۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
تهرانی ها منتظر بی آبی باشند

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.

به گزارش صدای بورس، شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: بنا بر گزارش‌های سازمان هواشناسی، میزان بارش‌ها در مهر و آبان امسال کاهش محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت دارد و باتوجه به این‌که بخش اعظم نیاز آبی تهران از منابع سدها تامین می‌شود، این کمبود بارش می‌تواند تهران را با کمبود جدی آب مواجه کند و این در حالی ‌است که حجم سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب تهران به علت بروز خشک‌سالی‌های پیاپی با کسری بیش از 50 درصد نسبت به بلندمدت روبروست.

به گزارش ایلنا، این اطلاعیه می‌افزاید: شرکت آب و فاضلاب استان تهران افتخار دارد که علی‌رغم دو سال خشک‌سالی، کاهش میزان بارش‌ها در بهار امسال و افزایش میانگین دما با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و همراهی مشترکان، تابستان امسال هم بدون قطع آب در تهران سپری شد و در آستانه پاییز نیز این شرکت بنا بر رسالت و ماموریت خود، تمامی توان فنی و مهندسی خود را برای تامین پایدار آب شرب پایتخت به کار می‌بندد تا هم‌چون گذشته هیچ خللی در روند تامین آب شرب شهروندان ایجاد نشود؛ چراکه به رغم به‌کارگیری تمامی امکانات و انجام اقدامات لازم، منبع جدید دیگری برای افزایش ظرفیت آب‌رسانی به تهران وجود ندارد و طبعا در این راه همراهی و مسئولیت‌پذیری یکایک ساکنان محترم پایتخت ضروری است.

کد خبر 459636

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رئیس‌جمهور گفت: برخی که ملامت می‌کردند حضور شما در میان مردم ثمراتش چیست به نظرم لذت این حضور را نچشیده‌اند. در میان مردم بودن و مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند. فرق می‌کند از پشت میز مدیریت کردن تا اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم. این با مردم بودن در دولت یک اصل و تغییر رویکرد به حساب می‌آید و همواره تاکید شده باید دولتمردان این نگاه را داشته باشند

  • خوزستان خشک می شود!

    خوزستان خشک می شود!

    عضو هیات نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه اکنون حوزه کرخه کاملا خشک شده، گفت: کیفیت آب تا شرکت توسعه نیشکر آب در حد مطلوبی است و پایین‌تر از آن در شهرهایی خرمشهر و آبادان شوری به حدی است که غیر قابل استفاده است، نخلیات از بین رفته و به علت املاح بالای آب و کیفیت پایین تولید و پرورش خرما را که تاکنون به عنوان مرغوب‌ترین خرمای خاورمیانه مطرح بوده دچار چالش کرده به طوری که خریداری برای خرمای خوزستان وجود ندارد.

  • بی آبی در راه است

    بی آبی در راه است

    آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب وزارت نیرو کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۸.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۴ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.

  • سهم آب آشامیدنی تهرانی ها کم می شود

    سهم آب آشامیدنی تهرانی ها کم می شود

    مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.

  • ۶۰ میلیارد تومان زیان روزانه در خودروسازی

    ۶۰ میلیارد تومان زیان روزانه در خودروسازی

    سه شرکت بزرگ خودروساز کشور در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۲ هزار میلیارد تومان زیان کردند.

  • قطع آب مشترکان بدمصرف در هفته سوم پاییز

    قطع آب مشترکان بدمصرف در هفته سوم پاییز

    به دنبال بی‌توجهی مشترکان بدمصرف آب به اخطارها، آب این دسته از مشترکان از روز یکشنبه ۱۷ مهرماه در ساعاتی از روز قطع خواهد شد.

  • قاچاق آب در پوشش هندوانه!

    قاچاق آب در پوشش هندوانه!

    روزانه میلیون ها لیتر آب مصرفی کشور در قالب محصولات کشاورزی آب بر از کشور صادر می شود.

  • سیل کمکی به سفره های زیرزمینی نکرد

    سیل کمکی به سفره های زیرزمینی نکرد

    یک کارشناس حوزه آب گفت: سیلاب‌های این‌چنینی دوباره برای کسانی که دنبال ساخت و ساز هستند این فرصت را ایجاد می‌کند که ایجاد سد مخزنی را مطرح کنند، اما واقعیت این است که باتوجه به شرایط طبیعی که کشور ما دارد ساخت سد جواب نمی‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =