۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
ماکارونی در بازار زیاد شد

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، منصور عالی‌پور با اشاره به تامین کالاهای اساسی گفت: در هفته‌های اخیر در تامین ماکارونی و روغن با چالش‌های جدی مواجه بودیم؛ بخشی از این کسری‌ها ناشی از سیاست‌های داخلی و بخشی دیگر متاثر از سیاست‌های خارجی بود.

وی با بیان اینکه بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، میزان تولید کارخانه‌ها به روال سابق بازگشت، افزود: بعد از جنگ روسیه و اوکراین تامین روغن به یک چالش جهانی تبدیل شد اما در سایر اقلام اساسی مشکلی در کشور وجود ندارد و به وفور سایر اقلام اساسی عرضه می‌شوند.

به گفته عالی‌پور؛ قیمت ماکارونی در کارخانه‌های تولیدی متفاوت است و وزن ماکارونی در تعیین نرخ آن اهمیت ویژه دارد.


  • بیشتر بخوانید:

ماکارونی کم شد تا به قیمت جدید عرضه شود


رییس اتحادیه سراسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: برنج داخلی با نرخ مصوب از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود اکثر فروشگاه‌ها خود را مقید به رعایت نرخ مصوب می‌کنند اما نوع برنجی که از مبدا گران خریداری شده است را نمی‌توان با نرخ مصوب عرضه کرد و فروشگاه‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه آن را بالاتر از نرخ مصوب بفروش برسانند.

عرضه مواد شوینده با نرخ سابق

همچنین در این رابطه داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، وی افزایش نرخ روغن آفتابگردان را تکذیب کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای تامین روغن فراهم شده است و در حال حاضر قیمت 1.5 لیتری روغن آفتابگردان 23 هزار تومان است.

کد خبر 451286

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 0
    اول مواد غذایی را در بازار جمع می‌کنند بعد قیمت رو بالا می‌برند بعد در بازار پر می‌شود خخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    در جهرم تا روز گذشته نه ماکارانی روغن وحتی نان صنعتی فانتزی و بربری وجود ندارد مکارانی قیمت ۸۶۰۰ خورده را بعضی فروشگاه ها از ۱۸ تا ۳۴ می فروشند
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 0
    پس علنا اعتراف میکنید که جزء گران سازی کاری از دستتان بر نمی آید
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    تا کجا و کی گرانی تمام میشود و بازار ارامش میگیرد اگر توانستید قیمت را ثابت نگه دارید کارتون درست است
  • حمید IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    فکرکردین مردم خرهستن با این قیمت خوب معلومه که زیاد میشه اگه راست میگین با قیمت قبل ماکارانی رو زیاد کنید.البته مردم نباید بخرن تا پدرشون دربیاد دوای گرانی نخریدن هست البته که مردم ایران هرچه گران‌تر بشه بیشترمیخرن لعنت به بی فرهنگی ایرانی که هرچی این ملت سرشون میاد از بی فرهنگی وبدبختی فکری هست مردم ایران هیچ مشکلی که نداشته باشن یک مشکل بزرگ دارن که پدرمان رادرآورده وآن هم فقرفرهنگی هست وتا اینگونه باشد روز به روز بدتر ودولت مردان بیشتر سرمان دردوبدبختی واردمیکنن چون فهمیدن درد مردم ایران چیه
  • کاوه IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    واقعا باید به احتکار و گران‌فروشی خودتان افتخار کنید از حق الناس بترسید مرگ از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیکتر است
  • بدبخت IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    گرانی برای ماقشرکارگر ومستاجر واقعاکمرشکن است واقعا ریس جمهور باید رسیدگی کند اما متاسفانه تخم مرغ 2500ارزش خوردن دارد