خبر جدید در مورد بازنشستگان؛افزایش حقوق تورم را بالا می برد

معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی گفت: برخی فکر می‌کنند افزایش دستمزد منجر به تورم می‌شود درصورتیکه هر کشوری به حداقل دستمزد توجه کند و به بهداشت کار و کار شایسته توجه کند، اشتغال پایدار و پویا ایجاد کرده است.

به گزارش صدای بورس، محمد حمزه‌ای (معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی) با تاکید بر اینکه کارگران شاغل و بازنشسته خواستار واقعی محاسبه شدن مزد بر اساس تورم و هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری هستند، افزود: روند افزایش دستمزد کارگر باید طوری باشد که سفره‌اش هرگز خالی نماند. در شرایط کنونی قدرت خرید جامعه کارگری و بازنشستگان کاهش یافته دخل و خرج زندگی‌شان با هم برابری ندارد. بنابراین یک کارگر شاغل و بازنشسته چطور می‌تواند با حداقل دریافتی زندگی خود و خانواده‌اش را اداره کند.

او تنها راه جلوگیری از وخیم شدن شرایط معیشتی خانواده‌های کارگران و بازنشستگان را افزایش حقوق متناسب با پیش‌بینی تورم سال و اجرای مصوبه مزدی دانست و گفت: روز به روز نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند اما افزایش حقوق کارگران فقط یکبار در سال اتفاق می‌افتد و آن یکبار هم متأسفانه نرخ واقعی تورم درنظر گرفته نمی‌شود.

حمزه‌ای با بیان اینکه قیمت برخی اجناس در سال جاری به صورت ۱۰۰ درصدی افزایش داشته است، افزود: اگر دولت در افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مطابق قانون هم عمل کند بازهم فاصله دستمزد با نرخ تورم بسیار بالاست. به عنوان نمونه در کشوری مثل ترکیه در یکسال بر اساس تورم ایجاد شده دو بار افزایش حقوق ایجاد شد. یعنی همگام با تورم و حتی جلوتر از تورم حقوق شاغلین و بازنشستگان این کشور افزایش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟


معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی با بیان اینکه طبق قانون آنچه به عنوان مزد ۱۴۰۱ در شورایعالی کار افزایش یافته است باید برای حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود، خاطرنشان کرد: حق و حقوق بازنشستگان همانند کارگران رعایت نشده. در حال حاضر علاوه بر آنچه قانون مشخص کرده، حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نکرده و حتی آن‌ها ۲۵ درصد در متناسب‌سازی هم طلبکارند.

او با بیان اینکه دولت مصوبه قانونی شورای عالی کار که یکی از ارکان مهم نظام و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری مزد و سایر سطوح مزدی است را تغییر داد و با تصویب ده درصدی سایر سطوح موجب انتقاد بازنشستگان را فراهم کرد، افزود: شاید کاهش سایر سطوح مزدی از ۳۸ به ۱۰ درصد یک تصمیم ساده برای دولت بود اما لطمه‌ای بزرگ به زندگی بازنشستگان وارد می‌کند.

وی بیان کرد: متاسفانه ارزش‌گذاری برای کار در کشور ناعادلانه است، زمانی که ارزش‌گذاری ناعادلانه باشد قشر کارگر جزو جمعیت پایین جامعه محسوب می‌شوند و روز به روز فاصله طبقاتی در آن جامعه بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت برای مبارزه با گرانی‌ها و کمک به اقشار آسیب‌پذیر در کنار افزایش حقوق بسته‌های حمایتی اختصاص دهد. با وضعیت فعلی اقتصاد که هر روز نرخ اجناس بالا می‌رود، کارگران و کارمندان در شهرهای بزرگ امکان زندگی ندارند.

به گزارش خبرآنلاین ،او افزود: امروز نوبت دولت و مجلس است که از کارگران و بازنشستگان حمایت کنند. با افزایش تورم، دستمزد فعلی با سبد معیشت فاصله دارد و دولت باید تلاش کند تا شرایط اقتصادی را تحت کنترل بگیرد تا مزد بیش از این، کارایی خود را از دست ندهد.

کد خبر 455121

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

    آن‌طور که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است از تابستان امسال فاز اول واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز و طبق آن به ۴ میلیون نفر از مشمولان سهام دولتی واگذار می‌شود.

  • افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

    افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

    حسن صادقی گفت: رئیس مجلس بین ۱۰ تا ۳۰ روز مهلت دارد تا تصمیم مجلس را برای اجرا به دولت ابلاغ کند.

  • بر خلاف وعده ها تورم کم نمی شود

    بر خلاف وعده ها تورم کم نمی شود

    یک کارشناس امور بانکی اظهار داشت: اگر با کاهش نرخ نقدینگی در یک ماه این نتیجه گیری را داشته باشیم که نرخ تورم روند نزولی پیدا می‌کند بسیار خوشبینانه است چراکه در سه ماه اول سال نرخ تورم بسیار بالایی را تجربه کردیم و پیش‌بینی نزدیک به واقعیت این است که نرخ تورم سالانه ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ درصد خواهد بود.

  • از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست

    از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست

    به نظر می‌رسد که برای تیرماه نیز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به سیاق ماه گذشته محاسبه و پرداخت شود. موضوع غیرقانونی بودن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هنوز از طرف رئیس مجلس به دولت ابلاغ نشده است.

  • توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    توضیح تامین‌اجتماعی درباره نحوه افزایش حقوق‌ بازنشستگان و دستور رییس جمهور

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

  • غذا در ترکیه لاکچری شد!

    غذا در ترکیه لاکچری شد!

    سیاست‌های عجیب اردوغان برای کنترل تورم ترکیه هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبود و جای تعجب ندارد که این کشور را وارد تورم شدیدی کرده است. تورم ترکیه قیمت‌های غذا را دو برابر کرده است و پرداخت هزینه‌ مواد غذایی برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار است.

  • پیشنهاد حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان

    پیشنهاد حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان

    بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست.

  • اولین واریز وام ضروری بازنشستگان در مرداد

    اولین واریز وام ضروری بازنشستگان در مرداد

    مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعلام نتایج مشمولان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا اواخر تیرماه خبر داد و گفت: مبلغ وام ضروری سال ۱۴۰۱ از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر اعطا می‌شود.

  •  چشم بادامی ها زیر فشار گرانی

    چشم بادامی ها زیر فشار گرانی

    به دلیل کاهش محدودیت های کرونا، افزایش تقاضا ممکن است قیمت ها را بیشتر افزایش دهد.

  • خبر خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

    خبر خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

    میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: سال گذشته ۸۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه و سهام به تأمین اجتماعی واگذار شد.

  • عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    عیدی ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای این بازنشستگان

    مستمری بازنشستگان صنعت نفت به همراه سایر مزایا ازجمله هدیه تولد بازنشستگان، ماهانه کمکی معیشت و گردشگری نیز به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته غارت شده توسط دولت IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 1
    مخبر خیلی خوب میداند تورم چندین‌برابر افزایش حقوق است ولی خود فروخته خاعن گفته بازنشسته سربار دولت است اخر احمق‌خرج دولت را بازنشسته ها میدهند بی شعور
  • بازنشسته MD ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    اگر مخبر حاضر است بدون دریافت هیچ وجهی کار کنند و در دوران کهولت سن بدون هیچ وجهی زندگی کند ما بازنشستگان موافق او هستیم وفقط مصرف کننده ایم جدا از این که ما در زمان جنگ اسیر دادیم جانباز دادیم رزمنده بودیم این بار هم از حق خودمان بگذریم ما که از جون خود گذشتیم گرسنه بودن زن وبچه دیگر چیزی نیست
  • US ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    شماها هرچه فکر کنید حرف بزنید فایده نداره چونکه قطار کهنه شده یاید رها کرد
  • مستمر بگیر IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    مخبر خدا زن وبچه هاتون وشرمنده روزگار باشن توام بلایی به جونت بیفته که حتما میافته در به در بشی بیسوادضعیف کش
  • بازنشسته IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    قبل از افزایش حقوق تورم خود به خود بالا هست و سر به فلک کشیده است یه کم جلوی دزدی های مسیولین را بگیرید تا تورم لالا نرود
  • بازنشسته کارگری IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    لعنت خدا بر کسی که باعث و بانی این حرکت علیه بازنشستگان کارگریه البته اگه واقعا خدایی وجود داشته باشه ........ اگه هست و این همه ظلم رو میبینه چرا بیتفاوته
  • رضا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    این همه بوجه تقسیم شد این همه پول یارانه پخش‌شده این تورم زا نیست تازه هنوز حقوق های اندک اضافه اجرا نشد هروز و هر ماه تورم شده ۲۰۰ درصد کو حقوق اضافه اصلا ربطی به حقوق نداشت این همه تورم دولت‌های قبل تقریبا افزایش حقوق را انجام نی دا دند حرف از تورم نبود
  • B.p IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    وقتی هرچی ادم بیسواد میشن مسیول بهتر از این نمیشه انتظار داشته باشیم
  • محمد معمولی نسب IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    با سلام با توجه به تورم چندین مرتبه پیشنهاد مصوب کانون عالی را به هیئت وزرا ارائه نشدم که متاسفانه نپذیرفتند. در جامعه حقوق‌دانان از هر کارشناس محترم بپرسند حتما بلافاصله همان جواب اولیه و رعایت حقوق کارگر و بازنشستگان را پیشنهاد مینمایند.ولی متاسفانه افرادی میز ریاست اکثر پست ها را اشغال کرده اند که نه تجربه ای دارند و نه سواد کار و نه از افراد خبره و کارشناس عالی توصیه ای می پذیرند حال یک مستمری بگیر فرتوت تکیده که سی سال یا بیشتر را با سر بی شام بر بالین نهادن و این هم زمان پیری آنها که مثلا دولت و دولت مردان که چه عرض کنم مثلا میخواهند باری از دوش آنان بردارند بلانسبت.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    اگر کم کردن حقوق بازنشسته ها از تورم جلوگیری میکنه رئیس جمهور و هیئت دولت محترم هم حداقل دستمزد بگیرند تا سهمی در مهار تورم داشته باشند
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    سلام بر کا رشناس های زحمت کش خودتن با این این حقوق زندگی میکنید مردم روز به روز گداتر می‌شوند ودوزدا پولدار تر قانون جنگل
  • US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    دزدیها واختلاس ورانت خواری وفساد هزارهزار میلیاردی تورم ایجادنمیکنه ولی حقوق دوسه میلیونی کارگر وکارمند بدبخت باعث تورم میشه
  • نادر IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    این حرفهای تکراری هیچ نتیجه‌ای نداره فقط اجرای قانون و مصوبه شورای عالی کار حق قانونی بازنشسته هست وقتی دولت خلاف قانون عمل می کند چه توقعی از بقیه باید داشت گوشت که بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
  • سلام IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    افزایش ویزیت دکتر ، کرایه اتوبوس کرایه تاکسی ووووو هزاران افزایش تورم زا نیس فقط افزایش حقوق بازنشسته تورم زاهست کاش میدونستم دولت کدام دانشگاهاقتصاد تحصیل کرده !!!؟؟
  • باز نشسته IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    23 0
    چرا افزایش حقوق ۵۰٪نمایندگان مجلس تورم زا نبود چرا حقوق وزیر وزرا تورم زا نیست به کارگر و بازنشسته میرسه تورم زا میشه این چه مملکتیه چه بدبختی داریم
  • عزیز. سخندان. ملایی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    لرزش دست مسولین هنگام افزایش حقوق بازنشستگان کارگری را ببینید وسایر صندوق ها. تماشای هست در حالی که یه زمانی ملت ملت حساب می شدند. افسوس افسوس
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    این افکار پلید فقط از مغز معیوب میرکاظمی تراوش میکند خدا لعنتش کند آمین
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    این دولت خودبه خود مظهرتورم وگرانیست جامعه کارگری بااین تورم خودخواسته دولت نمی تواند شکم خودراسیر کند تسهیلات اصلا نمی خواهند دوره رییسی ازمان برده داری هم بدترشده
  • م ر IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ای لعنت بر پدر ومادر بانی اش با روان بازنشسته بازی میکنند لعنت
  • بازنشسته IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    تورم حقوق بازنشستگان بالا نمیرود این شما هستین با مطالب دروغ باعث میشوید تورم بالا برود همش با احساسات بازنشستگان بازی میکنید
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    تورم رو هزینه های دولت که در ذیحساب ثبت نمیشه بالا میبره مثل هزینه های لشکرهای خارج از ایران مثل فرارهای مالیاتی نه ۲ ریال حقوق کارگر بدبخت
  • حسین IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    واقعا بیشتر از این تورم...خخخخ دعوا سر لاهاف ملاست( بازنشستگان) مگه داریم مگه میشه... شگفت انگیز در تورم ،اختلاس ، رانت، دزدی، کلاهبرداری ووووو پرچم دار کل جهان هستیم
  • بازنشسته بدهکار ابرودار IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    باسلام حق مسکن نمایندگان مجلس ماهی ۲۵۰میلیون تورم را بالا نمیبرد بابا اینها مردم را چه فرض کردن مگر ما بازنشسته ها گوش مخملی هستیم بلانسبت
  • حمزه IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام افزایش حقوق فرهنگیان در طرح رتبه بندی و افزایش حقوق کلیه کارگران با حقوق بالا وافزایش حقوق ۵۷ درصدی تورم زا نیست فقط بازنشسته ای که ۳۰ سال خون دل خورده و بیمه پرداخته ان هم از حق و حقوق خودش و خانواده اش حالا تورم زا شده جمع کنید این همه دزدی رو
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بابا ول کنیداین مزخرفاتو همه دارن فیلم بازی میکنندوگرنه بجای اینکارا اعلام اعتراض سراسری میکردندتاکل بازنشستگان به خیابانها بریزند ومطالبه حق خودکنند
  • ناشناس IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط کارتون صبح تا شب نوشتن مطالب تکراری و مزخرف است.
  • مهدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    ۲۵ درصد همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی چی شد ؟!؟!؟!🔥😥🔥😢🔥
  • بازنشسته FR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط خودشان حقوق ۵۰ ملیونی می‌گیرند وباعث نمی‌شود تورم‌ بالابرود انسانهای بی دین وبی وجدان
  • بابک IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    بی کفایتی دولت رئیسی تورم را بالا می برد.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 1
    هر کسی جلوی حقوق ماه را گرفته خدا از زن وبچه اش نگذرد خدا جای حق نشسته
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    انهایی که فکر میکنند الان تورم نیست و فکر میکنند اگر حقوق بازنشستگان اضافه بشود ایجاد تورم میکند واقعا ........
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    تورم که ۵۰۰درصده دیگه چقدر میخاد بره بالا
  • محمود IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    اونی که میگه افزایش حقوق بازنشستگان تورم میاره پس چرا از پارسال تا کنون حقوق نهادها و صداوسیما بصورت چراغ خاموش نزدیک به ۸۰ درصد اضافه شده از جیب ما کارگران و بازنشتگان برمیدارن و بجز اون حق بیت المال ایجوری هزینه میکنن
  • حمید US ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    تورم هر روز داره بالا میاره ربطی به افزایش حقوق نداره بیخودی نظر مفت ندید
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    روی چه حسابی میگن افزایش چندرغاز بازنشسته ها تورم ایجاد میکنه . الان دیگه تورم از ایجاد شدن قبل از افزایش حقوق منفجر شده .
  • ناشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    چی بگیم که نگیم بهتره چون رسانه ها هم فقط بخاطر سودشون دارن این چیزا رک می‌نويسن هیچ کس بفکر مردم وبخصوص بازنشسته ها نیست نه رئیس‌جمهور که ازوقتی به قدرت نشست ونه حتی رهبر در واقع گور پدر بازنشسته ها وملت مسئولین شکمشون سیر و جیبشون پر پول وحساب بان‌کی‌بانکیشون عالی باشه بقیه برن به جهنم
  • باز. نشسته IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    باز نشسته ها دیگه به درد جامعه نمی خورن تورمزا اند همه را نابود کنید مملکت گل و بلبل میشه حقوق ندیدشو
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    قیمت ها ۲۰۰۰ درصد هم که افزایش پیداکنند باز حقوق بازنشستگان از ۱۰درصد کهبیشتر بشه تورم زا است بر پدر مادر کسی لعنت که این تورم را بوجود اورد وما راببچاره کرد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پس چطور حقوقهای کارکنان ایمیدرو تورم رو بالا نبرده
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پس چطور حقوقهای کارکنان ایمیدرو تورم رو بالا نبرده
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پس چطور حقوقهای کارکنان ایمیدرو تورم رو بالا نبرده
  • قربانی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    پس چطور حقوقهای کارکنان ایمیدرو تورم رو بالا نبرده
  • محمدولایی بازنشسته IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    دولت ازپول فاکتوری شرکتها و ذخیره بازنشسته هاست که سر پاست. والا با آن کسری چطور زنده بود ؟؟؟؟
  • حمید IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    دولت قبول کند حقوق متناسب با تورم افزایش یابد آنوقت تکلیف عدالت چی میشود اصلا امکان ندارد.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    حقوق همه کارکنان وپرستاران بیش از ده میلیونه تورم ایجاد نشد حقوق ما شش میلیونه اینم بباید متناسب سازیش کنید بشه ۸ میلیون تورم کجا بود والا بازنشستگان لشگری پدرشون برای این مملکت دراومد اما کسی پیگیر این متناسب سازیشون با کارکنان دولت نمیشه حق الناس این بازنشستگان لشگری گردن رئیسی هستش که درکمون نکرد
  • مرتضی عربانی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    مصوبه شورایعالی کار بدون کم و کاست باید اجرا شود .(۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵هزار تومان) سپس دنباله ماجرا ....... جبران ضرر و زیان ناشی از دیرکرد در پرداخت ،تکلیف بدهکاری دولت به صندوق ، پیگیری تعمد هیئت دولت و مسئولین ذیربط از طریق قوه مقننه ، قوه قضائیه و مردم تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.
  • بازنشسته تامین اجتماعی .فقیر IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    آیا روغن . ماکارونی ‌‌رب گوجه فرنگی . وووو اجناس دیگر با بالارفتن حقوق بازنشستگان گران شده یا اینکه قبل از آن سید محرومان به خاطر محرومان گران کرد و حالا دست پیش گرفتند که ما بازنشستگان مقصر هستیم ولی متاسفانه هر کسی بیسواد هم می فهمد که دروغ بزرگتر از گناه است
  • حسین مرادنادری IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام آقای قالیباف حقوق درصدبالا ی اضافه کنید ۵۰ درصد افزایش بده چرا اضافه نمی کنی مردجپه کجای
  • یک بازنشسته از هزاران IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 0
    ای بمیرید که هنوز بعد تقریبا چهار ماه حقوق حقه ی بازنشستگان تامین اجتماعی رو نتونستید بصورت واقعی مشخص کنید،بیعرضه های بی بته
  • سید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    به نظر من دولتمردان و مجلس هر دو دروغ می‌گویند و فقط به فکر جیب خودشان هستند و برای برای بازنشستگان هیچ ارزشی قائل نیستند پس ما خودمان باید حقمان را از مسعولین حکومت بگیریم
  • علیرضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط خلع ید دولتها و اصلاح مبنی بر عدم دخالت دولت چه ناظر برداشت از صندوق که حق الناس هست و چه از منظر افزایش حقوق شما دولتهای وقت به چه حقی با چا مجوز شرعی دست به صندوق میبرید کما اینکه دولت بعدی پرداخت میکند الان دولتی هست نه تنها نمی تواند پرداخت کند بلکه کسر میکند آیا شما به وجدان خود دربعد مراجعه کردین در شب اول قبر چه جوابی دارین البته اگر معتقد باشین وای بر شما
  • مجتبی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    آخرش چی شد میدید حق ما را یانه یه کیسه حرف الکی ننویسید
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی؛ اقای رییسی به خواسته های حداقلی بچه هایش روزی صد بار نه، نمی گویید که ما را درک کند روزی به خاطر نداشتن قدرت فراهم کردن مایحتاج هزار با به خانواده نه ، می کوییم و از شرمندگی می میمیرم رییسی حق دخالت در امور سازمان تامین اجتماعی را ندارد باید حق ما به ما برگردد
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    فقط افزایش حقوق بازنشسته هاتورم رابالامیبردحق مسیولین که میلیاردهست چی
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    نه که الان تورم نداریم خجالت آوره
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    میرکاظمی میریض را به رییس جمهور معرفی کردند و به بازنشستگان خیانت کرد او هرچه سریعتر برکنار او پول نفت خورد کیچ است و هیچی نمی فهمد
  • حسن اینانلو IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 1
    کارگر جوانی که به علت ازکارافتادگی کلی مستمری بگیر شده و دارای دو فرزند دانشحو و همسری که از او پرستاری میکنه با مستمری که شش میلیون هم نمیشه چطور باید زندگی کنه با این تورم و گرلنی این مبلع ناچیز که حتی نمی تواند داروهای آزاد و نایاب خودش را تهیه کنه فرزندان و خانواده او چه گناهی دارند که در اول زندگی باید با بدبختی زندگی کنند دولت و سازمان که از افراد ازکارافتلده حمایت نمیکند تورم و گرانی که ربطی به افزایش مستنری ندارد را بهانه کرده اند دولت با ازکارافتاده های کلی سازمان تامین اجتماعی را در اولویت قرارده که تعداد این افراد خبلی کم هست در هر شهر یا شهرک صنعتی فقط چند نفراز کارگرها دچارازکارافتادگی شده اند این افراد را با افرادی که فقط یک نفر ویا فقط زن و شوهر هستند مقایسه نکنند در سن ۴۲ سالگی با دو فرزند کوچک مستمری بگیر شدم با ۷۰ درصد نقص عضو سازمان تامین اجتماعی هم هیچ خسارتی نداده گفتند چون حقوق بگیر یا مستنری بگیر شدی خسارتی به شما تعلق نمیگیره برای درملن هم دفترچه سازمان فقط ۲۰ درصد از هزینه را پرداخت کرده خلاصه ما ازکارافتاده های کلی سازمان تامین خیلی بدبخت و بیچاره ایم
  • سعید صادقی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    بله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ایجاد می‌کنند بنده با شما موافقم لطفاً به دولت محترم بگویید این همه گرانی بابت ده درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است تو خدا اون ده درصد کم کنید ولی تو را به خدا قیمت های کالاها را به قبل از دوران ریاست جمهوری آقای ریئسی برگردانید شما با کدام منطق همه ای اجناس را ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصد افزایش دادید یعنی به قیمت جهانی رسانید ولی حقوق ما باید با ریال آن هم ۱۰ درصد اضافه بشود خدا را شکر دولت انقلابی سر کار هستند که اگر دولت انقلابی سرکار نبود چه بلایی سرمون نازل می شد
  • حمید IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    پس چراحقوق گارکرها را بالا بردید حقوق گارکرها را بالا بردیدتورم زانیست فقط حقوق بازنشستگان تورم زاست فقط می خاهیدبه نفع خودتان بالا ببرید .
  • ناشناس IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    این همه گرونی با حقوق،کم خوبه ولی زیاد کردن حقوق تورم بالا میره باید بگن با حقوقهایی که میگیرن مشکلی ندارن و ماها سوختیم
  • ج IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام تامین اجتماعی کی نوبتش میشه روسا کشوری یمقدار به روسا تامین اجتماعی وام دادن یاد بدن
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    آخه به نفعتون نیست زیاد کنید چرا جاهای یه مثل اجرائیات اضافه به ما که رسید زمین خشکید
  • محمدرضارسولی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    مابازنشسته ها چیزی بیشترازحق خودمون نمی خواهیم هرچند که حق ما بیش ازاین مبلغهاست ۳۱سال چرخ اقتصاداین مملکت گرداندیم جوانی گذاشتیم الان که باید راحت زندگی کنیم باعیالواری هرروزبهمون استرس واردمیکنند‌ومیخوان بااین کارهاماروازبین ببرندکشورهای پیشرفته نگاه درست و درواقع اسلامی رواونهادارند.درمان مجانی سفرهایی آن چنانی رایگان تحصیل بچه‌ها رایگان هیچ دغدغه ای ندارندواقعاآخرعمرروراحت سپری میکنندخلاصه شما رئیس روسابازنشست میشیدهردست بدیدهمون دست میگیریداگه قصدجون ماروکردیدانشالله خیرنبنید..والسلام
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    افزایش حقوق همه خوب و به جا است ولی افزایش حقوق ازکارافتادگان و بیکسان باعث افزایش تورم میشود آفرین چه استدلالی واقعا چون فقط صدای بازنشستگان بیچاره است که به جایی نمیرسدودیوارشان ازهمه کوتاهتراست.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    مگر تورم پاین است که با هقوقه بازنشسته بالا میرود
  • علی سبزواری IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اینها همه حرفه دولت و مجلس دستشون توجیبی کارگروبازنشسته حقوق مجلسی ها ۵۰ درصد مثلا زیاد شد تورم زا نیست شاید اونها خونشون رنگین تره که از بیت المال استفاده میکنند
  • علی سبزواری IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    احسنت به دولت خوب به فکر مردم هستین
  • سعید علی بیگی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    به خداوند قسم اگر ۳۸درصد درست نشود علاوه بر نفرین برآنان دیگر هیچوقت پای هیچ صندوق رایی نمی روم که با رای خودم چاقو بدست منتخبین خودم بدم که گلوی خود وخانواده ام را بدتر از دانش ببرند خدا لعنت کنه کسانی رو که بازنشسته رو می‌خواهند به خاک سیاه بکشند خدایا حداقل مرگم رو برسون تا از دست این جماعت راحت شوم آرزوی مرگ که خدا برآورده کردنش برات زحمتی نداره خسته شدیم هر روز نه ۱بلا سیلی از بلا ومصیبت سرمون نازل میشه تمامش کنید بست دیگه
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    همه ما را سر کار گذاشته اند و این ماه هم با همان ده درصد فیش ها را صادر کرده اند
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کانونهای بازنشستگی باید دنبال شکایت در دیوان عدالت را بگیرند کانونها باید هماهنگ کنند تمام بازنشستگان در اعتراضات شرکت کنند نه با شعارهای دشمن شاد کن تا حقمان را در کف خیابان بگیریم نه فقط بگویند نامه دادیم یا اظهار نظر کنند حق گرفتنی است نه دادنی مجلس هم کاری برای ما نمیکند فقط خودمان و بس
  • مجید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    حالا که حقوقها را بالا نبردید پس چرا تو پنج سال گذشته هزار درصد تورم تو جامعه بوجود اومده مگه میشه تورم سالیانه ۷۰ درصد باشه ولی حقوق ۱۰ درصد اضافه شود توازن همه چی به هم میخوره حقوق بگیر نابود میشه این نابود کردن حق الناسه چرا هیچ کس پاسخگوی این بی عدالتیها نیست
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اخر همه چی صد برابر رفته بالا خودتان زیر ۳۰ میلیون حقوق ندارند ولی بازنشستگان بدبخت با۳۱ سال سابقه درزمان جبهه با ۶ ملیون زندگی کنم چون اگر بشود ۸ ملیون تورم میرود بالا یک کمی انسان باشند ماهم خدای داریم چرت آنقدر از خدا بی خبرید آه مارا انشااله زن وبچه تان بگیرد بنده حاضرم با یک سوم حقوق جناب عالی زندگی کنم بی وجدانها چرا اینقدر به حقوق باز نشیتگان تآمین اجتماعی گیر می دهند آخر من هم کار خودم در یک اداره بودیم حلا ایشان بیمه خدمات درمانی است برجی ۱۲ تومان حقوق می گیرد من بدبخت تآمین اجتماعی ۶ تومان می گیرم این چه عدالتی است واقعآ بی وجداترین مدیران مملکت داریم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    اینک حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم را بالا میبره یک سخن چرت وبی معنی است مال تمام صندوقهای کشور ونجومی بگیرها تورم زا نبود نوبت که به ما رسید چرت پورت شروع شد
  • رمضان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    وقتی تورم از 500گذشته حقوق بازنشسته چه دردی از او با ده درغ دوا می‌کنه وقتی مسؤلین اقتصادی هیچ کاری برا وضعیت گرانی نمیکنن حقوق بگیر بازنشسته چه گناهی داره وقتی خود مسولان نجومی بگیرن بقیه چه تقصیری دارن
  • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    چه خوب میشد که مسیولین مخالف افزایش حقوق بازنشتگان اول ازخودشان شروع می کردند وحقوق خودرا زیر ۱۰ میلیون تومان تعیین میکردند حالا هم دیر نشده اجرا کنند
  • بازنشسته IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    دراین روز عرفه خدارو قسم میدم به حقانیت کعبه به حرمت سرزمین وحی خدایا خارو ذلیل کن کسانی راکه چشم دوختن به اندوخته ۳۰ ساله ما پیرمردها
  • بازنشسته صندوق کشوری IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    کنترل قیمتهای شرکتهای تولیدی جهت کسب سود بیشتر انجام می شود در کنترل تورم احتمالا موثرتر باشد تا عدم افزایش حقوق و مستمری پرداختی توسط دولت .
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    این بهانه ی کذب و بی اساسی است که افزایش دستمزد ، تورم را بالا میبرد ، چرا که هم اکنون که با حداقل حقوق کارگر را استعمار کرده اند ، تورم همچنان یکه تازی میگند و چیزی هم جلودارش نیست ، خلق پول توسط بانکها و حجم نقدینگی که چون کوهی بر سر اقتصاد بیمارگونه ی ما هوار شده است ، جو روانی حاکم بر جامعه در پی بی تدبیری های تصمیم گیرندگان اقتصاد کلان و عوامل شناخته شده ی دیگر ، عاملان اصلی افزایش بی قاعده ی تورم در این مملکت هستند . جامعه ی کارگری و کارمندان و بازنشستگان ، برای ادامه ی بقاء شان‌ میبایست از حداقل هایی بهره مند باشند که البته با این اعداد و ارقام ، یک سوم ماه را دوام میآورند و دو سوم بقیه را در عذاب سپری میکنند ، البته منظورم قطعا شامل نور چشمی ها و سرمایه های نظام نیست ، اونها که ۱۰ درصد حقوقشان به تنهایی معادل حقوق یک کارگر و بازنشسته است .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
  • بازنشسته IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    چرا شما اینقدر حاشیه می روید شما قبل از این تمام جنسها را یک شبه گران کردید حالا که به حقوق بازنشستگان که رسید تورم می رود به بالا چهل سال است که به این مردم دارید دروغ تحویل ای ن مردم میدهد بس کنید خدا از شما ستمگر ها نگذرد دروغ کوهای پست بله خره ما معنی دین را فهمیدم
  • م.د IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    نه اینکه یک جفت کفش بالای یک میلیون و دویست هزارتومان شده برای افزایش حقوق خودتان تورم بالا نمی رودولی برای بازنشیتگان اری
  • م.د IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    نه اینکه یک جفت کفش بالای یک میلیون و دویست هزارتومان شده برای افزایش حقوق خودتان تورم بالا نمی رودولی برای بازنشیتگان اری
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    لطفا ده درصد از حقوق ما بازنشسته ها کم کنید تا تورم هم ده درصد کم‌شود ما راضی هستیم حقوق ما کم شود به شرطی که تورم هم‌پایین بیاید
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    متاسفانه آقایان چون خودشان آقازاده هایشان با بیت المال در کشورهای اروپائی و آمریکایی خوش گذرانی میکنند فقط با دلار و یورو آشنایی دارن و هزینه های ما رو با نرخ اونا حساب میکنن اما نمی گن یکنفر در اونجا حداقل دستمزدش با دلار و یورو چقدر، حقوق ما رو هم با دلار و یورو بدن کسی اعتراض نداره از جیب مردم به کشورهای دیگه کمک نکنن تا با کمبود مواجه نشن همیشه گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است اما اینجا ایران است و همه چیز برعکس آرمانهای اول انقلاب عوض شده
  • سعید رشیدی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    افزایش حقوق تورم زاست چرا مسئولین حقوق ۳۰۰میلیون تا ۳۰میلیون و عناوین مختلف ولی هر ساله با افزایش ۵۰درصد ولی برا قشر فقیر تورم زاست خجالت بکشید
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام حقوق تمام این رئیس و وزیران وشرکت نفتی ها واین همه اختلاس تورم رابالا نمیبره فقط حقوق بازنشسته تامین اجتماعی تورم زاشده بابادست بردارین ازاین همه طنز مسخره این وزیران فکرمیکنن بااین مدرکهای جعلی خیلی باسواد هستن وفکرمیکنن این بازنشسته ها چوپان هستن امااین بازنشستگان همان کسانی هستن که مملکت سه ده قبل رابه نحواحسن مدیریت سورپریزی کردن بدون یک ریال اختلاس ودزدی
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    هنوز حقوقی بازنشسته نگرفته اززمان دولت شدن تو بس ۳۰۰۰قلم اجناس از تورم۴۰۰تا ۱۰۰۰درصد افزایش از کجا امد کارگر وبازنشسته با۱۰ درصد نگرفته این تورم ایجاد شد حداقل از نخبه ها از اساتیت دانشگاهای معتبر نه دکترای قلابی کمک بگیر تا شاید زندگی مردم به این روز نیفتد به ....
  • محمدجمشیدی جانبازبازنشسته IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    باسلام من میترسم با امروز فردا ۱۰ روز اینده سال تمام کنند وای همسان سازی بازنشسته ها کاردست مردم ودولت بدهد چهارما ازسال گدشته کسانی حقوق های نجومی میگیرند خبر از دل حداقل بگیران ندارند باکی هم ندارند این مشکل را دولت باید حل کنند یا مردم یا دست به دامن رهبر عزیز بیندازیم
  • مستمربگیر تامین اجتماعی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    انشالله هرکسی چوب لای چرخ می‌گذارد به تیر غیب گرفتار شود و پیش رن لچه اش شرمنده باشد چرا بعضی انسانها آنقدر بخیل هستند
  • میرسعید احمدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ازنملیندگان کارگران میخوام چرندیات ننویسند به ماده ۱۱و۹۶انقدر اشاره کردید که ادم ازشنیدن ارقام هم چندشش میاد زفتید توافق کردید انچه درمملکت ما اهمیت نداره قانون هست که جریان پاسبان ونماینده را به ذهن ادم میاره وقتی حکومت مردمی باشه با عدم اجرای قانون جبران میکند لطف سوژه خبرنگاران نشوید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    به نظر من دولت توجه به دستمزد ندارد چطور خودش توجه ندارن کارفرما توجه کند ما ایرانی سوخته این دولت آن دولتیم چرا تو این 43سال هر کس به عنوان ریاست جمهور آمده فقط از جیب مردم خواسته امورات اش از کم کردن سفره مردم. آمدن 300دادند خانه مردم یک دفعه خالی کردند من موافق آزادی بازار هستم ولی نمیشه ریال حقوق بگیریم و دولار همه چیز را بخریم اول انقلاب یک باز نشسته 7000 الا11800 حقوق می کرفت واین حقوق 1000دولار بود ولی الان 300دولار هم نمی گیریم پیشرفت از این بالاتر ما اسلام را خواستیم تاغوت گفتیم نه آری به جمهوری اسلامی واز آن روز به بعد جنگ با صدام قبل از آن کردستان ما اسیر در بیابان ها شب روز زن بچه به امان خدا ولی شرمنده از زن و بچه چرا الان مریض یکی میاد خانه یخچال خالی اگر برم میوه چند عدد بخرم باید 300بدهم یا همه پدران بچه یا نوه زیاد داره یا یکی از بچه های بیکار
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    چطور هفتاد درصد بازنشسته ها حقوقشان چند میلیون اضافه شد تا به حداقل برساند تورم ایجاد نمیشه ولی دویست هزار نفر افزایش حقوق داشته باشند تورم زاست ؟؟!! فکر میکنید مردم شعور ندارند.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    چرا همه نظرات را چاپ نمیکنید شما هم مثل صدا و سیما هرچه که دوست داشته باشید پخش میکنید

    پاسخ سایت: سلام تمامی نظراتی که حاوی سخنان توهین آمیز و تهدید نباشند، منتشر می‌شوند. تلاش ما اطلاع رسانی حداکثری و انتشار دیدگاه‌های مخاطبان جهت آگاهی مسئولان است.

  • صبا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    حقوق ها رو افزایش نمیدهید می‌گویید باعث افزایش تورم می‌شود حداقل قیمت ها رو کاهش دهید والا اینجوری زندگی سخت تر و سخت تر میشود مردم چه گناهی دارند قربانی سیاست های شما شوند .
  • محمد AU ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    امیدوارم روزی برسد که نمایندگان مجلس در یابند که بازنشستگان هم روزی ادمی بودند که حالا باز نشسته شده ان. انها هم حق زندگی کردن را دارند