نورچشمی‌ها استخدام می‌شوند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از نورچشمی‌ها از طریق شرکت‌ها استخدام شده اما در عنوانی دیگر در بدنه اجرایی دولت مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش صدای بورس، حجت الاسلام جواد نیک‌بین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: متاسفانه امروز در مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری یا تنقیح قوانین به گونه‌ای عمل شده که مجلس مورد هجمه قرار گرفته و مردم این پرسش را طرح می‌کنند که چرا مجلس انقلابی اینگونه تصمیم‌گیری می‌کند. امروز یک فرد بعد از ۲۰ سال کارکردن امنیت شغلی ندارد و همچنان ترس از اخراج دارد. ما شعار کوچک‌سازی دولت را سر می‌دهیم اما عملیاتی نشده است. امروز بخش عمده‌ای از بودجه در حوزه حقوق و مزایا صرف می‌شود. ما از بودجه عمرانی کشور می‌کاهیم و بر بودجه جاری می‌افزاییم.



بیشتر بخوانید :اصلاح پرداخت حقوق ها انجام نمی شود

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟


نماینده کاشمر در ادامه اظهار کرد: متاسفانه قانون درستی برای ساماندهی کارکنان دولت نیز نداریم. اکنون نیز شاهد استخدام نورچشمی‌ها هستیم. این نورچشمی‌ها از طریق این شرکت‌های واسطه استخدام می‌شوند اما در عنوانی دیگر در ادارات دولتی مشغول به کار می‌شوند. به عنوان مثال یک نورچشمی با عنوان خدماتی استخدام شده اما در کار اداری مشغول به فعالیت دیگری می‌شود یا از طریق پارتی‌بازی جایگاه این افراد در ادارات تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، نیک بین گفت: ساماندهی کارکنان باید براساس ظرفیت‌ها و استعدادها باشد نه این‌که یکی نورچشمی آقای نیک‌زاد یا بقیه بوده و از طریق این شرکت‌ها استخدام شوند و در عنوانی دیگر مشغول به کار گردد.

کد خبر 454326

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

    طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا رسید؟

    نمایندگان مجلس این هفته به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که در آخرین روز نشست علنی هفته گذشته به بررسی اولویت‌دار آن رأی داده بودند، رسیدگی می‌کنند.

  • چرا فیش‌ حقوق مدیران دولتی‌ در خرداد منتشر نشد؟

    چرا فیش‌ حقوق مدیران دولتی‌ در خرداد منتشر نشد؟

    طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، دستگاه های مشمول ماده (۲۹) از خرداد ماه امسال موظف به انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد مقامات و مدیران بودند که هنوز این امر اجرایی نشده است.

  • مردم نباید نگران گزارش دادن فساد باشند

    مردم نباید نگران گزارش دادن فساد باشند

    معاون رئیس‌جمهور در مورد مبارزه با مفسدان و فسادهای خرد در دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه فرآیند ثبت تخلف برای مردم پیچیده و دور از دسترس است، افزود: ما باید در این راستا از الگوهای جدید استفاده کنیم تا بتوانیم فساد را شناسایی و کنترل کنیم؛ به نحوی که مردم با اطمینان خاطر و به راحتی بتوانند هرجا که فساد یا تخلفی را دیدند آن را گزارش کنند و نگران تسویه حساب‌های شخصی نباشند.

  • اخراج کارکنان بازارهای رمزارزها

    اخراج کارکنان بازارهای رمزارزها

    کوین بیس ۱۱۰۰ نیروی کار خود را در بحبوحه آشفتگی در بازارهای ارزهای دیجیتال اخراج می‌کند.

  • مدیریت ثروت با مشاوران سرمایه‌گذاری رباتیک چگونه متحول می‌شود؟

    مدیریت ثروت با مشاوران سرمایه‌گذاری رباتیک چگونه متحول می‌شود؟

    پنج سال پیش، دنیای مشاوران رباتیک حوزه مالی نیز اساساً محدود به فین‌تک‌هایی مانند شرکت‌های سیگ‌فیگ، بترمنت و ولثفرانت بود. اولین مشاور روبو شرکت بترمنت بود که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۰، در اوج رکود بزرگ ، شروع به گرفتن پول از سرمایه‌گذاران کرد.

  • شکایت کارگران دولتی علیه مصوبه هیات دولت

    شکایت کارگران دولتی علیه مصوبه هیات دولت

    حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از ثبت بیش از سه هزار شکایت در دیوان عدالت اداری خبر می‌دهد. وی می‌گوید شاکیان خواهان افزایش دستمزد کارگران دولتی براساس مصوبه بخشنامه مزد سال ۱۴۰۱ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =