۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
اوضاع سدهای تهران خوب نیست

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر حجم ذخایر مخازن حدود ۶۴۰ میلیون متر مکعب است و نسبت به سال قبل که این رقم ۸۰۰ میلیون متر مکعب بوده است ۲۰ درصد کسری را شاهدیم.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا بختیاری، درباره وضعیت تامین آب تهران در سال جاری اظهار داشت: امسال در تهران وضعیت بسیار خاصی را به لحاظ بارندگی داریم، دومین سال خشکسالی را پشت سرمی‌گذاریم و نسبت به سال قبل حدود ۳۲ درصد کسری بارندگی داریم، این نشان می‌دهد وضعیت منابع آب استان مناسب نیست.

وی افزود: البته علیرغم کسری مخازن امسال جیره‌بندی و قطعی آب در تهران نخواهیم داشت، ما با تمام توان آب را تولید و وارد مدار توزیع می‌کنیم، اما در عین حال مصرف بالاست و روزانه حدود ۳.۵ میلیون متر مکعب مصرف داریم، بنابراین وضعیت بسیار سخت بوده و سیستم در فشار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر حجم ذخایر مخازن حدود ۶۴۰ میلیون متر مکعب است و نسبت به سال قبل که این رقم ۸۰۰ میلیون متر مکعب بوده است ۲۰ درصد کسری را شاهدیم.


بیشتر بخوانید: قطعی آب مشترکان بد مصرف از ابتدای تابستان


وی درباره تاثیر افزایش تعرفه‌ها بر روند مصرف توضیح داد: افزایش نرخ تعرفه‌ها برای کسانی که در الگو و یا زیر الگو مصرف دارند صفر بوده یعنی هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده است اما آب‌بهای کسانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، قطعا افزایش نرخ روی مصرف بخشی از جامعه که مصرف بالایی داشتند تاثیرگذار بوده ولی به طور کامل بازدارنده نبوده است.

بختیاری درباره تغییر میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان مصرف آب نسبت به سال گذشته ۲ درصد منفی بوده است ولی واقعیت اینکه سال خوبی به لحاظ بارندگی نبوده و به همین دلیل میزان ذخایر مخازن سدها نسبت به سال قبل کمتر است. امسال دومین سال خشکسالی را پشت سر گذاشته‌ایم و هم اینکه مصرف همچنان بالا است و این کاهش مصرف رقم بالایی نیست که معنی‌دار باشد، اما در هر حال جلوی رشد مصرف گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وی درباره تداوم روند کنونی و اوضاع تابستان سال آینده خاطرنشان کرد: نمی‌توان اوضاع آب تابستان آینده را پیش‌بینی کرد، اما واقعیت این است که زمان طراحی تولید و تامین آب باید همه سناریوها را ببینیم.

کد خبر 453820

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاست

    سرانه مصرف آب و برق در کشور بالاست

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از برنامه های تشویقی مدیریت مصرف برق برای عبور از فصل تابستان، بر لزوم همراهی و همکاری تمامی مشترکان در اجرای این برنامه ها تأکید کرد.

  • پرمصرف ها منتظر بی آبی باشند

    پرمصرف ها منتظر بی آبی باشند

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از تذکر و اخطار در چند مرحله به افراد بد مصرف، از ابتدای تیر امسال انشعاب آنها قطع می‌شود و بر اساس جداول تنظیم‌شده، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی‌تر نیز می‌شود.

  • قطعی آب مشترکان بد مصرف از ابتدای تابستان

    قطعی آب مشترکان بد مصرف از ابتدای تابستان

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از قطعی آب مشترکان بدمصرف کشور از ابتدای تیر خبر داد.

  •   دلیل گرانی برنج چیست؟

    برنج ایرانی به اندازه در بازار عرضه می‌شود

    دلیل گرانی برنج چیست؟

    دبیر انجمن برنج ایران می‌گوید: میزان تولید برنج نسبت به سال گذشته تغییر نداشته، اما دلیل گرانی این محصول را باید از دولت پرسید نه از شالیکار داخلی شالیزار!

  • افزایش قیمت جو ملاک گرانی گوشت نیست

    افزایش قیمت جو ملاک گرانی گوشت نیست

    رییس شورای تامین دام با بیان اینکه افزایش قیمت جو و... ملاکی برای تعیین میزان افزایش قیمت گوشت نیست، گفت: گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است و در پی اصلاح نظام یارانه ای و قیمت همه کالاها با اندکی رشد روبرو خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =