کرونای جدید چند روز قرنطینه دارد؟

رییس اورژانس بیمارستان سینا تهران با بیان اینکه افزایش در فوتی‌ها، قاعدتا به دلیل افزایش تعداد مراجعین است و متاسفانه تاکنون آنطور که دیده‌ایم، اکثر مراجعین هم افراد مسن یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند، در عین حال درباره علامت‌درمانی کرونا در خانه و علائم خطر این بیماری توضیح داد.

به گزارش صدای بورس، دکتر حسین کرمانپور ، درباره وضعیت کرونا در بیمارستان‌های کشور، گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، باتوجه به اینکه سطح ایمنی مردم بعد از آخرین دز واکسنی که تزریق کردند، کاهش یافته، میزان مراجعه اعم از سرپایی و بستری با یک شیب ملایم در حال افزایش است. البته در برخی استان‌ها شیب تندتر و در برخی استان‌ها شیب ملایم‌تر است. میزان تندی و ملایمی شیب افزایش بیماری، به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، تزریق دز یادآور واکسن و کم یا زیاد بودن تجمعات در هر استان و ... بستگی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در تهران که یک شهر محل رجوع از سراسر کشور است، طبیعتا این موج تندتر است و در استان‌هایی که مسافر کمتری دارند، شیب ملایم‌تر و کندتر است. البته آنچه که مشاهده می‌شود، این است که شیب به صورت معنی‌داری در حال افزایش است.


بیشتر بخوانید: علائم کرونای جدید


علائم عمده کرونا در موج جدید

کرمانپور گفت: علائم عمده افراد در مراجعات سرپایی، علائم معمول سرماخوردگی است؛ یعنی فرد با یک بدن‌درد، تب مختصر و آبریزش بینی، گلودرد، کاهش حس بویایی یا چشایی و سرفه‌ کمی با خلط، گاهی با علائم گوارشی و گاهی هم بدون علائم گوارشی و... مراجعه می‌کنند. البته باید توجه کرد که این علائم لزوما در همه افراد به صورت یکسان وجود ندارد. افرادی هستند که با کمترین علائم اعم از آبریزش بینی و تب مختصر مراجعه می‌کنند و برخی هم تمام علائم را با شدت زیادی دارند که منجر به بستری‌شان می‌شود. تقریبا می‌توان گفت که ۷۰ درصد افراد اصلا نیاز به بستری ندارند و با یک داروی معمول سرماخوردگی، شربت و مایعات بیماری‌شان در خانه قابل کنترل است و نیازی به بستری شدن و حتی مراجعه به پزشک ندارند. بنابراین افراد اگر این علائم را دیدند، خودشان را به مدت هفت تا هشت روز در خانه قرنطینه کنند، از دیگران خودشان را جدا کنند تا دیگران مبتلا نشوند و درمان‌های خانگی را شروع کنند.

سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشترین مبتلایان در موج جدید

کرمانپور با اشاره به افزایش فوتی‌های کرونا، گفت: این افزایش در فوتی‌ها، قاعدتا به دلیل افزایش تعداد مراجعین است و متاسفانه اکثر مراجعین هم افراد مسن هستند یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و من حقیقتا هنوز جوان ندیدم که دچار مرگ‌ومیر شود. انسان طبیعتا با افزایش سن مقاومتش در مقابل بیماری‌ها کمتر می‌شود و افراد مسن در خطرند. باید توجه کرد که در این موج یک هشدار واقعی برای افراد مسن، افرادی که در مراکز نگهداری تجمعی هستند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... دارند، است.

به گزارش ایسنا ،این افراد در معرض خطر بیشتر هستند و باید مراقبت کنند. به دلیل وسعت انتشار بیماری، این افراد به سرعت مبتلا می‌شوند و بیشتر هم همین افراد هستند که کارشان به بستری و بستری در بخش‌های ویژه کشیده یا خدایی نکرده به مرگ‌ومیر می‌رسد.

کد خبر 455505

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضرایب مالیاتی اصناف قرار بود محرمانه بماند!

    ضریب مالیاتی یا همان اینتاکد، مهم‌ترین بخش اعتراض اصناف به شیوه جدید اخذ مالیات است. فعالان صنفی معتقدند این ضرایب با هزینه و درآمد فعالیت آن‌ها در تضاد است. حتی طبق گفته مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران قرار بود اینتاکد محرمانه بماند که با پیگیری اصناف، از حالت محرمانگی خارج شد.

  • یارانه تیرماه امشب به حسابتان می‌آید

    یارانه تیرماه امشب به حسابتان می‌آید

    یارانه نقدی کمک معیشتی تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ دوشنبه ( ۲۰ تیرماه)  قابل برداشت است و افرادی که در اردیبهشت ماه یارانه دریافت نکردند و درخواست بازبینی خود را ثبت نمودند نیز درصورت واجد شرایط بودن، در این ماه یارانه می‌گیرند.

  • در جست و جوی داروی خارجی

    در جست و جوی داروی خارجی

    رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اصلاح قیمت ۹۶۰ قلم دارو گفت: علت این جهش قیمت نوع ارز تخصیصی و یا بازه زمانی مشخصی است که قیمت این داروها دستخوش تغییر نشده است و حال احتیاج به افزایش قیمت دارد.

  •  چشم بادامی ها زیر فشار گرانی

    چشم بادامی ها زیر فشار گرانی

    به دلیل کاهش محدودیت های کرونا، افزایش تقاضا ممکن است قیمت ها را بیشتر افزایش دهد.

  •  انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل بماند

    انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل بماند

    انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواندن تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =