۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
خانه را ارزان می کنیم!

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ می‌کنیم." گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.

به گزارش صدای بورس، رستم قاسمی با یادآوری این‌که فاصله عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت شد،‌ اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد که یکی از این کارها طراحی سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌ها بود.

وی با بیان این‌که این اقدام به‌سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد،‌ ابراز کرد: در ۶ ماه ابتدایی دولت زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت‌ها انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله فونداسیون رسیده است، اضافه کرد: تاکنون فقط ۴ درصد از اراضی دستگاه‌های دولتی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تأکید بر این‌که "مسکن" یک‌ساله ساخته نمی‌شود و زمان‌بر است، گفت: امیدواریم طی ۲ سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تأمین می‌کند و ساخت شروع می‌شود.

وی با بیان "امیدوارم تعهد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال محقق شود."، تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم، این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.


بیشتر بخوانید: استارت نهضت ملی مسکن/واریز ۲۶ همت به حساب سازندگان


وی یادآور شد: در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند ـ زمین‌ها ـ به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید به این‌که "دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آن را اجرا کنیم"،‌ اظهار کرد: به‌دنبال اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

قاسمی گفت: به دستگاه‌های اولتیماتوم جدی داده‌ایم و گفته‌ایم که شوحی نداریم و برای دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه زمان گذاشته‌ایم که باید زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن تامین شود و اگر دستگاه‌ها به تعهداتشان عمل نکنند، طی توافقی که انجام شده است، اداره ثبت و ملاک، با شناسایی زمین‌های دستگاه‌ها، بدون استعلام دستگاه‌ها سند زمین‌ها را برای وزارت راه و شهرسازی صادر می‌کنند.

به گزارش تسنیم ،وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی آمار پیشرفت کار در مراکز استان‌ها، شهرهای کشور و روستاها را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

کد خبر 458464

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام مسکن روستایی امروز یا فردا می‌رسد

    وام مسکن روستایی امروز یا فردا می‌رسد

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به تصویب رسیده و قطعا پرداخت می‌شود، احتمالا امروز یا فردا از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

  • پیش بینی تداوم رشد اقتصادی در تابستان

    قائم مقام بانک مرکزی عنوان کرد:

    پیش بینی تداوم رشد اقتصادی در تابستان

    قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد در یک سال اخیر، رشد اقتصادی بر خلاف فصول قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیشتر شده و پیش‌بینی می‌کنیم در فصل تابستان امسال نیز با توجه به اینکه قطعی برق هم نداشتیم، وضعیت رشد اقتصادی بهتر شود.

  • این دولتی ها با ساخت مسکن مشکل دارند

    این دولتی ها با ساخت مسکن مشکل دارند

    رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی دستگاه اجرایی بزرگ و طویلی است و مسکن زیر سایه حمل و نقل گم شده، تفکیک بخش مسکن از راه به طور جدی مطرح شده و هم رییس جمهوری و هم رییس مجلس موافقت خود را از تفکیک این دو را اعلام کردند و احیای وزارت مسکن به زودی به صحن مجلس می‌رود.

  •  رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رئیس‌جمهور گفت: برخی که ملامت می‌کردند حضور شما در میان مردم ثمراتش چیست به نظرم لذت این حضور را نچشیده‌اند. در میان مردم بودن و مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند. فرق می‌کند از پشت میز مدیریت کردن تا اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم. این با مردم بودن در دولت یک اصل و تغییر رویکرد به حساب می‌آید و همواره تاکید شده باید دولتمردان این نگاه را داشته باشند

  • ۲۰ شرکت دولتی در لیست واگذاری/شناسایی جاماندگان سهام عدالت به کجا رسید؟

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

    ۲۰ شرکت دولتی در لیست واگذاری/شناسایی جاماندگان سهام عدالت به کجا رسید؟

    نشست سازمان خصوصی‌سازی صبح امروز به مناسبت هفته دولت و به منظور ارائه گزارش عملکرد یکساله سازمان خصوصی‌سازی در محل این سازمان برگزار شد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اسامی ۲۰ شرکتی که در لیست واگذاری قرار دارند گفت: تا اواسط مهرماه، شفافیت این شرکت‌ها مشخص می‌شود و از ١٨٩ شرکتی که دارای وضعیت مناسب شفافیت هستند تنها ۲۴ شرکت را می‌توان در رتبه یک اعلام کرد.

  • رستم قاسمی: از جرم مشاورم بی‌اطلاعم

    رستم قاسمی: از جرم مشاورم بی‌اطلاعم

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان " از جرم مشاورم بی‌اطلاع هستم، گفت: در زمان حاضر ۹ فروند هواپیمای مسافربری روسیه در کشور در حال تعمیر هستند.

  • کمترین قیمت اپارتمان در تهران کجاست؟

    کمترین قیمت اپارتمان در تهران کجاست؟

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =