۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
۸ راه برای کاهش وزن در ۳۰ سالگی

سلامتی ثروت است. در تمام طول زندگی یک فرد، از جمله در دهه ۳۰ زندگی، سلامت انسان باید در اولویت باشد. وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، افراد بسیار بی انگیزه شده‌اند. بی‌تحرکی آنها به حدی رسیده است که توجه به سیگنال‌هایی که بدن می‌دهد را از دست می‌دهند.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛ کاهش وزن برای داشتن یک وزن ایده‌آل متناسب با قد یک فرد ، می‌تواند مزایای بی‌شماری برای سلامتی ایجاد کند. اینها ممکن است شامل کاهش سطح کلسترول و قند خون، کاهش فشار خون، استرس کمتر بر استخوان ها و مفاصل و استرس برای قلب باشد. بنابراین، حفظ یک رژیم کاهش وزن برای به دست آوردن مزایای سلامتی در طول زندگی بسیار مهم است. زمانی که در سن ۳۰سالگی از یک رژیم کاهش وزن پیروی می کنید، می تواند محرک کمی باشد، اما از طرف دیگر کاملاً ارزش امتحان کردن را دارد.

نکاتی برای کاهش وزن در ۳۰ سالگی
در اینجا چند راه سالم برای خلاص شدن از وزن وجود دارد، حتی اگر می گویند کاهش وزن در ۳۰ سالگی در مقایسه با ۲۰ سالگی دشوار است.
۱. هرگز صبحانه خود را حذف نکنید
برای شکستن شایع ترین افسانه در مورد کاهش وزن، حذف صبحانه یا هر وعده غذایی دیگری به خاطر کاهش وزن به شما کمکی در کاهش وزن نمی کند. این احتمال وجود دارد که مواد مغذی ضروری را از دست بدهید و در نهایت در طول روز بیشتر میان وعده بخورید زیرا احساس گرسنگی می‌کنید. کمبود مواد مغذی همچنین سلامت را تضعیف و دعوت به بیماری‌ها را تامین می‌کند.
۲. رژیم غذایی متعادل داشته باشید
خوردن در فواصل منظم در طول روز به سوزاندن کالری با سرعت بیشتری کمک می‌کند. همچنین وسوسه ماندن در میان وعده‌ای که سرشار از چربی و شکر است را کاهش می‌دهد. این کار فواید زیادی دارد زیرا ممکن است غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف کنید و به کاهش وزن کمک کنید. میوه‌ها و سبزیجاتی که کالری و چربی کمی داشته، اما فیبر بالایی دارد.
۳. فعالیت بدنی
فعالیت بدنی کلید کاهش وزن است. علاوه بر فواید بسیاری برای سلامتی، ورزش می‌تواند به سوزاندن کالری‌های اضافی که نمی‌توانید تنها از طریق رژیم غذایی از دست بدهید، کمک کند. این فعالیت های بدنی ممکن است شامل پیاده روی، دویدن، شنا و حتی رقصیدن باشد. هر شکلی از ورزش ما را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی آماده نگه می دارد. همچنین ثابت شده است که ورزش باعث می شود فرد طولانی تر و شادتر زندگی کند. بنابراین ضروری است که فرد حداقل برای داشتن یک سبک زندگی سالم و کاهش وزن کمی تلاش کند.


بیشترببخوانید:رژیم غذایی محبوب کیم کارداشیان


۴. مقدار زیادی آب بنوشید
آب ۱۰۰% بدون کالری است. این بدان معنی است که به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و حتی اگر قبل از غذا مصرف شود ممکن است اشتهای شما را سرکوب کند. افزایش مصرف آب ممکن است به ارائه بسیاری از فواید سلامتی، به ویژه برای کاهش وزن و سلامت پوست کمک کند.
۵. خوردن غذاهایی با فیبر بالا
مواد غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر می توانند به شما کمک کنند احساس سیری کنید، که برای کاهش وزن عالی است. فیبر فقط در مواد غذایی از گیاهان یافت می شود، به عنوان مثال میوه ها و سبزیجات، جو دوسر، نان غلات کامل، برنج قهوه ای و ماکارونی، و لوبیا، نخود و عدس.
۶. خواندن برچسب مواد غذایی
دانستن نحوه خواندن برچسب های مواد غذایی به نحوه انتخاب گزینه های سالم تر کمک می کند. از اطلاعات کالری در پشت بسته غذایی استفاده کنید تا بفهمید که چگونه یک غذای خاص مطابق با برنامه کاهش وزن در میزان کالری روزانه و میزان دریافتی شما قرار می گیرد. همچنین، حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا معده زمانی که مغز پر است، روشن شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه احساس سیری کنید به آرامی غذا بخورید و از خوردن دست بکشید.
۷. غذاهای ناسالم را ذخیره نکنید
برای جلوگیری از وسوسه میان وعده مورد علاقه خود، غذاهای ناسالم مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشیدنی‌های سرد را در خانه ذخیره نکنید. در عوض، تنقلات سالم مانند میوه، کیک برنجی بدون نمک، کیک جو دوسر، ذرت بو داده بدون نمک یا شیرین نشده و آب میوه را مصرف کنید. با این حال، هیچ غذایی را به طور کامل در برنامه کاهش وزن خود ممنوع نکنید.
۸. مصرف الکل را کاهش دهید
یک لیوان از این نوع نوشیدنی‌ها می‌تواند به اندازه یک تکه شکلات کالری داشته باشد. الکل بدن را از سوزاندن چربی باز می‌دارد زیرا کیلوژول بالایی دارد. این باعث می‌شود فرد احساس گرسنگی کند، که می‌تواند منجر به انتخاب نامناسب غذا شود. در طی یک دوره زمانی، نوشیدن بیش از حد می تواند به راحتی به افزایش وزن کمک کند.

کد خبر 451108

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تفاوت قهوه ها در چیست؟

    تفاوت قهوه ها در چیست؟

    همه سه نوع قهوه نوشیدنی کاپوچینو، لاته و ماکیاتو حاوی مقدار کمی کافئین در هر وعده است. کاپوچینو و لاته، فقط حاوی یک شات یا وعده اسپرسو در آن است. بنابراین، مقدار کافئین دریافتی ثابت می‌ماند اما تفاوت در محصول شیر است.

  • فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه، و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانمی است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً آن را تحقق بخشند.

  • ماکارونی در بازار زیاد شد

    ماکارونی در بازار زیاد شد

    رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • یک غذای مقرون‌ به‌ صرفه‌ برای دریافت پروتئین، آهن و ویتامین‌ !

    یک غذای مقرون‌ به‌ صرفه‌ برای دریافت پروتئین، آهن و ویتامین‌ !

    لوبیا دانه‌هایی از خانواده Fabaceae است که معمولاً به عنوان خانواده حبوبات، نخود یا لوبیا شناخته می‌شود. لوبیا منبع مقرون به صرفه‌ای از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین‌ها است که فواید زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد.

  • هوافروشی به اسم چیپس

    هوافروشی به اسم چیپس

    قیمت چیپس در هر بسته ۴۴۰ گرمی به ۸۲ هزار تومان رسید. این یعنی هر کیلو چیپس در بازار بیش از ۱۸۶ هزار تومان ارزش دارد. این در حالی است که اکنون هر کیلو گوشت راسته گوسفندی با استخوان در بازار ۱۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =