حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران به کجا رسید؟

یک کارشناس درباره حق مسکن کارگران گفت:کاری که دولت می‌کند، لجاجت با قانون است. این اولین باری است که دولت در مصوبات شورای عالی مداخله می‌کند.

به گزارش صدای بورس،یک کارشناس بازار کار گفت: در حال حاضر این ابهام و عدم پاسخگویی در مورد حقمسکن کارگران طی ۵ ماه گذشته ادامه پیدا کرده و دولت حاضر به پاسخ‌گویی نیست.

حمید حاج‌اسماعیلی عنوان کرد: آنچه که در مورد حق مسکن برخلاف افزایش پایه مزدی کارگران و بن و خواروبار آنها اتفاق می‌افتد، قانون تاکید کرده که این مصوبه باید به تایید هیات دولت برسد. اما آنچه که در گذشته انجام می‌شده، یک روند تشریفاتی بود که دولت به طور معمول حق مسکن را پس از مدتی با تاخیر تصویب می‌کرد و در قالب حقوق کارگران به آنها پرداخت می‌شد.

این کارشناس بازار کار در ادامه گفت: اولا این‌که دولت چند ماه با تاخیر این کار را انجام داد و بعد هم مبلغ را کاهش داد که رویه معمولی نبود، چون مجموع افزایش حق مسکن در یک مذاکرات سه‌جانبه بین نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران انجام می‌شود که مجموع حداقل حقوق کارگران را تامین می‌کند، بنابراین بخشی از حقوق حقه کارگران است که در قالب حداقل تعریف شده است.

حاج‌اسماعیلی افزود: این‌که بعدا دولت بیاید مجددا آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد، واقعا جای تعجب داشت. دولت باید هر چه سریع‌تر این مصوبه را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: کاری که دولت می‌کند، لجاجت با قانون است. این اولین باری است که دولت در مصوبات شورای عالی مداخله می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین ،این کارشناس بازار کار متذکر شد: ما انتظار داریم که دولت دست از ابهام و تردید بردارد و هر چه سریع‌تر اعداد و ارقام مصوب را اعلام و ابلاغ کند. دولت باید مدافع قانون و حقوق مردم باشد

کد خبر 459760

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سال به نیمه رسید، حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران اصلاح نشد

    سال به نیمه رسید، حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران اصلاح نشد

    بعد از نامه رئیس مجلس به دولت برای اصلاح مصوبه حق مسکن, کارگران منتظر هستند تا شهریور ماه حقوق قانونی خود را دریافت کنند.

  •  رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رییسی: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند/ در مورد بازنشستگان طبق قانون عمل کردیم

    رئیس‌جمهور گفت: برخی که ملامت می‌کردند حضور شما در میان مردم ثمراتش چیست به نظرم لذت این حضور را نچشیده‌اند. در میان مردم بودن و مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی فرق می‌کند. فرق می‌کند از پشت میز مدیریت کردن تا اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شویم. این با مردم بودن در دولت یک اصل و تغییر رویکرد به حساب می‌آید و همواره تاکید شده باید دولتمردان این نگاه را داشته باشند

  • تورم مسکن در نیمه اول ۱۴۰۱

    تورم مسکن در نیمه اول ۱۴۰۱

    در سال جاری به طور محسوسی از شتاب رشد بازار مسکن در تهران و کل کشور کاسته شده است؛ آمار نشان می‌دهد که تورم ملکی در پایتخت از ۹۴ درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۶ درصد در پایان سال گذشته و ۳۸ درصد در مرداد سال جاری رسیده که بخش قابل توجهی از این رشد در شش ماه اخیر اتفاق افتاده است.

  • تصویب حق مسکن کارگران در هیات دولت

    تصویب حق مسکن کارگران در هیات دولت

    عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه مبلغ حق مسکن کارگری با توجه به هزینه های اجاره بها رقم بالایی نیست، تصویب هرچه سریع‌تر مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران در هیات دولت را خواستار شد.

  • افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می‌شود؟

    افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می‌شود؟

    یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی (کسانی که بیشتر از حداقل مستمری دریافت می‌کنند) می‌شود، گفت: از شهریور ماه مصوبه افزایش ۳۸ درصدی برای همه بازنشستگان سایر سطوح لازم الاجرا است و مابه التفاوت آن از اول فروردین ماه واریز خواهد شد.

  • هزینه زندگی کارگران و بازنشستگان ماهی چند است؟

    هزینه زندگی کارگران و بازنشستگان ماهی چند است؟

    اجاره خانه در تهران و کلانشهرها یک معضل است؛ الان در تهران، وقتی مبلغ رهن را در نظر بگیریم، متوسط اجاره خانه ده تا ۱۲ میلیون تومان است؛ هزینه‌های آموزش و درمان و حمل و نقل هم سرسام‌آور است.

  • سرانجام حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران اعلام شد

    سرانجام حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران اعلام شد

    با ابلاغ بخشنامه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از سوی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، مبلغ حق مسکن کارگران در فیش حقوقی آبان ماه ۶۵۰ هزار تومان منظور شده و معوقات آن از ابتدای فروردین تا مهر ۱۴۰۱ محاسبه و به حساب کارگران واریز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =