۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!

توت فرنگی! احتمالا این میوه کوچک قرمز و قلبی شکل را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می‌شناسید اما آیا می‌دانستید که این میوه می‌تواند در روتین زیبایی شما نیز جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، به خصوص برای موهای شما !

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ فرقی نمی‌کند توت فرنگی خود را بخورید یا آن را به صورت موضعی استفاده کنید، راه‌های زیادی برای استفاده از این میوه‌ قدرتمند برای حفظ سلامت مو وجود دارد چه این یک رژیم مراقبت از پوست آزمایش شده و واقعی باشد یا با توت فرنگی موهای خود را بشویید و یا از لوازم آرایشی که دارای عصاره این میوه است استفاده کنید، در هر صورت حفظ زیبایی یک انتخاب است.

به همین دلیل است که ما در این گزارش به گروه متنوعی از نویسندگان، مربیان و سایر متخصصان اتکا کردیم تا نکات مهمی را در مورد همه چیز از نحوه استفاده از میوه توت فرنگی تا تهیه بهترین ماسک‌ها برای نیازهای فردی شما ، به اشتراک بگذاریم.
برخی می‌گویند که توت فرنگی می‌تواند برای سفید کردن دندان و آکنه استفاده شود. همچنین توت فرنگی سرشار از فواید تغذیه‌ای است که از جمله برخی از این خواص ممکن است باعث رشد و سلامت مو شود. به گفته منبع مورد اعتماد USDAT، این توت‌های قرمز روشن حاوی مقادیر زیادی از مواد زیر است: ویتامین C ، منگنز ، بیوتین ، امگا ۳، فولات، ویتامین B9 و پتاسیم. آنها همچنین مقادیر کمی آهن، منیزیم و ویتامین B6، K و E را فراهم می‌کند. ترکیب غنی توت فرنگی از آنتی اکسیدان‌ها، اسید الاژیک و ویتامین‌ها ممکن است به ریزش مو، شوره سر و خشکی مو کمک کند.
یک مطالعه قدیمی نشان داد که خواص آنتی اکسیدانی توت فرنگی قابل توجه است و از چندین منبع، از جمله اسید الاژیک نشات می‌گیرد. اسید الاژیک سموم را از بدن شما خارج می‌کند و از مولکول های مضری که به عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شود محافظت می‌کند.


  • بیشتر بخوانید:

۳ میوه برای کنترل قند خون !


ویتامین C که خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ای نیز دارد به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۳، سطوح پایین آهن با کم خونی مرتبط است، که با ریزش مو مرتبط است. خبر خوب این است که فقط یک فنجان توت فرنگی ۱۴۱ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.
علاوه بر این، یک بررسی تحقیقاتی در سال گذشته نشان داد که ویتامین C توسط بدن شما برای تولید کلاژن - پروتئینی که به جلوگیری از شکننده و شکسته شدن موها کمک می‌کند - استفاده می‌شود. همچنین به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که باعث استرس می‌شود کمک می‌کند. ویتامین C به عنوان یک ضد میکروب برای مبارزه با عفونت‌ها شناخته شده است. از آنجایی که رشد بیش از حد قارچ با شوره سر مرتبط است، این امکان وجود دارد که ویتامین C ممکن است به مبارزه با پوسته های سفید مزاحم کمک کند.

نحوه استفاده از آن


از اسموتی توت فرنگی گرفته تا بستنی توت فرنگی، راه های بی شماری برای لذت بردن از این میوه خوشمزه وجود دارد. با این حال، بررسی تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۷ نشان داد که گنجاندن توت فرنگی در رژیم غذایی تنها راهی نیست که آنها ممکن است سلامت مو را تقویت کنند. شما می‌توانید بدون خوردن توت فرنگی از فواید آن بهره مند شوید. درعوض، سعی کنید از محصولات موی توت فرنگی خود استفاده کنید یا بسازید. این شامل: ماسک های مو، شامپو و نرم کننده، چای ، روغن دانه توت فرنگی، لایه بردار و ماسک مو توت فرنگی است.
آلوپسی نوعی ریزش مو است که ناشی از تشخیص اشتباه سیستم ایمنی فولیکول‌های مو به عنوان یک تهدید است. هیچ رژیم غذایی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد، اما اعتقاد بر این است که خوردن غذاهای خاص ممکن است کمک کند. توت فرنگی ممکن است به محافظت از موهای شما در برابر نازک شدن و ریزش کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ روی موش‌ها نشان داد که محتوای بالای اسید الاژیک توت فرنگی تأثیر مثبتی بر آلوپسی دارد. از آنجایی که آلوپسی یک بیماری خود ایمنی است، برخی از رژیم غذایی ضد التهابی برای کمک به درمان آن استفاده می‌کنند. یک رژیم ضد التهابی شامل پایه‌ای محکم از میوه‌ها و سبزیجات است. در حالی که برای شناخت واقعی فواید توت فرنگی برای افراد مبتلا به آلوپسی به تحقیقات بیشتری نیاز است، یک ماسک موی مبتنی بر توت فرنگی ممکن است به تقویت موهای شما کمک کند، و مطمئناً امتحان کردن آن ضرری ندارد.
در نهایت کافی است مقداری توت فرنگی بردارید و یکی از دستور العمل های زیر را امتحان کنید.

شامپو و نرم کننده توت فرنگی

شامپو دم کرده توت فرنگی نه تنها موهایی خوشبو را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه ممکن است چندین مزیت داشته باشد. می‌توانید شامپوی توت‌فرنگی خود را با مخلوط کردن شامپو با توت‌فرنگی‌های مخلوط درست کنید، یا شامپوهای خریداری‌شده در فروشگاه را امتحان کنید. شامپوها و نرم کننده‌های توت فرنگی خوشمزه (غیرقابل خوردن) زیادی وجود دارد.

آبکشی مو با چای توت فرنگی

آبکشی با چای مو شامل استفاده از چای روی موهایتان و ماندن آن برای یک ساعت است. استفاده از چای روی مو قرن هاست که امتحان شده است و طیف گسترده‌ای از متخصصان مراقبت از مو طرفدار پر و پا قرص آبکشی با چای مو هستند. توت فرنگی در حال حاضر می‌تواند کارهای زیادی برای موهای شما انجام دهد، اما افزودن آن به آبکشی چای می‌تواند فواید بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، شستشوی چای سیاه اغلب برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود. با استفاده از چای سیاه و سفید توت فرنگی به جای چای یک قدم جلوتر بروید.

روغن دانه توت فرنگی

روغن دانه توت فرنگی ممکن است از شوره سر جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کند. در حالی که برای اطمینان بیشتر به تحقیقات بیشتری نیاز است، اخیرا یک مطالعه نشان داده که خواص ضد قارچی توت فرنگی ممکن است به جلوگیری از شوره سر کمک کند. این خواص ضد قارچی به دلیل حجم بالای ویتامین C موجود در توت فرنگی است. یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ویتامین C تولید گلبول‌های سفید خون را تشویق و از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کند.
استفاده از یک محصول روغن توت فرنگی ممکن است به بهبود و آبرسانی پوست سر شما کمک کند. این تا حدی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن مانند اسید الاژیک است. همچنین ممکن است به دلیل سطوح بالای ویتامین C موهای شما را از ریشه تقویت کند. اگر از روغن دانه توت فرنگی مستقیم استفاده می کنید، آن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید. سپس می‌توانید قبل از حالت دادن به موهای تمیز و مرطوب خود بمالید. فقط کافی است موهایتان را با انگشت شانه کنید تا پخش شود. علاوه بر این، می‌توانید روغن دانه توت فرنگی را به شامپو یا نرم کننده موجود خود اضافه کنید.
نکته حرفه ای: مطمئن شوید که اسانس اصل توت فرنگی را خریداری می‌کنید نه روغن معطر توت فرنگی. قبل از شروع استفاده از روغن‌های ضروری مهم است که با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید. حتما در مورد کیفیت محصولات یک برند تحقیق کنید. همیشه قبل از استفاده از یک اسانس جدید تست آن را انجام دهید.

لایه بردار توت فرنگی

لایه برداری برای پوست شما مهم است و این شامل پوست سر شما نیز می‌شود. لایه برداری پوست سر با استفاده از لایه بردارهای فیزیکی یا شیمیایی انجام می‌شود که برای از بین بردن چربی اضافی، شوره سر و سلول‌های پوست عمل می‌کند. لایه برداری پوست سر اگر به درستی انجام شود می‌تواند به موهای سالم تر و درخشان تر منجر شود.

ماسک مو توت فرنگی برای حفظ رطوبت:

این ماسک مرطوب کننده توت فرنگی در صورتی که موهای شما کمی خشک است عالی است. توضیح می‌دهد که بهتر است از این ماسک زمانی استفاده کنید که زمان بیشتری دارید، زیرا شستن کامل توت فرنگی ها کمی طول می‌کشد.
مواد مورد نیاز: یک عدد زرده تخم مرغ، یک فنجان توت فرنگی پوره شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون.
طریقه درست کردن ماسک: مواد را با هم ترکیب کنید، روی موها بمالید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید، با آب خنک بشویید، نرم کننده را به مدت ۵ دقیقه روی سر خود بمالید و سپس آبکشی کنید، موها را به طور معمول شامپو بزنید و حالت دهید.

ماسک مو توت فرنگی برای افزایش درخشندگی:

این ماسک مو توت فرنگی برای ایجاد موهایی درخشان و صاف است.
مواد مورد نیاز: ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز یا ماست، ۸ عدد توت فرنگی له شده.
طرز تهیه : مواد را با هم ترکیب کنید، خوب مخلوط کنید، روی موها بمالید، به مدت ۲۰ دقیقه ادامه دهید و با آب خنک بشویید.

لایه بردار پوست سر توت فرنگی:

این دستور غذا توسط Naturally Curly پر از سیلیس و ویتامین C است که برای افرادی که نازک شدن مو و رشد قارچ را تجربه می‌کنند عالی است.
مواد مورد نیاز: ۲ عدد توت فرنگی له شده رسیده، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری عسل.
طرز تهیه: مواد را خوب با هم ترکیب کنید، به پوست سر بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و با آب خنک بشویید.
درمان‌های توت‌فرنگی برای کمک به رشد یا درخشش مو از نظر علمی ثابت نشده است. قرار دادن توت فرنگی در موهای شما ضرری ندارد، اما مهم است که انتظارات خود را واقع بینانه در نظر بگیرید. اگر در مورد نازک شدن مو، ریزش مو یا به طور کلی سلامت موی خود نگرانی دارید، با یک متخصص مو و پوست سر مشورت کنید تا در مورد گزینه‌ها صحبت کنید.

چه زمانی نباید از آن استفاده کرد؟

مانند هر چیزی، می‌توانید در آن زیاده روی کنید. اگر مقدار زیادی توت فرنگی مصرف کنید، ممکن است با عوارض جانبی رایج مانند اسهال و گاز شکم مواجه شوید. یک وعده توت فرنگی برابر با تقریباً هشت توت فرنگی کامل، حدود ۵۰ کالری است. علاوه بر این، یک مطالعه معتبر اشاره کرد که خوردن توت فرنگی و سایر میوه ها ممکن است با غده تیروئید در افراد مبتلا به بیماری تیروئید تداخل داشته باشد. اگر هر یک از این موارد در مورد شما صدق می‌کند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. به جز چند مورد خاص، نمی‌توانید با اضافه کردن توت فرنگی به رژیم غذایی آن را با مراقبت از مو اشتباه بگیرید.

توت فرنگی یک میوه پرانرژی با فواید تغذیه ای بی شماری برای کل بدن شماست.چه ترجیح دهید توت فرنگی را بخورید، چه از یک محصول مراقبت از موی توت فرنگی یا ترکیبی از این دو استفاده کنید، به خوبی در راه رسیدن به موهای سالم‌تر و قوی‌تر هستید.

کد خبر 451463

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خوردن این غذاها برای جلوگیری از ریزش مو؛ ممنوع!

    خوردن این غذاها برای جلوگیری از ریزش مو؛ ممنوع!

    افزودن منظم تعدادی از مواد مغذی ضروری می‌تواند رشد مو را تحریک کرده و کیفیت آن را بهبود بخشد. به همین دلیل، ما تغییر در عادات غذایی را توصیه می‌کنیم تا الگو را با نیازهای فردی تنظیم کنیم.

  • این ماده نباشد کرونا تشدید می‌شود !

    این ماده نباشد کرونا تشدید می‌شود !

    کارشناسان کمبود روی را به حمله کووید مرتبط می‌دانند.

  • خواص پیاز !

    خواص پیاز !

    جالب است بدانید که پیازهای خوش طعم ، مملو از مواد مغذی است. پیاز یک نوع سیفی فوق العاده سالم است که منبعی عالی از ویتامین C ، ترکیبات سولفوریک، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال‌ها است.

  • فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه، و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانمی است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً آن را تحقق بخشند.

  • بستنی هم لاکچری شد؛ مگنوم ۲۰ هزار تومان!

    بستنی هم لاکچری شد؛ مگنوم ۲۰ هزار تومان!

    سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های بستنی و آبمیوه‌فروشی و کافی‌شاپ‌ها از کاهش تقاضا برای بستنی و محصولات وابسته به آن خبر می‌دهند.

  • این روغن برای ریزش مو معجزه می‌کند

    این روغن برای ریزش مو معجزه می‌کند

    محققان ادعا می‌کنند مالیدن روغن چوب صندل بر روی پوست فرق سر موجب تحریک رشد مو در مدت ۶ روز می‌شود.

  • تخم مرغ گران به بازار آمد

    تخم مرغ گران به بازار آمد

    مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار کشور گفت: اکنون با توجه به اصلاح نرخ ارز و نظام یارانه‌ای کشور و شروع فصل گرما نه‌تنها هیچ کمبودی در بازار تخم‌مرغ وجود ندارد، بلکه با مازاد محصول روبرو هستیم.

  • ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است که معمولاً از آب، شیر، روغن و گوشت خوش طعم آن استفاده می‌شود. درختان نارگیل به طور طبیعی گسترده‌ترین نوع درخت میوه در این سیاره در نظر گرفته می‌شود و بومی آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند.

  • فواید رژیم گیاهی برای پوست !

    فواید رژیم گیاهی برای پوست !

    وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانم است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً به آن تحقق بخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =