصوبات شورای عالی مداخله می‌کند.

  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بازار باید قیمت‌ها را تعیین کند

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بازار باید قیمت‌ها را تعیین کند

    غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روایتی نظر پیامبر (ص) را در خصوص قیمت‌گذاری در بازار تشریح می‌کند. 

  • زمان پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اعلام شد

    زمان پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اعلام شد

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریورماه خبر داد و گفت: معوقات بازنشستگان نیز در آینده پرداخت می‌شود.

  • یک مقام اروپا از رئیسی درخواست کمک کرد!

    یک مقام اروپا از رئیسی درخواست کمک کرد!

    معاون رئیس جمهور در توئتی نوشت: یکی از روسای ارشد اروپای غربی از آیت الله رئیسی درخواست کرده بود که برای میانجیگری جنگ در اروپا کمک کند.

  • زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان "غیرحداقلی‌بگیر"تامین اجتماعی

    زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان "غیرحداقلی‌بگیر"تامین اجتماعی

    ​​​​​​​رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آنها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از  مهرماه به مرور پرداخت شود.

  • در ۵ ماهه امسال چقدر شغل ایجاد شد؟

    در ۵ ماهه امسال چقدر شغل ایجاد شد؟

    مطابق آمار سامانه ملی رصد اشتغال کشور، در پنج ماه نخست امسال ۳۴۱ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور ایجاد شده است.

  • رئیسی دستور داد تورم کاهش یابد

    رئیسی دستور داد تورم کاهش یابد

    رئیس جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه‌های خود، با تمام توان برنامه‌های مصوب را برای کاهش هرچه بیشتر نرخ تورم بویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.

  • خانه را ارزان می کنیم!

    خانه را ارزان می کنیم!

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ می‌کنیم." گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.

  • جزئیات پرداخت "یارانه کشت" به کشاورزان

    جزئیات پرداخت "یارانه کشت" به کشاورزان

    مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه کشت به کشاورزان گندمکار خبر داده‌اند. نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران، به تشریح جزئیات پرداخت یارانه کشت به کشاورزان پرداخت.

  • سهم آب آشامیدنی تهرانی ها کم می شود

    سهم آب آشامیدنی تهرانی ها کم می شود

    مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.

  • اینترنت دوباره ارزان می شود

    اینترنت دوباره ارزان می شود

    درحالی که کاربران اینترنت طی ماه‌های گذشته از حذف بسته‌های بلندمدت اپراتورها که برایشان به صرفه بود، ناراضی بودند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از فعال‌سازی بسته‌های ۶۰ گیگابایتی همه اپراتورها طی ۱۰ روز آینده خبر داده است.

  • بی آبی در راه است

    بی آبی در راه است

    آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب وزارت نیرو کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۸.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۴ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.

  • رئیسی دوباره موضوع ساخت هواپیما را مطرح کرد

    رئیسی دوباره موضوع ساخت هواپیما را مطرح کرد

    رئیس جمهور با قدردانی از دستاوردهای گرانسنگ دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی کشور، خواستار تسری الگوی صنایع دفاعی به سایر عرصه‌ها و صنایع در کشور شد.

  • احتمال افزایش حق مسکن کارگران در فیش مهر ماه

    احتمال افزایش حق مسکن کارگران در فیش مهر ماه

    با توجه به اعلام معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از احتمال تصویب افزایش حق مسکن کارگران در مهر ماه خبر داده است، به نظر می‌رسد که مصوبه مذکور به شهریور ماه نمی‌رسد و کارگران این افزایش را در فیش حقوق مهر ماه خود مشاهده خواهند کرد.

  • چه سرنوشتی در انتظار ارزهای جهانی است؟

    چه سرنوشتی در انتظار ارزهای جهانی است؟

    دلار در روز چهارشنبه ثابت بود زیرا داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار ایالات‌متحده بوده و اظهارنظرهای فدرال رزرو به نرخ‌های بهره بالاتر اشاره می‌کند، همچنین پیش‌بینی‌های افزایش نرخ بهره بالاتر در اروپا نیز با واحد پولی رایج با ارزش برابری بالاتر گره خورده است.

  • آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه برق

    آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه برق

    پرداخت بیمه برق هرچند مدتی متوقف شده بود اما اکنون در روال قرار گرفته و آنطور که سخنگوی صنعت برق اعلام کرده تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده است و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

  • مهم: جاماندگان و ثبت‌نامی‌های جدید «یارانه» بخوانند

    مهم: جاماندگان و ثبت‌نامی‌های جدید «یارانه» بخوانند

    سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که ثبت‌نام افراد جامانده و انصرافی‌های قبل، توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و از طریق درگاه my.gov.ir صورت می‌پذیرد. پس از ثبت‌نام، اطلاعات خانوارهای ثبت‌نامی به پایگاه رفاه ایرانیان ارسال شده و در اولین دور بعدی واریز یارانه، مورد وسع سنجی فوری قرار می‌گیرند.

  • پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از ۵ مهر

    پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از ۵ مهر

    معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با ارائه تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه از ۵ مهر پرداخت خواهد شد.

  • تصمیمات جدید برای پرداخت معوقات بازنشستگان

    تصمیمات جدید برای پرداخت معوقات بازنشستگان

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران از نحوه محاسبه و واریز مطالبات بازنشستگان خبر داد.

  • معترضان پیامک خانه خالی چه کنند؟

    معترضان پیامک خانه خالی چه کنند؟

    مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیانی که به پیامک خانه خالی اعتراض دارند می‌توانند به سامانه املاک، اسکان مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

  • پیشگامی مناطق آزاد در  ایجاد یک نشان تجاری واحد میان کشورهای جهان تشیع

    پیشگامی مناطق آزاد در ایجاد یک نشان تجاری واحد میان کشورهای جهان تشیع

    مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حضور در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اهل بیت(ع)، ضمن معرفی ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تبیین و تشریح قوانین، مقررات، اهداف و کارکردهای مناطق و نقش آنها در همگرایی محبان اهل بیت (ع) پرداخت.

  • جزئیات پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین به بازنشستگان

    جزئیات پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین به بازنشستگان

    معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =