پیشنهاد حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان

بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست.

به گزارش صدای بورس، تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.

در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه، سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار وقت، به روال هر سال مصوبه‌ای را براساس تصمیمات مزدی شورایعالی کار تنظیم کردند و برای تایید نهایی به هیات دولت فرستادند؛ اما این تایید بعد از یک ماه معطلی به «تغییر» انجامید؛ دولت افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح را نپذیرفت و اعلام کرد بازنشستگان غیرحداقل بگیر مشمول افزایش ده درصدی مستمری‌ها می‌شوند؛ برهمین اساس، حقوق بازنشستگان در خردادماه پرداخت شد؛ در روزهای پایانی خرداد، هیات تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی به این مناقشه ورود کرد؛ رای اولیه این هیات، یک موفقیت برای بازنشستگان محسوب می‌شد: مصوبه‌ی دولت به دلیل تغایر با قانون باید ابطال شود.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟


پرداخت‌های جبرانی و متناسب‌سازی

و در میانه‌ی این تعلیق اجباری، سرپرست وزارت کار، آب پاکی را روی دست بازنشستگان می‌ریزد؛ او طی سخنانی، «متناسب سازی» را راهکار جبران فاصله‌ی ده درصد دولت و ۳۸ درصدِ مطالبه‌ی عمومی عنوان می‌کند و بسیاری از رسانه‌ها، این خبر را «خبر خوش برای بازنشستگان» تیتر می‌کنند.

پانزدهم تیرماه، محمدهادی زاهدی وفا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی آماده پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسیده و این مصوبه تصمیم شخصی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی‌تواند بخشی باشد و باید حتما همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و جزئیات حقوقی و کارشناسی را لحاظ کرد، گفت: در جلسه‌ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، برخی اعضای دولت و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق اقدام کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت تامین بودجه و اقدامات فنی و نرم افزاری درخصوص جبران این مبالغ صورت گرفته، تاکید کرد: اعضای جلسه و ذینفعان این موضوع را پذیرفته و درباره آن توافق کرده‌اند.

ابهامات متناسب‌سازی

سرپرست وزارت کار گفته است نمایندگان بازنشستگان متناسب‌سازی را در عوض مصوبه مزدی شورایعالی کار پذیرفته‌اند و قرار است پرداخت‌های جبرانیِ متناسب‌سازی شکاف حقوقی بازنشستگان غیرحداقل بگیر را پر کند؛ در اینجا چند سوال و ابهام وجود دارد؛ اول اینکه، با پیگیری‌های صورت گرفته، از قرار معلوم هیچیک از نمایندگان قانونی بازنشستگان و تشکل‌های آنها، با چنین راهکاری توافق نکرده‌اند؛ تا امروز تمام تلاش بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آنها، احیای مصوبات مزدی شورایعالی کار یا همان ۳۸ درصد اولیه است؛ دوم اینکه، اگر قرار بر اجرای متناسب‌سازی باشد، باید بعد از اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها صورت بگیرد؛ قرار بود ادامه متناسب‌سازی در سال جدید انجام شود اما اجرای متناسب‌سازی بعد از افزایش قانونی مستمری‌ها نه به جای آن! در واقع نمی‌توان با توسل به متناسب سازی، اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را از دور خارج کرد و در نهایت اینکه، راهکارهای جبرانی مانند متناسب‌سازی براساس اصول بیمه‌ای برای همه بازنشستگان کارگری (حداقل بگیر و میانه بگیر) اجرا می‌شود؛ اگر آنطور که سرپرست وزارت کار گفته، هدف جبران کمبود حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر باشد، آیا حداقل بگیران از متناسب‌سازی مستثنا می‌شوند؟

اول اجرای قانون بعد متناسب‌سازی

یدالله فرجی (بازنشسته کارگری و رئیس سابق شورای اسلامی کار شرکت جنرال استیل) در رابطه با این اظهارات به ایلنا می‌گوید: بازنشستگان خواستار افزایش ۳۸ درصدی به اضافه‌ی ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت هستند و هیچ توافقی نشده که متناسب‌سازی به جای افزایش قانونی مستمری‌ها قرار بگیرد و جای آن را پر کند. این رویکرد سرپرست وزارت کار، نه تنها با قانون تناسب ندارد بلکه بازنشستگان را ناامید می‌سازد؛ بازنشستگان سال‌ها برای کشور جانفشانی کرده‌اند؛ در سنگر تولید و سازندگی، در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در روزگار تحریم و سختی، همیشه در صف اول بوده‌اند؛ حالا درست نیست که حق اولیه و قانونی‌شان اینگونه زیر پا گذاشته شود و ادعا کنند توافق کردیم قانون اجرا نشود!

فرجی خطاب به سرپرست وزارت کار و مقامات دولتی می‌گوید: بازنشستگانی که امروز در دهه ششم و هفتم زندگی هستند و بعد از سی سال خدمت و تلاش، جسم و جان‌شان درگیر بیماری‌های رنگارنگ است؛ نیاز به تشویق و حمایت دارند نه استرس. بازنشسته از یک طرف شرمنده‌ی زن و فرزند است و از سوی دیگر، هر روز چشم به اخبار و تیترهای رسانه‌ها دوخته است تا ببیند آیا بالاخره خبر خوشی از راه می‌رسد؛ عدالت نیست که بعد از چهار ماه انتظار بیایند بگویند قانون را در گنجه می‌گذاریم و به جایش پرداخت جبرانی را در برنامه قرار می‌دهیم؛ مگر قرار نبود متناسب‌سازی بعد از افزایش قانونی حقوق اجرا شود، حالا می‌گویند حقوق‌تان فقط ده درصد زیاد می‌شود اما با متناسب‌سازی «یک طوری» برایتان جبران می‌کنیم.

درد دل‌ها پایان ندارد!

به گزارش ایلنا، بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست. متناسب‌سازی باید بعد از عمل به قانون آمره‌ی افزایش مستمری بازنشستگان قرار بگیرد، در نوبت دومِ صف. بازنشستگان کارگری ۲۵ درصد از متناسب‌سازی ۱۴۰۰ را طلبکارند و پیش از آغاز سال قرار بود بعد از افزایش مستمری ها، متناسب‌سازی ۱۴۰۱ اجرایی شود؛ حالا چرا مهره‌های شطرنج طوری چیده شده که ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و معیشت بازنشستگان، هر دو باهم در یک حرکت کیش و مات شوند؟

کد خبر 455335

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 142
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    به نظرمیرسدمتناسب سازی مستمری بگیران حق الناس است ومبایدازتاریخ برقراری1؛4؛1400اعمال گردد وربطی به افزایش سالیانه ندارد
  • علی‌رشیدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 0
    سلام‌اگربطورکلی‌بخواهم‌عرض‌کنم‌قانون‌نه‌فقط‌درموردبازنشستگان‌بلکه‌دربیشترمواردرعایت‌نمیشودیعنی‌طوری‌هست‌که‌شمابه‌اداره‌ای‌‌که.میروید‌مثل.این‌است‌که‌خودش‌یک‌قانون‌خاص‌دارد‌وقانون‌اصلی‌موردتوجه‌نیست
  • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.معدن کارهای سخت IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 0
    سلام ودرود.دوات محترم وهیات دولت محترم..لطفادست ازلجاجت وبازی باروح وروان بازنشستگان تامین اجتماعی بردارید۱۲میلیون نفراز جمعیت کشورروبخاطرقانون شکنی ناراحت ودلگیرازدین وانقلاب ومملکتمون نکنیدلطفاازنجابت وصبوری بازنشستگان ومردم سوءاستفاده نکنیدمن بازنشسته خط قرمزام رهبروانقلاب است....پس لطفاازدست قانون شکنی بردارید.درودخدابرمردان عدالت محورسرزمین ام ایران بزرگ.
  • رویاتیموری IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    5 0
    لعنت خدا به همتون فقط همین
  • فر IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    بعد سی و پنج سال خدمت کردن شما اول حق و حوق ما رابدید بعد حرف از جبرانی بزند با این تورم افزار کسیخته
  • دانشور IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 2
    عدالت بی عدالت همش کشکه
  • بازنشسته IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 1
    چرا شما مسولان نمی‌توانید قانون نوشته شده را اجرا کنید اول 38 درصد بعد همسان سازی چرا آقای ریسی یا قالیباف به این مسله ورود پیدا نمیکنن وحق وعدالت را درمورد بازنشستگان اجرا نمیکنن.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    4 0
    توتمام دنیا ارزشی برای بازنشسته غائلند ومیگن اینا گذشته مارو ساختن توکشورما برعکسه کسی بازنشسته میشه معاون بابا میگه دیگه اینا بی ارزشن
  • زیرحدافل بگیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    هموطن عزیز درسته زی حداقل بگیرا سابقه کمتری دارن ولی پرسیدین چرا جون کارتبودسوهرمن یهرسال کار۴ سال بیکارمولی هم نداشتیم که بیمه پرداخت کنیم این اضافه ۵۷ درصدی بخدا الان حقوق ما سه نفریم شوهر عمل قلب کرده حقوق ما ۳ میلیون شده والا هرچیزی که گرونه برا اونیکه ۵۰ میلیون میگیره با من که ۳ میلیون میگیریم یکی هست بخدا زیر این تورم له شدیم شرمنده جونمون شدیم که نمیتونیم نه زن براش بگیریم نه خونه ای نه کاری برق کم مصرفرمیکنیم‌آب کم گاز کم همجیزو کم وسختی اینقدرنگین هی اینا ۵۷ درصد اضافه ما نه بکم مارو درک کنین لطفا ممنون
  • عسکری IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    اگر سی و یک میلیون تومان بشود تازه میشود هزار دلار بعدکشورهای عربی ماهی سیصدهزار تومان میگیرن تازه آنها پیشرفته نیستند دروغ نیست بعد ما پیشرفته هستم طبق گفته مقامات
  • عباس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 1
    25 در صد طلب کار هستیم. چه ارتباط به. 28 در صد کسری 1401. در واقع به مو بگیر به تب راصی شده. در مورد تورم از اول سال 3 بار تورم ایجاد شده. و تا بایان سال نیز ادامه دارد. چه ارتباط به حقوق بازنشستگان. حقوق مارو برگردونید به سال 1400. دولت. مایلتفاوت سال 1401 را. با کدی که به یکایک متوسط بگیر اعلام می‌کند ببردلزد.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    بابا اینها ماه بازنشستگان را آدم حساب نمی کنند همه خیر نبینند خدایا ماه دادمان را به کی بگیم حق خودمان را هم پرداخت نمی کنند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    ما بازنشستگان خواهان ۳۹درصد یعلاوه ۵۱۵ هزارتومان شورای عالی کار هستیم
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    ادم سیرخبرازدل گرسنه ندارد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    ما می گیم کیه گوش کنه الان چهار ماه گذشته هیچ تصمیمی نگرفتن چون نمی خان کاری بکنن اگه بخان یک روزه انجامش بدن همش وقت تلف می کنن سیر ازگرسنه خبرنداره
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 1
    با ۲۰ میلیون هم نمی شود بار این زندگی را به دوش کشید من بازنشسته و ۸ ملیون حقوق میگیرم از ابتدای ۱۴۰۱ اندک پس اندازم را هزینه کردم با اینکه مستاجر نیستم وچهار نفریم ولی با ۲۰ میلیون این سه ماه را بسیار عادی گذراندم نمی دانم بقیه سال را چه کنم درهمین سه ماه تلوزیونم ضربه خورد نتوانستم بخرم نمی دانم با چها ر یا پنج میلیون بغضی ها چگونه زندگی میکنند دیگر توان ندارم کار کنم به سختی کارگری هم انجام میدهم ولی همش به خودکشی فکر میکنم و دارم اماده میشم دست به کارهای خلاف بزنم چاره ای ندارم از اینکه روزی آبرویم برود دارم دیوانه میشوم کاش سکته کنم ....
  • حبیب IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    بعد از ۴ ماه هنوز دولت و مجلس یک دست،با هماهنگی هم قانون را گذاشتن کنار و دلبخواهی عمل میکنند و اصرار هم به بی قانونی دارند و ظلم عیان را به عدالت تعبیه میکنند دولتی که خود قانون را دور میزند از مردم چه انتظاری دارد و کشوری که در آن قانون گریزی باب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود با بی اعتنایی به حق وحقوق بازنشستگان وقتی اعتراض ها به کف خیابان کشیده شده دنبال مقصر میگردند لابد هم عامل خارجی خواهد بود باظلم و جفای عیان عدالت را به مسلخ میبرند و ادعای عدالت هم دارند.
  • بازنشسته IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 0
    خدا مانع اصلی را لعنت کند تیر هم تمام شد حقوق ما درست نشد یارانه که ندادید حقوق هم که درست نشد فقط جنس چند برابر شد
  • باز نشسته IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    با سلام مسئولین تامین اجتماعی اگر راست میگویند ۲۵ در صد ساله گذشته را پرداخت کنند و بعد ۳۸ درصد امسال را دنباله بهانه هستند یا .......
  • ناشناس IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    با سلام ..از قرار معلوم قرار نیست هیچ تغییر صورت پذیرد و هیچ مشکلی حل شود . اصلا به اعتقاد آقایان هیچ مشکلی وجود ندارد . بازنشسته معلوم نیست کدام بدبخت است که کسی به حرفش هم گوش نمیدهد چه برسد عمل کند...خدا خودش درست کند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    بخدا راست میگویند اینا ما را آدم حساب نمکنند فردا یه حمله ای بشه همین فقرا میرند از کشور دفاع میکنند نه بجه پولدارا حالا خرتان از پل رد شده و سنی از ما گذشته میگید هرچه بدیم چاره ای ندارند
  • ح IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    یه ساندویچ مغز به موسوی زاهدیوفا بدید از ترس مقام خودشان دارن بیراه میرند یه کسی نیست جواب این دو را بده بیان اعلام کنن خودشان چقدر حقوق می‌گیرند اگه ۸ تومن بود ما همان ۵ تومن کفایت می‌کند و می‌سازیم
  • محمدمرادچشمه نوشی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    دولت قانون شکن خداوند حق مابازنشستگان تامین اجتماعی راازهمه قانون شکنان رابگیرد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    من یک بازنشسته هستم وحرفهای سرپرست وزارت کار را قبول ندارم اول همه سازمان تامین اجتماعی بایدی کل طلب بازنشستگان ومستمربگیران خودش را پرداخت کند وبعداز آن همه ماده ۹۶ رااجرا کند برای سایر سطوح که همان ۳۸درصدی به ۵۱۵هزار تومانی که درجلسه اسفند ماه سال گذشت قید شد وبعداز اینها متناسب سازی وهمساسازی سال‌جاری را براساس احکام های اصلاح شد انجام دهد مابازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی خواهان همچنین چیزهای هستم که حق قانونی خودمان است به غیر اینها حرف نظریه هیچکس برایمان قبل وقبول نیست
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 1
    اگربازبان‌خوش‌می‌خواستن‌کار‌ی‌کنند‌تا‌حالا‌کرده‌بودند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    مارا از دولت ناامید کردید خدا ناامیدکننده بحق علی
  • بازنشسته IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    ۴۰سال پیش وقتی شاغل بودیم گفتن طبق قانون هرچقدر حق بیمه بیشتر پرداخت کنید زمان بازنشستگی حقوق بیشتر میگیرید ۳۲ سال حق بیمه ومالیات بیشتر دادیم خوب حالا خدا رو خوش میاد این اگر دزدی چپاول وپایمال کردن حق وحقوق نیست پس چیه نکنید ازخدا بترسید
  • عبدالله IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    باسلام یارانه های نقدی که در دولت سیزدهم شروع شده تورم را نمی‌برد بالا ولی افزایش حقوق ناچیزی که باید طبق قانون بدهند میبرد بالا جای بسی تعجب است!!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    شما مارادیوانه کردین حوالتون باباب الحوائج
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    حقوق معلما رو اضافه کردین کافیه. دیگه دست از سر بازنشسته ها بردارین. سرتاسر این حکومت رو دروغ و خیانت به مردم فرا گرفته!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    چرا دولت با تورم وحشتناک فقط ده درصد حقوق بازنشسته را افزایش میدهد در صورتی که آنها متناسب باتورم میخواهند از پس انداز و پول صندوق خودشان برای جبران تورم استفاده کنند به دولت چه ربطی داره دخالت می‌کنه و باعث ایجاد نارضایتی می شود
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 1
    آقایان می فرمایند بازنشسته ها سربار هستند اما فراموش کردند که ۳۰ سال زحمت برای این دولت وکشور ونظام کشیده اند کسانی هستند که پای عمرشان ایستادند برای خدمت به مردم حالا سربار می دانید
  • فرهاد IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    میگم یکی نیست از دولت بپرس مگر از بودجه دولت قراره حقوق ما افزایش پیدا کنه بابا از پولی که طی سی و اندی سال از ما گرفته شده که
  • ناشناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    من بازمانده ی کشوریم با سی و‌پنج سال سابقه حقوقم دو‌ملیون و نهصد کرایه نشینم قبوض پرداخت میکنم یتیم دارم چیزی برای خرد و خوراک نمیمونه شما مسلمونید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام خواستار هرچه زودتر همسان سازی بازنشستگان فرهنگی هستیم با ایت تورم و گرونی حقوق فقط برای ده روزه چکار کنند ایا بعد از سی سال تلاش و زحمت نباید این قشر در اولویت باشند باید با شاغلین عدالت اجرا شود فرقی ندارند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    افزایش حقوق ۳۸درصد را اجرا کنید فعلا حق قانونی بازنشستگان است بد اگر عرضه داشتيد به‌ کار های دیگر فکر کنید عمل که نتوانیدکرد فقط فکر کنید
  • سید منصور اسدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    سلام روزتان بخیر مسئولین محترم سازمان تامین اجتماعی بازهم دروغ کسانی که سی سال خدمت کردن هنوز دریافتیش به شش میلیون هم نمی‌رسد بس کو عدالت
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    کسانی که به ملتی ظلم کردند به ظلم گرفتار خواهند شد این نظر قرآن و یه ایدلوژی هست که تاوان آن را پرداخت خواهند کرد
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    این حقوق ها کفاف زندگی خود بازنشسته های عزیز نمیده ، پدرو مادر من کلی هزینه دارن برای دکتر و بیمارستان بیمه تکمیلی ام دارن که خیلی پوشش مناسبی ندارند ، حالا با این اوضاع مریضیشون بحث معیشتم هست که ما بچه ها بخوابیم بریم خونشون کلی هزینه تراشی میشه براشون خیلیام دختر و پسر مجرد دارن پدر و مادر باید به ازدواجشونم کمک کنن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    ان شاء الله هیچ بازنشسته ای شرمنده نباشه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    دولت عزیزمن بازنشسته تامین اجتماعی هستم که ماهی ۱میلیون ۶۰۰ میگرفتم الان نمیدونم چقدر میشه خواستم بگم چند سال سابقه من گم شده الان با ۶۷ سال زندگی خیلی سخته لطف کنید به زیر حداقل‌ها کمک کنید
  • بع IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    اول حق قانونی خودمان که همان ۳۸درصد است به همان پرداخت کنند بعد ۲۵ درصد متناسب سازی سال ۱۴۰۰را که پرداخت نکردند واریز کنند بعدا نامتناسب سازی امسال صحبت کنند ۳۳سال بیمه پرداخت کردیم که مستمری بیشتری شامل حالمان شود اگرمبنا ۱۰درصد بود همان ۱۰سال بیمه را ازطریق کمیته امداد پرداخت میکردیم نه کارگری میکردیم و سوزش سرمای زمستان ونه عرق گرمای تابستان را تحمل میکردیم
  • شریف زاده IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    آقای زاهدی وفا : افزایش حقوق یک قاعده است که امسال 38 % + 5151600 ریال مصوبه شورای عالی کار و تائید هیات امنا اجرائی شود. اما متناسب سازی یک قاعده دیگر است که تامین اجتماعی 25% به بازنشسته ها بدهکار است. شما می خواهید این دوتا را یک کاسه کنید و سر بازنشسته ها کلاه بگذارید. خیلی فکر خامی در سر دارید. مثلا عنوان دکتر را یدک می کشید. به ما ربطی ندارد که دولت پول دارد یا ندارد. این اصلا به بودجه کشور هیچ ارتباطی ندارد. پول خودمان است و می خواهیم از آن بهره مند شویم. به ما چه که تورم زاست. . نه اینکه الان تورم بسان کاردی است که به استخوان ما رسیده است.
  • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    آقای موسوی شما نباید اختیار سازمان تامین اجتماعی را دربست تحویل دولت بدهید و معلوم هست همه دولت ها سنگ عدالت را به سینه میزنند و همچین ژستی میگیرند که بیچاره ها واقعا دارند تلاش می کنند و عرق میریزند برای ملت آقای موسوی بنده 34 سال ببمه کارگری پرداخت کرده ام آیا حق بنده اینست که حقوقم امسال از 5600 به6800 برسد ببینم شما با این مبلغ چند روز میتوانید سر کنید . شاید مطالب شما صحیح باشد اما این همسان سازی صورت گرفته هم بدرنخور شد فرض بر اینکه بقیه همسان سازی هم اجرا شود در آن صورت فوقش حقوق بنده با 3 فرزند ( 2 نفر سر کار می روند و حداقل میگیرند ) می شود 7500 حالا بنده چطور با این مبلغ با توجه به اینکه بیمه تکمیلی شده ام اما ماهانه مبلغ 600 هزار تومان خرج داروهایی میکنم که سازمان شما اصلا یک ریالش را پرداخت نمی کند .
  • علیرضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    حق قانونی تمام بازنشستگان اجرای قانون و بعد متناسب سازی یا همان ۲۵ درصد است
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    پول خودمان و حق خودمان را بدید نمیخواد فضل و بخشش کنید به حساب خودتان
  • سیدمحمود حسینی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    سرپرست محترم سکان وزرات و دریافت نکرده بنای ناحق کردن حقوق حقه بازنشستگان گذاشته اند و ادعای قانون مندی دارند تعجب نیست سواد اقتصادی ومدیریتی ندارند فقط تحصیل کرده دانشگاه امام صادق ع هستن و این تنها ملاک انتخاب مدیران دولت ۱۳ ام هستش خدا به داد ملت برسه انشاالله.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    2 0
    فقط اجرای قانون .غیر از این هیچ طرحی قابل قبول نیست.
  • ناشناس IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    به دادبازنشستگان برسید حقوق یک بازنشسته تا دهم برج بیشتردوام نداره هم مخارج دانشجویی وهم اجاره خانه وهم تورم افسارگسیخته وهمه همه اینها گلوی بازنشستگان راگرفته ای مسئولین کمی خداترس باشید البته اگه ایمان داشته باشید بدادمردم برسید..والسلام
  • علی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    این جبرانی چیه چطوری میخواد 28درصد جبران کنم درست مطلب رو بنویسید تا بدونیم این جبرانی ها چی هستند موقت یا دائم می‌باشد ما هرچی از دولت دیدم وسط راه کم میاره
  • مستمری بگیر سایر سطوح مزدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    خود بزرگ بینی و ادعای کاذب باعث شده متاسفانه دولت خود رادرجایی ببیند که دیگران را نبیند،این فجیع ترین حالتی ست که دولت دچار آن شده سالهای سال است که افزایش سالیانه بازنشستگان کارگری بر روال عادی ازطریق شورای عالی کار انجام می گرفت هرچند که بعضا در دولت احمدی نژاد نیز خود بزرگ بینی هایی صورت می گرفت ول بهرحال انجام میشد ولی دولت کنونی مو را تافته جدا بافته میبیند طوری که بی محابا مواد قانونی را که سالها ملاک بودن نادیده می انگاری وخود را بالاتر از قانون میبیند وعده ای خود خواه و متکبر همه چیز را ریز میبینند و بجای قانون هرچیز را که خود فکر میکنند جایز میشمارند
  • منصور IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    من خودم بازنشسته هستم 36سال بیمه ریختم سایر سطوح آیا این عدالت هست کسی که ده سال بیمه حداقل ریخته بتمن یکی باشه من به این روزها بیمه زیادریختم هرسه ماه فقط سه میلیون پول دکترم میشه ازخدابترسید حقوناحق نکنید من تودوران خدمتم درمواقعی پرداخت نکردن حقوقم توسط کارفرماهمایت دولت را ندیدم اما الان اومده برام حقوق نایین می‌کنه کجابودیدکجا
  • RU ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    وجدانا ما را اذیت نکنید بس کنید این قدر خبرهای تکراری و سرکاری را پخش نکنید و این بازنشستگان فرسوده و بدبخت را آزار ندهید
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    واقعا شرم خجالت که ۴ماه ازسال داره میگذره هنوز نتونستین حقوق بازنشسته که تمام آیتماش مشخص است به تصویب برسونین همه تون اقتصاددان هم خودتونو دارین ولی نمفهمین ۴ماه شده تورم روبردین بالا ولی نوبت به حق حقوق که میرسه دستتون میلرزه خدا انشاءالله به شما مسئولین خدوم توانایی بده که بتونین امضاء کنین
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 1
    ۲۵درصد متناسب سازی جزوه حق وحقوق حداقل بگیران هم هست برای راضی کردن میانه بگیر چرا حق حداقل بگیران را زیر پا میگذارید
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    بد بود
  • مهدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    حقوق های ۳۵ الی ۷۰ میلیونی تورم نمیاره دوست من دو میلیون میخواهید به بازنشستای بدبخت اضافه کنید تورم زا هست انصاف و درک هم خوب چیزیه
  • امیررضایی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    به الله جل وجلاله اگر حقوق من مستاجر حداقل بگیر زیر خط فقر ۱۳ میلیون هم بشود با هزینه ی دارو درمان و انرژی و...شاید با قناعت خورد وخوراکم با قناعت تامین گردد پوشاک. مسافرت صله ی رحم و.....بماند.مساجر بدون ماشین حتی هزینه ی تردد مسافت های داخل شهر را ندارد .شمارا بخدا این همه مارا عذاب ندهید خداوکیل حقمان را از بیت المال بدهید کشور ما ثروتمند است کمتر ما را شرمنده ی زن وبچه و روزگار بکنید.ولاه با تورم موجود به سال نمی رسد من بازنشسته ی حداقل بگیر کشوری لشگری تامین اجتماعی باید سرم تو سطل آشغال ها دنبال روزی بگردد.شکم گرسنه بیداد می کند.زن وفرزند نداری نمی فهمد توقع دارد بس است شما ترابخدا دست بردارید وبیدادمارا پاسخگو باشید.حق را عمل کنید
  • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    وقتی خبری راچاپ نمیکنیدچرااصلا نظر بازنشستگان رامیپرسید لعنت برظالمین
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 2
    از بازنشستگان نیروهای. مسلح که همه فراموش کرده‌اند چون این قشر نمی توانند اعتراض کنند و محکوم به سکوتند چرا حق اولاد وتاهل در بازنشستگان کشوری 400تومان ولی در نیروهای مسلح 100هزار تومان بعد میگویند جمعیت رو به کاهش است حقوق 10در صد افزایش ولی. تورم 200در صد مانده‌ایم چه کنیم با این تورم وبا این تبعیض
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست.
  • محمدشقاقی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    زنده باشیدبرادرفرجی که بسیارمنطقی حرفدل ما بازنشستگان رابیان کردید،ماچیزی جزمطالبه قانونی خودنمیخواهیم چرامارا اذیت میکنیدما جز اجرای قانون چیزدیگری نمیخواهیمفقط حق
  • شاپور IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    رسانه صدای بورس برای چی تیترهایی میزنید که با واقعیت نمیخونه من یه باز نشسته هستم اگه پیشنهاد بدم حقوق باز نشسته بای ۲۰ میلیون باشه شما تیتر میزنید پیشنهاد ۲۰ میلیونی برای حقوق باز نشسته ها ؟؟!!!یه مقدار بجای جلب مخاطب بفکر مردم قلم بزنید ودروغ نویسی را نهادینه نکنید شما رسالت سنگینی بر دوش دارید اما متاسفانه؟؟؟؟!!!!!!!!
  • ح ،س IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    آخه شما چه انتظاری دارید اصلا قانون توی این مملکت جایگاهی ندارد، حرف از قانون می‌زنید قانونی که با یک فصل الختام باطل می شود که نمی شه گفت قانون .
  • علی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    سرپرست وزارت کارخیلی اشتباه می کندپرداخت جبرانی رابرای فاصله ۱۰درصدتا۳۸دراعلام می کنداین پول مال خودبازنشستگان لست نه بیت المال ونه به دولت یا هیچ نهاددیگردولتهابعدازانقلاب تامین اجتماعی رابرای خودواطرافیانشان حیاط خلوت کرده اندلطفا دست ازجیب بازنشستگان تامین بیرون بکشیدوازبیت المال که دزدی می کنید بس است
  • باتمانی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    وافعا اگر مرد عمل هستید قانون زیزر پا له نکنید یکسره دم از قانون میزنید شانس مای بدبخت وبیچاره قانون ندارید
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    این ابهامات کنار بگذارید بیشتر خوابیست که تعبیرآن همتی بلندمیخواهد
  • ناشناس IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    با متناسب سازی حقوق کل قانون و وجه مجلس را زیر سوال میبرند و ظلم بزرگی به معیشت بازنشستگان که سهامدار صندوق تامین اجتماعی هستند میکنند و حق مالکیت بیمه شدگان صندوق را ازبین خواهند برد و دولت هم دم از حمایت و عدالت خواهی از بازنشستگان را یدک می کشند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    بنده با افزایش حقوق تیرماه 6/5 شده یعنی نصف 13میلیون نصف زیر خط فقر!!!
  • علیرضا ابراهیمی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    بیاییدوزودتر افزایش38 درصدی را که با بی قانونی محض درصدد لغو آن برآمده بودید تایید کرده وبیشترازاین تفره نرویدونخواهید که این قشررابه دریافت کننده سبد اضافه کنید.
  • خواهان عدالت IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    این رشته سر دراز دارد از سرکار گذاشتن ووعده های دروغ وامروز وفردا کردن وچشم انتظار گذاشت این قشر شریف خسته نشدید ؟
  • ناشناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    آقا چی شد نتیجه و حاصل نشستها و ب خواستها و جلسات .. طرح قوانین و مصوبه و تبصره و .. همه حرفها سر حق و ناحق کردن این دوزاره .‌‌ بفرما اونم نده مال شما حق الناااس بترسید از روز جزا
  • سعید علی بیگی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    شما دولت مردهای کنونی به والله دارید خیانت میکنید تا خدمت ۴ماه از سال گذشته وهیچ به بازی گرفته اید اضافه حقوق بازنشستگان رو عجب دولت محرومانی دست مریزاد آقای رئیسی دستان گرم که به دم مرگ گرفتید ما رو جوانان شهید وبه خون خفته وطن پاشید وببینید چه می خواستید وچه شد یادتان بخیر نمی‌دانم شاید شما ها افسانه ای بودید وبس کجاس راه شما ومثل شما
  • مهران IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    درود به شرفت آقای فرجی که حرف دل ما رو زدی . آخه این آقایون خوبه نمیخوان از جیب مبارکشون به ما حقوق بدن این که از جیب خودمان هست اینا اینجورین وای به حال روزی که بخوان ........ حتما سر‍‍‍‌ ما رو میبرن راحت بشن
  • بازنشسته IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    نظر ما اینه ک دیگه بس کنید. همین.
  • بازنشسته IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دیگه چی بگم همش سرکاریم حرفی نمونده که بگیم وقتی قانون عمل نمیکنید انتظاردارید هنجاراجتماعی نباشد خدا ازتون نگذره
  • حمید IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    جالبه ،غیر از این موارد مدی عامل سازمان تامین اجتماعی دستور دادند طبق نامه کتبی بابت عید قربان ،روز سازمان تامین اجتماعی ،عید قدیر به همه سهامداران تامی اجتماعی (بازنشستگان)عیدی بدهند که نمیدونم چی شد
  • ناشناس IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    نظرما مگرمهم است ولی ازسوز دل می نویسم که سرپرستیکه ازراه نرسیده برای محکم کاری جایگاه وموقعیت خویش وچراغ سبز به دولت که باانتخابش به وزارت هرطور که بخواهید راهتان همواراست باسنگدلی تمام ازاجرای قانون گریزان وحق وحقوق بازنشستگان را پایمال کرد وهمه آنها را نامید کرد بنظرمن این دانش ومدارک وتخصص ایشان به پشیزی نمی ارزد وحیف ازاین همه عنوان ومراتب دانشگاهی که ایشان به دنبال خود یدک می کشد
  • محمدنظام ابادی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    سلام چرا بازنشسته هارا فدای اهدافتان میکنید چرا حقوق حقه مارا پرداخت نمیکنید چرا دائم دست درجیب مردم میکنید اول مدیر کارامد بگمارید دوم جلوی اختلاسهایتان را بگیرید وجبران ان را به دوش مردم نگذارید من الان چهارماه از سال میگذرد تنها یک مرغ توانستم بخرم بقیمت ۹۵۰۰۰تومان کرایه منزل وهزینهای اضافی که شما باعث ان بودید را پرداخت کنم واین یعنی منه بازنشسته را شما به زیر خط فقر هل دادید
  • م IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    این دولت دست به هر کاری میزند که ماده ۹۶ اجرا نشود تا مستمری بگیران با ده درصد یاتحمل تورم سیصد درصدراداشته باشند یا زیر این بی عدالتی خورد شوند ظاهراً دولت با یه تعداد بدبخت سرلج افتاده وقراره ماها رو دق بده
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    همون که گفتن کو کجاست اگرچه ما کمتر از مر قانون را قبول نداریم ولی همون متناسب سازی هم دروغ بزرگی بود که گفته شد
  • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دولت قانون شکنی کرده صرفا برای ادامه دستبرد ودست اندازی به صندوق تا مین اجتماعی وعدم پرداخت حقوق صاحبانه اصلی صندوق
  • احمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ظاهراً مسئولین دولتمردان و نمایندگان مجلس نمی خواهند کاری انجام بدهند قانون بی قانون ؟! همه کمر همت بستند جهت نابودی بازنشستگان. آیا یکشبه گرانی را بصورت باد تا چهارصد درد بردین بالا بعد به حقوق که می‌رسد بهانه تورم در می آوریم پس عدالت شما چی شد یکی میگه دغدغه معیشت بازنشستگان را داریم یکی میگه ما عدالت محوری و مردم سازیم فقط با شعار کارشان را پیش می برند آیا صاحب خانه ها مگر با شعار خانه میدهند یا مغازه جنسش را با شعار میدهد
  • وحید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    شما را به هر کسی که مپرستید دیگه بس کنید مارو دق مرگ کردید با این چند درصد اینها اگه قانون می فهمیدن خوب اجراش میکردن مشکل اینجاست یه عده بیسواد نشستن برای باز نشسته بدبخت که با درد و رنج وبیماری دست و پنجه نرم میکندنسخه ۱۰ درصدی میپیچند واقعا یه ذره وجدان شما دارید به خدا ندارید که چه رنجی ما میکشیم هزاران هزینه که توان پرداخت انرا نداریم بس کنید خسته نشدید اینقدر خبر تکراری دیگه بچه ها هم قانون حفظ شدن
  • ناشناس IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    حالا که همه اقلام بجز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رشد کرده.دیگربااضافه شدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیگر دلیلی برای تورم نگرانی وجود ندارد بعداز چهار ماه 🤗
  • مازیار IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    باسلام فقط متاسفم برا اون کسای که بفکر ماها هستن باشکم سیر تصمیم میگیرن برا اون ریسی که از هیج جا خبر نداره خودشم به ندونستن میزنه حقوق بازنشستگان کشوری500هزارتومن فقط اضافه خجالت داره جلو زن وبچه چه کنیم نمیدونم خبرنگارانم فقط بفکر تامین اجتماعی هستن بازنشستگان خدمات درمانی هم یه نگاه بندازید
  • سهراب IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    باسلام کسانی که می گویند با حقوق بازنشستگان تورم بالا می رود آیا تورم بالا نرفت چرا نا عدالت رفتار می کنید آیا در همه کارها این است کسانی که این حرفها را میزنندحقوقشان زیر ده ملیون است اگر هست فیش حقوقشان رادر رسانه نشان بدهند
  • بازنشسته تامین اجتماعی US ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    فقط۳۸درصدبه اضافه۵۱۵۰۰۰و۲۵ درصد همسانسازی بامعوقاتش کشوریهاچندین ماه است دریافت میکنندبه اینجاکه میرسه نقض قانون میکنند فقط مصوبه
  • نا‌شناس IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    لعنت خدا بر کسانی که دو دوزه بازی می کنند وحق این قشر ضعیف از جامعه را نادیده گرفتند، بی عدالتی تا کی وتاکجا ، آیا خودشان هم با این مبالغ ناچیز وتورم سر سام آور می توانند زندگی کنند با چند سر عائله
  • ناشناس IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    بله دیگه ..۱۳ میلیون واسه ما سایر سطوح خوبه ..دقیقاً میایم روی خط فقررر با افتخار می ایستیم و سرمونم میگیریم بالا .. حالا ببین با ماهی ۶ تومن کجا وایساده بودیم که الان کردید فعلا ۷۲۰۰ ..اونموقع ۶ _ طبقه زیر خط فقر بودیم 😂و با کپسول اکسیژن زنده موندیم ..داداشهای هیئت دولت و رییس مجلس قالی باف عزیز لطفا سر مخالفت و بشکنید و ۱۳ تومن بریزید بحساب اینجانبان .. پایدار باشید 🙏🙏
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    فقط روی خط سفسته بازی همچون خال بازهای زمان طاغوت
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    به نظر میرسد مجلس دولت دست به دست هم داده اند تا بازنشستگان را نابود کنند و سفره خود را رنگینتر نمایند(زیرا همه سکوت کرده ند)
  • شمس الدینی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    والله اینقدر نوشتیم که دیگر خسته شدیم اقایان مسئول ودولت عدالت به خدا از زندگی خسته شده ایم شرم مقابل خانواده حد وحدودی دارد اگر حقوق ما تورم زا است دستور دهید دانشگاه مدارس پول از بازنشسته نگیرند یا دستور دهید فرزدانمان را از مدرسه بیرون بیاوریم تا بی سواد زندگی کنند قانونی که تصویب کرده اید را رعایت کنید باز نشسته لشکری وکشوری وتامین اجتماعی نان شب ندارند چکار کنند تا شرمنده خانواده نباشند گرچه صدای ما بجایی نمیرسد ولی خسته ایم خسته
  • عبداله IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    جناب اقای قالیباف مگر خودت نگفتی که در یخچال بازنشسته را باز میکنیم شرمنده ی انها میشویم بخاطر خالی بودن ان با هزینه های زیادی که این گروه دارند؟پس چرا از مسولین اجرای دقیق همسانسازی حقوق ها را نمیخواهید تا کی بازنشستگان باید صبر کنند که مصوبه ی کمسیون تلفیق شما در باره ی 9 هزار میلیاردی را که اختصاص دادید اجرایی شود؟
  • حسین IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    مسئولان دل سوز خیلی واردآمدن به کارشان الان طوری کرده اند که حقوق بگیران به ۱۳ ویابه۱۵ میلیون راضی اند در صورتی که در کشورهای همسایه کمترین حقوق ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان و بیشتر است به این مسؤولین بایستی احسنت گفت
  • بازنشسته ۳۵سال خدمت IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    آخه این چه قانونیه که با۳۵ سال درسنگرتولیداونم شغل سخت و زیان آور که دیگه توان هیچ کاری ندارم تازه حقوق من شده ماهی ۶میلیون تومان کجای این عدالته اگه به این می‌گید عدالت قربون اون دین یهود هیچی دیگه به ذهنم نمی رسد توکه این تصمیم را گرفتی اگه مردی ودم ازعدالت میزنی بیاحقوق مان را جابه جا کنیم ببینم دهه اول برج نمی مونی توش
  • عباس باغستانی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    حرف خوبه وخیلی قشنگ ولی سفره خالی را پر نمیکنه مگر اینکه قانون اجرا بشه ودر یک صورت اجرا میشه باید مسئولین بی کفایت را از روی میز تصمیم گیری بلند کرد. راهی دیگر سراغ ندارم
  • بازنشسته IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    دیگه خسته ایم ازچشم براهی بسکه به خانواده گفتیم این ماه شایداون ماه اخر30سال بیمه دادیم.آن هم حداکثر...این است.حکومت اسلامی که می گفتن خوب مزدزحمات وجانفشانی درسنگرتولید وجبهه جنگ منت نمی گذاریم وظیفه انسانی مان بوده
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    شما جلوی تورم وگرانی را بگیرید تمام قیمت ها ثابت باشد توقع افزایش حقوق را نداریم(نه اینکه 300درص افزایش اقلام 10درصد افزایش حقوق بازنشستگان)(لازم به ذکر است همین بازنشستگان هستند که شما آقایان را سر منصب هستید جناب مخبر جهت‌ اطلاع وعدم گزافه گویی)
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    بسیار جای تاسف است .یعنی یک دولت با این همه کارشناس ومتخصص توانمند قادر نیست حقوق اقلیتی از افراد جامعه را بعد از گذشت 4 ماه و بعد از این همه استرس وناراحتی اصلاح کند طبق قانون وتنشهای بوجودآمده را التیام بخشد
  • ناشناس IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    سر پرست وزارت کار متناسب سازی را جبرانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح ۳۸ در صد را مطرح کرده متناسب سازی یک بدهی قبلی وطلب بر حق بازنشستگان است هیچ ربطی به اضافات سالیانه ندارد اما مصوبه شورای عالی کار ۳۸ در صد به اصافه ۵۱۵ هزار تومان باید اصافه شود البته گفته های اقای وزیر از روی بیسوادی ایشان است اگر بیشتر مطالعه کند بهتر می فهمد قانون چیست وقانون شکن کیست بازنشستگان مهمان جیب خود هستند ربطی به بوجه دولت ندارد
  • زهرا برزنونی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با پول همین بازنشسته گان تاسیس شده و دولت ما سرمایه این سازمان است که از آن برای جیب‌های خودشان کیسه دوخته اند و برای این حقوق ناچیز اینقدر بازی در می‌آورند تأمین‌اجتماعی یک موسسه خصوصی است و هیچ ربطی به دولت و نمایندگان ندارد که نظر میدهند و زورشون میاد حق این قشر زحمتکش را بدهند.
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا شما اینطوری میخواید مشکلات جامعه رو حل کنید از اول سال تا الان هنوز نتونستید حق قانونی بازنشسته های زحمت کش رو بدید یه طوری هر روز جلسه میگیرن انگاری از جیب همدیگه میخوان بزنن واقعا خجالت اوره خودشونو هم وکیل و وزیر مردم میدونن
  • ناشناس IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    ۱۰ در صد فقط به ما بازنشستگان نیروهای مسلح اضافه کردند اضافه من نزدیک به ۱ میلیون تومن شد ...فقط در هفته غیر از پروتویین ۴۰۰.۵۰۰ هزارتومان پول لبنیات اعم از ماست و شیر و پنیر و کره میدم این ۱ میلیون چه دردی از من با چند فرزند دوا میکند
  • Reza IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    دولت به اصطلاح عدالت محور کمال بی عدالتی را در خصوق حقوق ما بازنشستگان انجام داد. متاسفانه در این برهه ستم بزرگی به قشر بازنشسته گردید. خدا باعث وبانیش را لعنت کند.
  • ناشناس IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    خوب پس ۲۵ درصد طلبکاری متناسب سازی حقوق از سال ۱۴۰۰ .... و ۳۸ درصد اضافه امسال میکنه به عبارت ۶۳ درصد اضافه حقوق .. مثل ۶ تومن میشه چهارمیلیون ودر مجموع حقوق ۶ تومنی به ده تومن میرسه خدا بده برکت بازم ۴درجه زیر خط فقر 😊👏👏💚💜💚💜💚💜
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 1
    اقاجون چرا حقوقهارو بادلار نمیدید تاهمه مشکلات حل شه وقتی همه چیز بادلار بالا میره ،حقوقهاهم باید با دلارباشه تا همه مشکلات حل شود
  • معلم آموزش و پرورش IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    نمی‌دانیم چرا مجلس انقلابی و دولت عدالت محور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را کنار نهادند این نه انقلابی گری را ثابت می‌کند و نه به عدالت محور بودن نزدیک است....
  • وکبر IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دست مریضادآقای فرجی حرف دل بازنشسته هارو زدیاین مصوبه واقعاچیزی جز بی احترامی به بازنشسته هانیست
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تأمین اجتماعی که پرداخت کننده حقوق بازنشستگان کارگری ست آماده پرداخت افزایش حقوق هست اما دولت که پرداخت کننده حقوق این بازنشستگان نیست 4 ماه است که مصوبه هیئت مدیره تأمین اجتماعی را زیر گیوتین برده و مصوبه ظالمانه 10درصدی خود را تحمیل کرده و علیرغم خلاف قانون اعلام نمودن مصوبه دولت توسط نمایندگان مجلس , دولت هنوز هم بر روی مصوبه خلاف خود پافشاری میکند اما سرپرست وزارت کار مطالب دیگری را عنوان میکند
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    همسان سازی برای حداقل بگیران باید اجرا کنید ای پولی که دادین خیلی ناچیز باز شکاف زیادی هست لطفا حق حقوق واقعی اجرا کنید حداکثر بگیران می‌گویند با ده میلیون نمی‌توانند زندگی کنن چطور حداقل بگیر با پنج تومان میتوانند زندگی کنند!!!!!
  • US ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی کارگری یک نهاد غیر دولتی می‌باشد و هزینه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از جیب خودشان تامین میگردد دولت حق دخالت ندارد سازمان اولا باید 25٪ یکسان سازی سال گذشته را پرداخت کند بعد 38٪ غیرحداقل بگیرها باضافه 515000 تومان ثابت باید افزایش یابد
  • US ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    زورشون میاد پول بدن از سهام های سازمان به هر بازنشسته براساس هرسال پرداخت مقداری از سهام های نوسان گیری شون بدن
  • تیمور عزت نیا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام یکی نیست ب این آقایون بگه بازنشسته ها هنوز ک حقوق پارسال را دریافت پس چرا اینقدر تورم بالا رفته
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    دولت و مجلس یا هر یک از مسولینی که در اجرا افزایش به حق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سنگ اندازی و مانع تراشی میکنند واقعاً چه هدفی را دنبال میکنند چرا اینهمه تعلل امسال بوجود آمده .آقای رئیسی شما چه خصومتی با بازنشستگان تامین اجتماعی دارید و چرابه کاری (( افزایش حقوق _ بازنشستگان تامین اجتماعی)) به دولت هیچ ارتباطی نداره دخالت کرده آید و در اجرای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خلل ایجاد کرده آید و مانع تراشی و سنگ اندازی نموده آید . بلاخره باید در این خصوص جوابگو باشید هم در برابر خدا و هم در برابر خلق خدا این دنیا اینقدر هم بی حساب و کتاب نخواهد بود . نفرین قریب به حداقل یک خانواده دوازده میلیون نفری بازنشستگان تامین اجتماعی بدرقه این کج راهی شما خواهد بود تا ابد اگه چه از چشم ملت پنهان مانده باشد و خداوند ناظر اینکار ناصواب شما خواهد بود .
  • محمدصادق عنصری IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اجرای قانون و اعمال ماده ۹۶ قانون مورد انتظار کل باز نشستگان می‌باشد صدقه سری نمیخواهیم
  • بازنشسته DE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    اگر دولت در نظر دارد جلو تورم را بگیرد دریافتی های برخی مدیران و مسئولین بی خاصیت کشور را که هر کدام معادل 10 بازنشسته دریافتی دارند بگیرد
  • بازنشسته ای که یارانه اش قطع شد دهدرصد حقوقش زیاد IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    متاسفم برای دست اندر کاران که برسر افزایش حقوق به حقه مستمری بگیران مناقشه دارند ازبی درایتی وکم خردیتان به کجا باید شکفائیه برد چرا نمی فهمید این چیزی نیست که بخواهید روش مانور کنید آش خاله است بخورید یا نخورید به حسابتان نوشته خواهد شد وننگ آن بر پیشانی پینه بسته تان خواهد نشست تا درسی شود برای آیندگان حالا هی مناقشه کنید این حرف ها واسه مستمری بگیر دردی را دوا نخواهد نمود هواستان را جمع کنید تصمیم سریع و بدرد بخور بگیرید. حالا خود دانید!!!؟؟؟
  • علی FR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    قانون‌گریزی‌دولت‌رابه‌چیزبایدتعبیرکردجزرواج‌ه ج‌ومرج‌اگربناست‌قانون‌کنارزده‌شودومستبدانه‌وسلیقه‌ایی‌تصمیم‌گیری‌شود،چه‌نیازی‌به‌مجلس‌وقانون‌گذاری‌هست‌‌حداقلش‌اینهمه‌هزینه وبارمالی‌مجلس‌ومجلسیان‌به‌ملت ومملکت‌تحمیل‌نمیشودبااین‌شیوه‌کارتان‌یک‌مرتبه‌بگوئید‌ماعباسقلی‌خانی‌عمل‌می‌کنیم این‌نیزبگذرد
  • مسعود IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر حداقل زندگی بالاتر از ۱۲ میلیون تومان هست چرا یارانه ما را بدلیل حقوق ده میلیون تومان دوساله قطع نموده اند هر وقت اعتراض کردیم میگویند دهک دهم هستید متاسفانه فقط دروغگو هستند می اعلام میکنند یا رسانه معیشتی واریز شد و قیمت کالاهای اساسی بالاتر میگردد و غافل از یک ریال یارانه
  • سعید کیخسروی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    کوتاه و مختتصر در هیچ مسئولیتی افراد متخصص حضور ندارد. انچه مد نظر است ذبح طبقه کارگر است در چند مرحله اهسته و وبه نفع کلان بدهکار این طبقه است که با دخالت دولت و با اتحاد جمعی دولت و مجلس و وزارت کار و مدیریت سازمان با عدم اجرای قانون شکل گرفت و اخرین مرحله تیر خلاس به مغز طبق کارگر و نابودی صندوق سازمان با بزرگ بدهکار عملی و اجرا گردید.. و
  • هادی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اولا ۳۸درصد برای آخر سال ۱۴۰۰ تصمیم گیری شد حالا که با تدابیر دولت انقلابی تورم بالای صددرصدی را شاهدیم طبق ماده ۹۶ باید افزایش حقوق متناسب با تورم باشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    الان که مجلسیان دو هفته رفتند تعطیلات تابستانی به بهترین هتل‌ها تا دو هفته همه چیز مجانی ناهار و شام وبادیگارد بعد از دو هفته هم همه چیز یادشون می‌ره ،وماها برای یه لقمه نون شب بچه‌ها مون ، بعد از چهار ماه هنوز منتظره جنگ زرگری اینها هستیم و اینو هم میدونیم که همه فیلم بازی میکنند تو این چهار ماه هفته دو بار جلسه میزارن دولت چقدر حرفها مهم هستند که به فکر بازنشستگان کارگری نمی‌افتند ،جناب حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای از جناب عالی تقاضا دارم به هر کسی که اعتقاد دارید دست ما رو بگیرید ماها بعد از خدا فقط شما رو داریم ریاست جمهوری هم که ما رو فراموش کرده تو رو خدا یکی این حرفهای مرا بگوش رهبر برساند وقتی حساب بانکیت خالی بشه و هنوز 15 روز مانده که حقوق بگیری و کسی رو نداشته باشی که ازش قرض بگیری دیگه باید چه کار کنی از قدیم گفته‌اند که آدم گرسنه دینو ایمان ندارن نگذارید ماها بی دینو ایمان بشیم
  • منصور IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    سلام در همین چند ماه تامین اجتماعی از ابربدهکار بانکی به ابر طلبکار بانکی تبدیل شد حالا فهمیدید چرا حتی مابه التفاوت ده درصد را هم یکجا ندادند.از طرفی دولت برای پرداخت یارانه پول نداره و طبق معمول دست در جیب بازنشستگان میکنه.
  • MD ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اتفاقاً برعکس گفته زاهدی وفا افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان و دست بردن در مصوبه شورای عالی کار آن‌هم کاملاً غیر قانونی ،تصمیم شخصی بوده و مقصرش هم میرکاظمی هستش البته در این میان بی کفایتی وزیر مستعفی کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی که مواجب بگیر ما هست اما نوکر دولت هم مزید بر علت بود.
  • رها IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تغایر؟؟؟تاحالااین کلمه رادرزبان فارسی نشنیدم وندیدم.مغایرت درسته
  • سعید از قم IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دولتی که‌ اصلا بفکر مردم نیست من بازنشسته هستم با ۳۰ سال سابقه مستاجر هستم با این گرانی چجوری با این حقوق کم زندگی کنم دولت به مردم خیلی دروغ می‌گوید هیچ کدام از حرفاشون درست نبوده با کلمات بازی می کنند مردم را سر کار گذاشته اند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر کسی درس آمار و ریاضی و... خونده بود می فهمید خرج و دخل و مخارج زندگی یعنی چی و اونقد ظلم نمیکرد
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    آقا از اول هم ما مقصریم که باید بکشیم آنموقع احتیاج دارن سوراخسوراخ می‌گردن پیدا می‌کنند همینکه کارشان از پل میگزره دیگر مردم را نمی‌شناسند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دراین حالت ازبینمه پردازی کسی حاضرنمیشودخودرابیمه تامین اجتماعی که تابع دولت میباشدبکندچونکه عدالت ندارند
  • نورعلی ابراهیمی تکبلاغ IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    دست اندر کاران بماکلک زدن چون تامین اجتماعی بی در وپیکر می باشد چرا کارمندان دولت را ازتامین اجتماعی جدا کردن علت کس وکاردارند دفاع می کنند
  • محمود IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر کاری برای این قشر بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی نکنید مساوی با ریزش از انقلاب خود وخانوادهاشان و تا دیر نشده اصلاح و پرداخت حق وحقوق را انجام دهید .خلاص زمان سریع ترازشما رو به جلو است .
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    من از مدیر عامل سازمان خواهش میکنم که پول بازنشستگان پرداخت نکنه تا یکی بیاد همه را جمع کنه ببره یا آمریکا یا کانادا با تشکر ۹
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    با۳۵سال کاروسختی کار ظلمه که حقوقت برسد به پنج میلیون با چهار تا بچه ازدانشجو گرفته تا سه دانش اٵموز خودم مریض قلبی عمل باز که برج یک میلیون پول دکتر ودارو میشه شما روبه فکر ما که سی سال بدترینجا ازنظر ٵب وهوا کار باماشین سنگین کردیم باشین با وضیعت الان مارو ازبیشتر شرمنده نکنید
  • پوران فرهادی DE ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    تمام بازنشستگان حقوق برابر ندارند مثلا در بانک ها برای هر عید به آنها عیدی زیاد میدهند و حقوق بازنشستگی بهتری دارند ولی بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل را میگیرند و با این تورم همیشه لنگ هستند
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    حقوق کارممدان حداقل بگیر هم باید به این مبلغ برسه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام خدا قوت شمارابه خدا حقوق بازنشسته ها را زیاد کنید داریم شرمنده دخترودامادوپسرعروس ونوه هامون می شیم به داد ما برسید حَضرت علی کمکمون کنه واقعا سخته
  • محمدحسبن پدرپور واجارگاه IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    معلم چراغی است گیتی فروز #حقو قش نماند بیش از 3 روز
  • علیرضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    سلام اقای فرجی تنها امید ما فقط شما هستید حق الناس نکنید فردا یه وجب جا میخوایم بخوابیم هیچ احدالناسی نمیتواند مطالبات عادی ما رو جلوشو بگیره فقط یه روز رو تعیین کنید هشتک بذارید تمام بازنشسته ها میایم جلوی مجلس تحصن میکنیم بالاخره یکی باید تو این مملکت جوابگو باشه خسته شدیم از بس گفتیم نداریم نداریم ۳۵ سال زحمت نکشیدیم که الان به بچه هامون هر چی میخوان بگیم نداریم تمام جون ما تو این ۳۵ سال از بین رفته بخدا وگرنه شغل دوم‌ میگرفتیم
  • ناشناس IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    هرچندوقت یکبار رسانه ها تیترمیزنند خبر خوش برای بازنشستگان . مگر میشود هرچیز زردی رابجای طلا کادوپیچی کرد و برای کسی فرستاد؟ جان کلام اینکه از این به بعد بازنشستگان خیابان را خانه دوم خود میدانند واگرلازم بود کنارخیابان چادرمیزنند وحق خودرا روزانه وهرلحظه فریاد میزنند انها دیگر نمیخواهند نقش کارگر زنبورعسل برای ملکه و اطرافیانش را بازی کنند چون متوجه شده اند که حق انها خورده شده ودیگر اجازه نمیدهند این دورباطل تکرار شود
  • احمدی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    وقتی افزایش حقوق ۵۷ و۳۸درصد شود همسان سازی معنا ندارد .چه چیزی را می خواهید باهم همسان کنید؟ ./.
  • من به شما FR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    مسئولی که به قانون صندوق بیمه ای و انواع بیمه اشنا نباشد واز طرف دیگر دولت قانون شکنی علنی و اشکار نموده و از قبول ان نقض قانون ادامه دارد رئیس مجلس و دیوان بازرسی و قهوه قضائیه هم مسئلع را چون رئیس مجلس مسکوت گذاشتند..سنبه پر زور است دیوار کارگر کوتاه..