تصمیمات جدید برای پرداخت معوقات بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران از نحوه محاسبه و واریز مطالبات بازنشستگان خبر داد.

به گزارش صدای بورس رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با بیان آنکه حداقل دستمزد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چیزی حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است گفت: مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند اجرا شده است و برای سایر سطوح هم مشکلات مرتفع شد.

دهقانی‌کیا ادامه داد: افرادی هم که بالای سقف حداقل‌بگیران در سال ۱۴۰۱ (۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان) حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، مشمول ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خواهند شد که در ماه‌های گذشته ۱۰ درصد آن را دریافت کردند و با تصویب و ابلاغ این مصوبه مابقی آن را در ماه‌های آینده دریافت می‌کنند.

دهقانی‌کیا افزود: احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال می‌شود و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد و مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها از اول سال به مرور طی ماه‌های آینده به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با بیان آنکه این مصوبات مورد تأیید تمامی کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور قرار گرفته است، می‌گوید: افزایش بن و حق مسکن به دولت و شورای عالی کار ارتباطی ندارد و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی باید براساس منابع و مصارف خود برای حق مسکن تصمیم‌گیری کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در ادامه صحبت‌هایش افزود: طی این شش ماه که بحث‌های مختلفی بر سر افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد شد آقای رئیسی و آقای قالیباف در کنار بازنشستگان بودند و با دستورات‌شان از ما حمایت کردند و تشکر ویژه از دوستان بازنشسته‌مان که برای مطالبه‌گری وارد میدان شدند نه برای شعارهای انحرافی، چرا که ما همه زیر پرچم این نظام هستیم و نمی‌خواهیم دشمنان نظام از مشکلات‌مان سوء‌استفاده کنند. برخی تجمعات دوستان بازنشسته صرفاً برای تصویب زودتر قانون و حل مشکلات معیشتی‌شان بود و هیچ ارتباطی میان جریان‌های انحرافی و معاند خارج از کشور و بازنشستگان شریف تأمین اجتماعی وجود ندارد.

کد خبر 457908

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خورشیددین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    تشکرازهمه کسانیکه این مدت درکنارمان بودند بازنشسته تامین اجتماعی