انتقاد به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان

یونس محمدی گفت: تصمیم دولت در زمینه افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر در مقابل افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی، ناعادلانه بود.

به گزارش صدای بورس یونس محمدی ، با بیان اینکه حقوق بازنشستگان قانونی و بر اساس آنچه در شورای عالی کار تصویب شده، اعلام نشده است، گفت: ما نسبت به افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح و کنار گذاشتن مصوبه شورایعالی کار معترضیم.

وی ادامه داد؛ بازنشستگانی که کف بگیر بودند با افزایش حقوق ۵۷ درصدی حقوقشان رضایت بخش بوده اما بازنشستگانی که ۲۰ تا ۲۵ سال حق بیمه واریز کرده‌اند با بازنشسته‌ای که ۱۰ سال حق بیمه واریز کرده است، یکی شده و نوعی ناعدالتی بوجود آمده است.

او گفت: به عنوان نمونه بازنشسته‌ای که دو تا دو نیم میلیون دریافتی داشت در حال حاضر ۵ تا ۵ ونیم میلیون حقوق می‌گیرد و بازنشسته‌ای که هفت میلیون می‌گرفت، یک میلیون و۲۰۰ به حقوق ماهانه وی اضافه شده است.


بیشتر بخوانید: خبر سرپرست وزارت کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان


وی با بیان اینکه تصمیم دولت در زمینه افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر در مقابل افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی، ناعادلانه بود، تاکید کرد: دولت نباید باعث بروز بی‌عدالتی در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد شود.

محمدی با بیان اینکه تنها راهکار عدالت اجرای قانون است و از طرف دیگر سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه جدا از دولت است، نباید زیر بارمصوبه افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان می‌رفت.

وی با انتقاد از کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه داد: چهار ماه از سال جدید سپری شده اما هنوز مطالبات اولیه و قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی برآورده نشده است؛ کانون عالی بازنشستگان به عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان نتوانسته‌اند در این زمینه گام موثر بردارند. به نامه‌نگاری اکتفا کرده‌اند؛ به این نهاد و آن نهاد و فلان فرد مسئول نامه نوشته‌اند اما مشکلات ما همچنان پابرجاست و هنوز حل نشده است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: مشکل دیگر بازنشستگان در سال‌های اخیر ، بحث درمان تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی است که انتقادات بسیاری را مطرح کرده‌اند که تاکنون بی‌تاثیر بوده است. وقتی قانون الزام را داریم که صفر تا صد خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان کارگری (چه شاغل و چه بازنشسته) را پوشش می‌دهد چرا نباید اجرایی شود تا در عمل، بازنشستگان زیر بار مبالغ سنگینی بابت بیمه تکمیلی که هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند، بروند.

به گزارش ایلنا، طبق اظهارات وی؛ چرا بازنشسته باید از درمان رایگان که حق قانونی‌اش است، محروم است؛ حق بیمه‌ای که سی سال پرداخته‌ایم اگر هنگام پیری و مریضی به کارمان نیاید، دیگر چه زمانی قرار است به درد بخورد و موثر باشد؟

کد خبر 455154

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هرناندو دی‌سوتو؛ نیاز امروز اقتصاد ایران

    هرناندو دی‌سوتو؛ نیاز امروز اقتصاد ایران

    دی‌سوتو اقتصاددان بزرگ و نامداری که زمینه تخصصی اصلی او در اقتصاد زیرزمینی است، با به‌کارگیری سیاست‌های مختلف پس از یک دوره کنترل قیمت‌ها به ثبات اقتصادی در کشور پرو نایل شد. روش‌ها و نظریات او در حوزه کاهش سهم اقتصاد زیرزمینی می‌تواند برای کشورهای درگیر با این پدیده شوم بسیار اثرگذار باشد.

  • تکلیف دختران مجرد برای دریافت مستمری مشخص شد

    تکلیف دختران مجرد برای دریافت مستمری مشخص شد

    سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) یکی از سه صندوق مطرح ارائه دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی در کشور محسوب می‌شود. مخاطبان این صندوق عموما از کارکنان سابق نیروهای مسلح هستند. در سال ۹۹ این صندوق مبلغ مستمری دختران مجرد بیمه‌شدگان متوفی را کاهش داد.

  • توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

  • کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    آن‌طور که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است از تابستان امسال فاز اول واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز و طبق آن به ۴ میلیون نفر از مشمولان سهام دولتی واگذار می‌شود.

  • پیشنهاد حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان

    پیشنهاد حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان

    بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست.

  • افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

    افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

    حسن صادقی گفت: رئیس مجلس بین ۱۰ تا ۳۰ روز مهلت دارد تا تصمیم مجلس را برای اجرا به دولت ابلاغ کند.

  • بازنشستگان منتظر همسان سازی حقوق نباشند

    بازنشستگان منتظر همسان سازی حقوق نباشند

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

  • از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست

    از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست

    به نظر می‌رسد که برای تیرماه نیز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به سیاق ماه گذشته محاسبه و پرداخت شود. موضوع غیرقانونی بودن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هنوز از طرف رئیس مجلس به دولت ابلاغ نشده است.

  • افزایش حقوق بازنشستگان، یک قدم تا نهایی شدن

    افزایش حقوق بازنشستگان، یک قدم تا نهایی شدن

    نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت‌های لازم برای جانمایی درمانگاه تامین اجتماعی در دو شهرستان چرداول و چوار کسب شده و فرمانداران این دو شهرستان باید زمین مناسب جهت احداث درمانگاه را تعیین کنند.

  • خبر خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

    خبر خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

    میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: سال گذشته ۸۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه و سهام به تأمین اجتماعی واگذار شد.

  • عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    مستمری بازنشستگان صنعت نفت به همراه سایر مزایا ازجمله هدیه تولد بازنشستگان، ماهانه کمکی معیشت و گردشگری نیز به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تورابخدا به فکر تمام بازنشستگان چه کشوری چه لشگری یا تامین اجتماعی باشید باده درصد اضافه کردن حقوق واقعا مضحکه نانی به سفره آنان آورده نمی‌شود با اجاره ومخارج دارو مگر گدایی راپیشه کنند که فکر میکنم این باعث سرشکستگی دولت است پس به فکر باشید وگرنه سر هر چهارراه تعدادی از افراد سالخورده که عمری برای دولت زحمت کشیدن می‌بینید وباعث شرمساری است باپلاک بازنشسته هستم درفلان ارگان
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    دولت بانی و باعث این ناهماهنگی در پرداخت شده و خودش باید جؤابگو باشدبازنشتگانی که30سال با پرداخت حق بیمه در صندوق خودشان ذخیره کرده اند اکنون چگونه باوجود تورم 10درصد استفاده کنند ما خواهان حق از دست رفته خودمان هستیم و زیاد هم صبر کردیم اکنون باید دولت محترم باید تصمیم بگیرد تا عدالت بر قرار شود
  • سلیمی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دوست عزیز اگر نمیدانی بدان. هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. مجلس تصویب کرده حقوق دولتمردان نباید از 7برابر کف بیشتر باشد🌹لذا بنابر این ولیکن کف حقوق را از 3 تومان به 6 تومان رساندند تا خودشان 40 تومان دریافت کنند 🌹افتاد👇👇
  • Mari IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 1
    مثلا سه ت شده شش تومن خیلیه بعد اونی که ده ملیون میگیره توقع داره حتما بیست ملیون بگیره خوب اون حداقل بگیر چطور زندگی کنه بنظرم حداقل حقوق ۹ ملیون باید باشه و اون هایی که حقوقشون بالاست هم افزایش سی درصدی اگر بخام با عدالت رفتار کنیم همه باید یکسان حقوق بگیرن و سابقه و ... ملاک نباشه شاید یکی مریض شد باید بمیره که نتونسته چند سال بیشتر بریزه