نصف مخازن سدها خالی است/۲۵ درصد مصرف کنندگان پرمصرف

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:میزان ذخایر فعلی آب در سدهای کشور ۵۳ درصد ظرفیت کل آنها را شامل می شود

به گزارش صدای بورس، اتابک جعفری با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در مورد وضعیت ذخیره سدهای کشور گفت: میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته و ذخیره حال‌ حاضر سدهای کشور ٢٦.٥ میلیارد متر مکعب است که این میزان ۵۳ درصد ظرفیت کل مخازن سدهاست.

جعفری ادامه داد: رعایت الگوی مدیریت مصرف با وجود افزایش جمعیت به‌ویژه در بخش خانگی ارتقا یافته است و در سایر مصارف (غیرخانگی) هم نیازمند بهبود رفتار مصرف هستیم.

او در پاسخ به نحوه برخورد با صاحبان استخرهای خانگی در شهری مثل تهران که به‌دلیل مصرف بیش از حد آب از سوی بخش کوچکی از جمعیت موجب تضییع حقوق سایر شهروندان می‌شود توضیح داد: عموم مردم یعنی ۶۵ درصد جمعیت کم‌مصرف و در حد الگو هستند، ۲۵ درصد پرمصرف و بیش از الگو مصرف می‌کنند و ۵ درصد بدمصرف هستند که در شهر تهران این ۵درصد جمعیت، حدود ۱۵ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند که در وهله اول درخواست توجه بیشتر و رعایت الگوی مصرف از سوی آن‌ها را داریم.


بیشتر بخوانید: تهرانی‌ها برای مصرف آب هشدار گرفتند


مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: در بحث تعرفه‌ها با افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، سعی در کنترل الگوی مصرف شده است و اگر رعایت نکنند، مطابق جداول طراحی‌شده از نیم ساعت تا ۵ ساعت با قطع آب مواجه خواهند شد، اما امیدواریم به این مرحله نرسیم و با همکاری مردم، مصرف مدیریت شود.

جعفری بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ شرکت‌های آب و فاضلاب برای کاهش هدررفت شبکه توزیع خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد هدررفت داریم که این عدد بزرگی است و تلاش می‌کنیم به‌زودی به۱۰ تا ۱۳درصد رسیده و مدیریت شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در مورد آب‌رسانی به روستاها در قالب طرح جهاد آب‌رسانی تشریح کرد: با تصویب این طرح از اسفند سال گذشته آب‌رسانی به روستاها با همکاری نهادهای انقلابی و بخش خصوصی و همکاران آب و فاضلاب بسیار جدی‌تر پیگیری می‌شود، ما برای حدود ۵۰۰۰ روستا آب‌رسانی سیار داریم که در تابستان تعداد این روستاها به ۷۰۰۰ هم می‌رسد و شرایط را برای روستاییان سخت و دشوار می‌کند، بر اساس این طرح آب‌رسانی به ۱۰هزار روستا پیش‌بینی شده که از این میزان آب‌رسانی به ۷۰۰۰ روستا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۳۰۰۰ روستا بخش خصوصی انجام می‌شود، هم‌چنین در تلاشیم ۵۰۰۰ روستا از سوی خیرین آب‌رسان به این عدد افزوده شود.

کد خبر 454200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رییس جمهور: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است

    پایان سفر رئیسی به خراسان شمالی با ۱۱۹ مصوبه

    رییس جمهور: رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است

    رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ در گرو افزایش سرمایه گذاری و بهره وری است تا روند آن حفظ شود.

  • ذخایر آب سدهای کشور باز هم کاهشی شد

    ذخایر آب سدهای کشور باز هم کاهشی شد

    آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با گذشت ۲۷۶ روز از سال آبی، تا روز ۴ تیرماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۶۸ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر ۵ درصد کاهش است.

  • بدهی‌های سنگین به دولت سیزدهم تحویل شد

    بدهی‌های سنگین به دولت سیزدهم تحویل شد

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌در همان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ دولت با بدهی ناشی از استقراض ۵۴ هزار میلیارد تومانی دولت قبل از بانک مرکزی، برداشت بیش از ۶۰ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی و بدهی به سیستم بانکی و بدهی به تأمین اجتماعی مواجه شد.

  • مردم نباید نگران گزارش دادن فساد باشند

    مردم نباید نگران گزارش دادن فساد باشند

    معاون رئیس‌جمهور در مورد مبارزه با مفسدان و فسادهای خرد در دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه فرآیند ثبت تخلف برای مردم پیچیده و دور از دسترس است، افزود: ما باید در این راستا از الگوهای جدید استفاده کنیم تا بتوانیم فساد را شناسایی و کنترل کنیم؛ به نحوی که مردم با اطمینان خاطر و به راحتی بتوانند هرجا که فساد یا تخلفی را دیدند آن را گزارش کنند و نگران تسویه حساب‌های شخصی نباشند.

  • آب دریاچه ارومیه کم شد

    آب دریاچه ارومیه کم شد

    مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب خزر و دریاچه ارومیه گفت: امسال تراز دریاچه ۱۲۷۰ متر و ۶۵ سانتیمتر بوده و نسبت به سال گذشته در همین زمان ۵۳ سانتیمتر کاهش را نشان می‌دهد.

  • امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت

    امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت

    معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته، امسال قطعی آب برنامه ریزی شده رخ نخواهد داد.

  • سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاست

    سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاست

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از برنامه های تشویقی مدیریت مصرف برق برای عبور از فصل تابستان، بر لزوم همراهی و همکاری تمامی مشترکان در اجرای این برنامه ها تأکید کرد.

  • پرمصرف ها منتظر بی آبی باشند

    پرمصرف ها منتظر بی آبی باشند

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از تذکر و اخطار در چند مرحله به افراد بد مصرف، از ابتدای تیر امسال انشعاب آنها قطع می‌شود و بر اساس جداول تنظیم‌شده، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی‌تر نیز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =