انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل بماند

انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواندن تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

به گزارش صدای بورس، نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی نباید معطل موضوع تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه بماند و می‌بایست به سرعت برگزار شود.

انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در حالی که قرار بود شهریور سال گذشته برگزار شود، با وجود گذشت ۱۰ ماه هنوز در گیر و دار تفکیک یا عدم تفکیک این اتحادیه برگزار نشده و بارها به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است.

نخستین مرتبه‌ای که قرار بود انتخابات اتحادیه برگزار شود، با تصمیم وزارت صنعت و دلایلی که برای تفکیک این اتحادیه به دو اتحادیه «توزیعی» و «خدماتی» داشت، با صدور نامه‌ای توسط دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تا اطلاع بعدی لغو شد.

انتخابات مربوط به این اتحادیه طبق نظر وزارت صنعت باید به شکل دیگری انجام شود، اما اصرار اتاق اصناف برای برگزاری انتخابات و غیرقانونی خواندن تفکیک این اتحادیه، باعث بروز کشمکش‌هایی شده است.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اواخر اسفند سال ۱۴۰۰ اعلام کرد دومین دور انتخابات این اتحادیه ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود، اما به دلیل آنکه برگزاری این انتخابات در سکوت خبری انجام شده بود، مورد انتقاد بسیاری از فعالان و کاندیداهای این حوزه قرار گرفت.

اولین تاریخ مشخص برای برگزاری این انتخابات، شهریور سال گذشته بود که به دلیل شروع پیک کرونا به آبان‌ موکول شد. سپس اتحادیه از برگزاری انتخابات در ۲۳ فروردین خبر داد که هیات نظارت بر اصناف اعلام کرد به دلیل همزمانی انتخابات با ماه رمضان، انتخابات در زمان دیگری انجام شود، اما این انتخابات بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاده است. حال سوال این است که چه دست‌هایی پشت ماجرای به تاخیر انداختن انتخابات این اتحادیه است؟

انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی که برای چندمین بار قرار بود در اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، از سوی هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور به تعویق افتاد. اطلاعیه هیات عالی نظارت از این قرار بود که «با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با نامه معاون تجارت و خدمات وزارت متبوع مبنی بر تخصصی کردن وظایف اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و تفکیک رسته‌های توزیعی و خدماتی کسب و کارهای مجازی، به علت افزایش و رشد فعالان این حوزه، لذا ضمن احترام به داوطلبین محترم و تمامی فعالین و اعضا اتحادیه به اطلاع می‌رساند، جهت انجام تشریفات قانونی موضوع، برگزاری انتخابات اتحادیه مذکور در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه لغو می‌گردد.»

در این رابطه علی رضایی، نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی باید برگزار و مقدمات برگزاری آن فراهم شود. ما باید مقدمات لازم را برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید:چتر حمایتی شرکت عصر امین کارآفرین بر سر فناوران و نوآوران


رضایی در مورد جزئیات جلسه اخیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: در جلسه اخیر هیات نظارت تصویب شد که انتخابات به سرعت و بدون معطلی برگزار شود.

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور افزود: نگاه وزیر صنعت بر تفکیک اتحادیه کنونی بود؛ ولی نتیجه این شد که انتخابات اتحادیه برگزار شود و بعد از روی کار آمدن اعضای جدید اگر تصمیم به تفکیک این اتحادیه به اتحادیه‌های تخصصی باشد بعدا به وزارت صمت اطلاع دهند.

به گزارش عصر ایران -رضایی ادامه داد: بنابراین الان زمان مناسبی برای گرفتن تصمیم در مورد تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیست. پس از برگزاری انتخابات و شروع به کار دور بعدی اتحادیه در مورد این موضوع بحث و شور خواهد شد و خواسته ما در حال حاضر این است که در روند انتخابات تاخیر نیفتد.

کد خبر 455354

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چهار منفذ رانت‌زا در بازارهای کالایی

    چه عواملی سبب انحراف کالاهای پایه در کشور شد؟

    چهار منفذ رانت‌زا در بازارهای کالایی

    به دلایل متعددی بستر لازم برای رشد رانت در اقتصاد ایران وجود دارد که تقریبا همه آنها را دولت فراهم کرده و تا زمانی که دولت دست از اقتصاد برندارد، عملا آش همان آش است و کاسه همان.  

  •  عملکرد خردادماه بانک سینا

     عملکرد خردادماه بانک سینا

    بانک سینا عملکرد خوبی را تاکنون در سال جاری داشته و توانسته در سه ماه نخست سال مبلغ ۱۴,۶۶۱,۷۸۲ میلیون ریال درآمد تسهیلات اعطایی داشته  باشد که بیشترین درآمد آن از تسهیلات مرابحه بوده است .

  • محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    محدودیت سنی برای دز چهارم واکسن کرونا

    وزیر بهداشت گفت: «با توجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.». متخصصان هم برای جلوگیری از افزایش مبتلایان و بستری‌ها بر واکسن کرونا دز چهارم و سوم تاکید دارند. اما آیا برای دز چهارم باید نوعی خاصی از واکسن را دریافت کنیم؟

  • طرح مجلس برای تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس‌ کالا/نفی جایگاه سیاستی بورس

    طرح مجلس برای تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس‌ کالا/نفی جایگاه سیاستی بورس

    مجلس طرحی را مبنی بر تشکیل کارگروه عرضه محصولات در بورس کالا با ۹ نفر عضو آماده کرده است که نقش وزارت صمت در آن پررنگ است و تشکیل کارگروهی با این ساختار با وجود شورای عالی بورس به صورت موازی عجیب به نظر می‌رسد و عجیب تر آن است که هر چند در طرح اولیه بورس‌های کالایی نماینده داشتند، در طرح پیشنهادی جدید بورس‌های کالایی و حتی سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ نماینده‌ای ندارند.

  • تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان

    وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از ۷۵۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد و اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان پایان هفته جاری تمدید شد.

  • زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    مشکلات و موانع توسعه صنعتی در شرایط سخت اقتصاد ایران در میزگردی آنلاین با حضور مهدی کرباسیان، از مدیران نام‌آشنا و کهنه‌کار صنعت کشور و علیرضا کلاهی‌صمدی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بررسی شد.

  • کرونای جدید چند روز قرنطینه دارد؟

    کرونای جدید چند روز قرنطینه دارد؟

    رییس اورژانس بیمارستان سینا تهران با بیان اینکه افزایش در فوتی‌ها، قاعدتا به دلیل افزایش تعداد مراجعین است و متاسفانه تاکنون آنطور که دیده‌ایم، اکثر مراجعین هم افراد مسن یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند، در عین حال درباره علامت‌درمانی کرونا در خانه و علائم خطر این بیماری توضیح داد.

  • کدام کارت خوان ها غیرفعال می شوند؟

    کدام کارت خوان ها غیرفعال می شوند؟

    رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از پول‌های کارت به کارت شده به‌حساب فروشندگان هم مالیات اخذ خواهد شد.

  • آوار سیاست‌های‌آشفته برسر بورس

    آوار سیاست‌های‌آشفته برسر بورس

    در گفت‌وگو با نوید قدوسی کارشناس بازار سرمایه به بررسی سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم و اثرگذاری این سیاست‌ها بر کلیت اقتصاد و به‌ویژه بازار سرمایه پرداخته‌ایم.

  • آیا پول‌های پارک‌شده به بورس باز می‌گردد؟

    آیا پول‌های پارک‌شده به بورس باز می‌گردد؟

    حال ناخوش بورس و فضای رکودی حاکم بر بازار سهام در حالی با کوچ نقدینگی پارک‌شده از این بازار به دیگر بازارهای موازی سرمایه‌گذاری، تشدید شده و بی‌شباهت به بیمار در حال اغما نبود که در روزهای اخیر، بهبود نسبی شرایط را شاهد هستیم. البته همچنان راهی طولانی برای بازگشت به دوران طلایی این بازار باقی است، اما چرخش شرایط به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد امیدی به بازگشت بازار به مدار مثبت در میان سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

  • دولت در چه شرایطی می تواند به روابط موجر و مستأجر ورود کند؟

    دولت در چه شرایطی می تواند به روابط موجر و مستأجر ورود کند؟

    کارشناس حقوقی با بیان اینکه اصل در قانون و فقه، آزادی مالک برای تصرف در ملک است گفت: اما با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور، دولت می‌تواند در روابط موجر و مستأجر ورود کند.

  • به همت بورس تهران برگزار می شود: همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

    به همت بورس تهران برگزار می شود: همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

    محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران گفت: بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =