چشم بادامی ها زیر فشار گرانی

به دلیل کاهش محدودیت های کرونا، افزایش تقاضا ممکن است قیمت ها را بیشتر افزایش دهد.

به گزارش صدای بورس- داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در چین در ماه ژوئن ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده که از پیش بینی اقتصاددانان برای افزایش ۲.۴ درصدی بیشتر شد. این ارقام بیش ترین سرعت طی دو سال گذشته را نشان می دهد که در مقایسه با رشد ۲.۱ درصدی ماه می است.

در ماه ژوئن، قیمت مواد غذایی ۲.۹ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد، در حالی که قیمت های غیرخوراکی در ماه گذشته ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که از ۲.۳ درصد در ماه می افزایش داشت. اگرچه تقاضای مصرف کننده با کنترل سختگیرانه کووید در چین همراه با شیوع پراکنده ویروس ضعیف است، شتاب افزایش در قیمت های مصرف کننده مربوط به افزایش هزینه گوشت و انرژی می شود.

گوشت یک محصول کلیدی در سبد شاخص قیمت مصرف کننده چین است. قیمت گوشت در ماه ژوئن پس از کاهش ۲۱.۱ درصدی در ماه می، با سرعت کمتر از ۶ درصد کاهش یافت. قیمت گوشت ۲.۹ درصد رشد ماهانه داشت. به گفته یک اقتصاددان ارشد: شاخص قیمت مصرف کننده/CPI در ماه ژوئن به روند صعودی خود ادامه داده و به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید. انتظار داریم که تورم CPI در نیمه دوم سال هم به افزایش خود ادامه دهد، در حالی که اقتصاد داخلی از قرنطینه در نیمه اول بهبود یافته و چرخه قیمت گوشت پس از یک دوره طولانی کاهش تورم، تورمی می شود.


بیشتر بخوانید :رشد هشت درصدی؛ رویا یا واقعیت؟


به گزارش گسترش نیوز- شاخص قیمت تولیدکننده که نشان‌دهنده قیمت‌هایی است که کارخانه‌ها برای محصولات از عمده‌فروشان دریافت می‌کنند، در ماه ژوئن ۶.۱ درصد افزایش یافت، اما از رشد ۶.۴ درصدی در ماه می کاهش یافت. این بالاتر از حد انتظار بود و انتظار می‌رفت که این شاخص ۶ درصد افزایش یابد. مقامات چینی هدف رشد اقتصادی در سال جاری را حدود ۵.۵ درصد تعیین کرده اند، اما تحلیل گران انتظار دارند که رشد اقتصادی ۴.۱ درصدی در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.

کد خبر 455373

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چگونه عرضه پتروشیمی‌ها در بورس در مسیر درست قرار گرفت؟

    سیاست‌گذار می‌توانست با استفاده از فرصت های بسیار در تالار پتروشیمی بورس کالا زمینه سوق سرمایه به بخش‌های مورد نیاز زنجیره پتروشیمی را مهیا کرده و از بروز عدم توازن در این زنجیره که امروز گریبان بخشی از تولیدکنندگان صنایع تکمیلی را گرفته جلوگیری کند.

  • محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    وزیر بهداشت گفت: «با توجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.». متخصصان هم برای جلوگیری از افزایش مبتلایان و بستری‌ها بر واکسن کرونا دز چهارم و سوم تاکید دارند. اما آیا برای دز چهارم باید نوعی خاصی از واکسن را دریافت کنیم؟

  • برنج ایرانی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد

    برنج ایرانی کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: برنج‌ ناخالص را با قیمت ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشند و سازمان استاندارد هیچ نظارتی ندارد. در حال حاضر برنج خالص و بدون اختلاط ایرانی را کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نمی‌توان خرید.

  • آوار سیاست‌های‌آشفته برسر بورس

    آوار سیاست‌های‌آشفته برسر بورس

    در گفت‌وگو با نوید قدوسی کارشناس بازار سرمایه به بررسی سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم و اثرگذاری این سیاست‌ها بر کلیت اقتصاد و به‌ویژه بازار سرمایه پرداخته‌ایم.

  • کرونای جدید چند روز قرنطینه دارد؟

    کرونای جدید چند روز قرنطینه دارد؟

    رییس اورژانس بیمارستان سینا تهران با بیان اینکه افزایش در فوتی‌ها، قاعدتا به دلیل افزایش تعداد مراجعین است و متاسفانه تاکنون آنطور که دیده‌ایم، اکثر مراجعین هم افراد مسن یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند، در عین حال درباره علامت‌درمانی کرونا در خانه و علائم خطر این بیماری توضیح داد.

  • خشکبار چقدر گران شد؟

    خشکبار چقدر گران شد؟

    در این خبر به بررسی قیمت انواع خشکبار در بازار پرداختیم.

  • فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    فروش بهاری صنایع غذایی کم شد

    با انتشار گزارش‌های تولید و فروش گروه صنایع غذایی برای فصل بهار سال‌جاری، مشخص شد که ارزش کالای فروش رفته این شرکت‌ها به‌طور میانگین با افزایش قابل توجه ۶۷درصدی روبه‌رو شده است.

  • دام عید قربان در بازار چند؟

    دام عید قربان در بازار چند؟

    رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه با توجه با افزایش عرضه، قیمت دام زنده برای عید قربان افزایش نخواهد داشت، افزود: با توجه به نوع دام، قیمت ها عرضه در میادین از هر کیلوگرم ۳۰ تا ۷۶ هزار تومان است.

  • خبر جدید در مورد بازنشستگان؛افزایش حقوق تورم را بالا می برد

    خبر جدید در مورد بازنشستگان؛افزایش حقوق تورم را بالا می برد

    معاون امور بین الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی گفت: برخی فکر می‌کنند افزایش دستمزد منجر به تورم می‌شود درصورتیکه هر کشوری به حداقل دستمزد توجه کند و به بهداشت کار و کار شایسته توجه کند، اشتغال پایدار و پویا ایجاد کرده است.

  • ارزیابی و تحلیل معاملات تقلیدی و قرارداد معاملات انعکاسی از منظر فقهی و حقوقی

    ارزیابی و تحلیل معاملات تقلیدی و قرارداد معاملات انعکاسی از منظر فقهی و حقوقی

    معاملات تقلیدی و انعکاسی این فرصت را ایجاد می‌کنند که از تجربه و دانش یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای استفاده شود. ازآنجاکه کاربران کار سخت انتخاب سرمایه‌گذاری را به فرد دیگری واگذار می‌کنند، معاملات تقلیدی یک روش سرمایه‌گذاری بسیار منفعلانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =