مردم نباید نگران گزارش دادن فساد باشند

معاون رئیس‌جمهور در مورد مبارزه با مفسدان و فسادهای خرد در دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه فرآیند ثبت تخلف برای مردم پیچیده و دور از دسترس است، افزود: ما باید در این راستا از الگوهای جدید استفاده کنیم تا بتوانیم فساد را شناسایی و کنترل کنیم؛ به نحوی که مردم با اطمینان خاطر و به راحتی بتوانند هرجا که فساد یا تخلفی را دیدند آن را گزارش کنند و نگران تسویه حساب‌های شخصی نباشند.

به گزارش صدای بورس، میثم لطیفی در همایش ملی "فساد اقتصادی و اداری از پیشگیری تا مقابله" با بیان اینکه آمار دقیقی در حوزه فساد در کشور نداریم اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تلاش فراوانی برای دستیابی به آمار و و ارقام دقیق در حوزه فساد و مبارزه با فساد کرده‌ایم ولی این کار آسانی نیست. البته بدون داشتن آمار دقیق نمی‌توان جمع بندی مناسبی در اولویت بندی برای مبارزه با فساد داشت.

وی با بیان اینکه دو فساد راهبردی و تاکتیکی در کشور داریم افزود: در سالهای گذشته با مفسدان و فسادهای خرد برخورد شده که در جای خود لازم است اما این امر نباید ما را در مقابله با فسادهای تاریخی و راهبردی که ناشی از تصمیمات غلط و بی توجهی به اصول انقلاب اسلامی بوده است، غافل کند.

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از غفلت از فسادهای راهبردی که در کشورمان رخ داده است تصریح کرد: بخشی از بی عدالتی‌ها، عدم بهره وری و نارضایتی‌های امروز ناشی از تصمیمات غلط و فساد برانگیز در سالهای دور گذشته است. امروز اگر با مشکل کم آبی در استان‌هایی مثل اصفهان و یا آلودگی هوا در اراک مواجه هستیم ناشی از همین فسادهای راهبردی است.


بیشتر بخوانید: سامانه سوت زنی وزارت کار راه اندازی شد


وی اضافه کرد: عدم همه جانبه نگری و دقت در تصمیم گیری از یک طرف، بی‌توجهی به نظرات کارشناسی و تعجیل‌های بی مورد، بده بستان‌ها و گروکشی‌های سیاسی و نفوذ در نظام برنامه ریزی کشور از مصادیق فسادهای راهبردی در نظام اداره کشور بوده که امروز نتایج آن را می‌بینیم.

لطیفی با بیان اینکه نظام بانکی ناکارآمد امروز باعث خلق پول و ایجاد تورم فسادزا است خاطرنشان کرد: فسادی که امروز در کشور از آن صحبت می‌کنیم از نوع فساد راهبردی است و ما بر این باوریم که جز با همت مسئولان دلسوز، دانشگاهیان و حوزویان نخبه و روحیه جهادی، نمی‌توان این مشکلات را حل کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان اداری و استخدامی با تاکید بر لزوم تقویت حوزه حکمرانی الکترونیکی اظهار کرد: تا زمانی که مسیر ارزیابی از دولت را به سمت مردم را برنگردانیم و نتیجه خدمت دولت به مردم را از خود مردم دریافت نکنیم در ارزیابی‌های خود کژتابی خواهیم داشت؛ چرا که سامانه‌های ما هنوز یکپارچه نیستند. باید در طراحی سامانه رسیدگی به شکایت‌های مردم کاری کنیم که مردم هرجا شکایتی دارند آن را بتوانند عرضه کنند و البته در پس پرده هر موضوع به نهاد مربوطه ارجاع شده و از نهاد مذکور پیگیری و مواخذه شود تا فرایندها اصلاح شود.

کد خبر 454008

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =