امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته، امسال قطعی آب برنامه ریزی شده رخ نخواهد داد.

به گزارش صدای بورس، محمد جوانبخت گفت: مانند سال آبی گذشته، تابستان سختی را پیش رو داریم. در سراسر کشور حدود ۲۰ درصد و برخی مناطق حتی ۵۰ تا ۶۰ درصد پایین تر از شرایط نرمال بارندگی صورت گرفته و از زمستان تاکنون، بارندگی از چیزی که پیش‌بینی کرده بودیم هم کمتر رخ داد.

او گفت: نیازمند توسعه شبکه آب و تصفیه خانه‌ها بودیم که اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری لازم انجام شده و امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت. اگر بسته‌ای درباره اصلاح تعرفه‌ها و بهای آب در دولت نهایی شود، قطعا مباحث تشویقی برای کم مصرف‌ها در آن لحاظ خواهد شد.


بیشتربخوانید:گرمای تابستان سهم‌ها را آب می‌کند؟


به گفته معاون وزیر نیرو، استفاده از پساب‌های تصفیه شده به حالت اجبار درآمده و دیگر یک انتخاب نیست. دستورالعمل مربوط به این موضوع در حال تدوین است و برنامه‌های وزارت نیرو درباره آن طی یک سال آینده قابل ارائه به رسانه‌ها خواهد بود، اما بیشتر باید به بعد اقتصادی آن توجه شود که مشتری استفاده از پساب باید در بخش‌های صنعت و خدمات وجود داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار اعلامی معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، ۶۰ تا ۷۰ درصد از ۷ تا ۸ میلیارد مترمکعب آب شرب و بهداشتی مصرفی در کشور که به پساب تبدیل می‌شود، می‌تواند به عنوان یک منبع آبی، پس از تصفیه به چرخه برگردد و بسیاری از مشکلات کمبود آب را کاهش دهد.

کد خبر 453866

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =