۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
پرمصرف ها منتظر بی آبی باشند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از تذکر و اخطار در چند مرحله به افراد بد مصرف، از ابتدای تیر امسال انشعاب آنها قطع می‌شود و بر اساس جداول تنظیم‌شده، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی‌تر نیز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: با توجه به لزوم تامین آب پایدار برای شهروندان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اقدام به تشکیل قرارگاه‌های رصد و پایش وضعیت آب شرب شهرها و روستاها و برگزاری روزانه و مستمر جلسات این قرارگاه‌ها کرده است.

جعفری با بیان اینکه "بر اساس نتایج ناشی از این جلسات 272 شهر دارای مشکلات تامین، انتقال و توزیع شناسایی شدند"، گفت: به منظور به حداقل رساندن مشکلات و ارائه بهترین خدمات، برای تمامی این شهرها پروژه‌های مختلفی در محورهای مدیریت مصرف آب، حفر و تجهیز چاه، احداث مخازن ذخیره، اجرای خطوط انتقال آب، احداث تصفیه‌خانه و اجرای پروژه‌های ارتقای کیفی و تکمیل طرح‌های آبرسانی در حال اجراست.

* آبرسانی تانکری به شهرها نخواهیم داشت

وی افزود: کاهش بارش‌ها تاثیر قابل توجهی بر منابع آب سطحی و زیرزمینی گذاشته‌اند؛ با این وجود با برنامه‌های در دست اجرا، ان‌شااله آب شرب هیچ کدام از شهرهای کشور با تانکر آبرسانی نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در برخی از روستاهای کشور به دلایلی از جمله عدم تکمیل طرح‌های آبرسانی یا خشک شدن منابع تامین آب، آب شرب مورد نیاز از طریق تانکرهای آبرسانی سیار تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید: جداول قطعی آب برای پرمصرف‌ها منتشر خواهد شد


* افزایش تعداد روستاهای با آبرسانی سیار

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه در مجموع 4 هزار و 953 روستای کشور تحت پوشش آبرسانی سیار بودند که با توجه به وضعیت بارندگی امسال، پیش‌بینی می‌شود در تابستان به حدود 6000 تا 7000 روستا افزایش پیدا کند.

جعفری در خصوص احتمال قطعی آب در تابستان گفت: سیاست اصولی و ماموریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین پایدار آب برای مردم در تمام ایام سال است؛ اما باید توجه داشت امسال با وجود خشکسالی‌ و کم‌آبی کم‌سابقه در بیشتر استان‌ها به ویژه در استان‌های شرق و جنوب کشور، با اقداماتی از جمله حفر چاه، افزایش مخازن، افزایش خطوط انتقال و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها در شهرهای دارای تنش آبی، آب آشامیدنی این شهرها را در تابستان و پاییز تامین می‌کنیم.

* تلاش برای عدم قطع برنامه‌ریزی شده آب

وی افزود: با مجموعه این اقدامات و همچنین با همراهی خوب مشترکین به‌ویژه در شهرهایی که دچار تنش آبی هستند، تلاش خواهیم کرد که امسال در هیچ نقطه‌ای از کشور قطعی برنامه ریزی شده آب نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف اذعان داشت: مشترکان بدمصرف آن دسته از مشترکانی هستند که دو برابر الگوی تعیین شده، آب مصرف کرده‌اند.

* تنظیم جداول برای قطع آب مشترکان پرمصرف

جعفری با بیان اینکه "متوسط الگوی مصرف در کشور حدود 14 مترمکعب در ماه است"، گفت: پس از تذکر و اخطار در چند مرحله به افراد بد مصرف، از ابتدای تیر امسال انشعاب آنها قطع می‌شود و بر اساس جداول تنظیم‌شده، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی‌تر نیز می‌شود که با همکاری خوبی که مردم عزیزمان دارند، یقین دارم هرگز به این مرحله نخواهیم رسید.

به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز تعداد مشترکان بدمصرف در کلانشهری مثل تهران حدود پنج درصد است که البته این مشترکان تا 15 درصد آب را مصرف می‌کنند.

کد خبر 453674

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =