در کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم!

با وجود افزایش قیمت‌ برخی از اقلام اساسی، وزیر کشور می‌گوید: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش صدای بورس، با رشد اخیر قیمت ماکارونی، قیمت این کالا در گزارش‌های رسمی از متوسط ۶۳۰۰ تومان در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به ۱۷ هزار تومان در اردیبهشت‌ امسال رسیده است.

بعد از اما و اگرهایی که در رابطه با افزایش قیمت ماکارونی مطرح بود در نهایت سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده به طور رسمی افزایش قیمت این کالا را اعلام کرد؛ به طوری که انواع ماکارونی رشته‌ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده در بسته ۵۰۰ گرمی به ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی به ۳۴ هزار تومان تغییر نرخ داد.


بیشتربخوانید:مواد غذایی چقدر گران شدند؟


اما با وجود افزایش قیمت آرد و ماکارونی در چند روز اخیر، وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

در کشور کمبود کالای اساسی نداریم!

موضوع افزایش قیمت‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی، وزیر کشور بود و در این خصوص ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون اول ریاست‌جمهوری است و دائم قیمت‌ها کنترل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به مردم عرضه شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که قیمت‌ها بدون ضابطه رشد نکند و اصناف و نهادهای نظارتی مسئول رسیدگی به قیمت‌ها هستند.

به گزارش تجارت نیوز، وزیر کشور گفت: برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست و همکاران در وزارت جهاد و صمت تلاش جدی برای کنترل قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم ترتیب داده‌اند.

کد خبر 451168

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وعده های امین کار دستش داد

    وعده های امین کار دستش داد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت از آبان سال گذشته پای ثابت جلسات مجلس برای پاسخگویی به پرسش های بهارستان نشین ها بوده؛ بطوریکه در حال حاضر سرلیست وزیران تذکر گرفته از مجلسی ها را به خود اختصاص داده است و در این مدت بارها طرح استیضاح فاطمی امین هم مطرح شده است.

  • مردم نگران گرانی نباشند

    معاون اول رئیس جمهور:

    مردم نگران گرانی نباشند

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ارز ترجیحی نان و دارو حذف نمی‌شود و دولت مصمم به توزیع عادلانه یارانه‌هاست، از مردم خواست مطلقا نگران ذخایر کالاهای اساسی نباشند.

  • ماکارونی در بازار زیاد شد

    ماکارونی در بازار زیاد شد

    رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =