۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
۳ میوه برای کنترل قند خون !

برای هر بیمار دیابتی، بزرگترین چالش مدیریت سطح قند خون است. پس از تشخیص این عارضه، رژیم غذایی فرد مبتلا کمی محدود می‌شود و از هر گونه مواد غذایی (به ویژه شیرین) که می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد، اجتناب خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی ؛ یکی از سردرگمی‌هایی که اکثر بیماران دیابتی دارند، نوع میوه‌ای است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانند. همانطور که می‌دانیم میوه‌ها به طور طبیعی سرشار از قند هستند و می‌توانند مانند قند مصنوعی سطح قند خون را افزایش دهند. تنها تفاوت این است که محتوای قند موجود در میوه‌ها آنقدرها مضر نیست. با این حال، باید در حد اعتدال مصرف شود. به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی، نمی‌توان میوه‌ها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کرد بنابراین، در اینجا سه میوه دوستدار دیابت وجود دارد که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هلو
هلو ؛ میوه‌ای هسته‌دار و خوشمزه، سرشار از فیبر و مناسب دیابت است. این میوه سرشار از ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است و قند خون را به یکباره افزایش می‌دهد. ترکیب زیست فعال موجود در هلو همچنین می‌تواند با چاقی و مشکلات مربوط به سلامت ناشی از دیابت مبارزه کند. مصرف منظم هلو همچنین می تواند به کاهش التهاب، تقویت سلامت سیستم ایمنی و بهبود هضم کمک کند.

آلو سیاه
آلو سیاه برای درمان حساسیت به انسولین و مقابله با دیابت برای قرن‌ها شناخته شده است.


بیشتربخوانید:این مواد غذایی از پیری جلوگیری می‌کنند


این میوه قند کمی دارد و مصرف روزانه آن می‌تواند سطح قند خون را کنترل کند. ترکیب و آنتی اکسیدان موجود در این میوه سیاه به تبدیل نشاسته به انرژی و حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.

سیب
سیب سرشار از فیبر، مواد مغذی بالا و فروکتوز کم، یکی دیگر از میوه های عالی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیب سرشار از فیبر محلول و نامحلول است و می تواند از یبوست جلوگیری کرده و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. فیبر همچنین فرآیند هضم و جذب قند را کند می‌کند. یعنی قند به آرامی وارد جریان خون می‌شود و سطح قند خون را افزایش نمی‌دهد.

کد خبر 451178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ممنون از ارسال مطالب سودمند شما