۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
ماکارونی زیاد شد اما گران هم شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: از روز گذشته توزیع ماکارونی با قیمت های جدید شروع شده و بازار طی هفته جاری اشباع می شود.

به گزارش صدای بورس، قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار ماکارونی، اظهار کرد: طی چند روز گذشته به دلیل تغییر قیمت، کارخانجات ماکارونی را دپو کرده بودند تا با قیمت‌های جدید عرضه کنند، از سوی دیگر نیز فشار تقاضا برای خرید ماکارونی افزایش یافته بود؛ در همین راستا نیز بازار با کمبود ماکارونی مواجه شد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: بر همین اساس با توجه به اعمال قیمت‌های جدید، از روز گذشته عرضه ماکارونی به بازار به روال عادی بازگشت و توزیع ماکارونی با قیمت‌های جدید شروع شده شده است و بازار طی هفته جاری اشباع می‌شود.

کمبود کالا نداریم، مشکل گرانی داریم

وی در مورد وضعیت عرضه روغن، گفت: در بخش روغن نیز کمبودی در بازار نداریم و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن به اندازه کافی وجود دارد؛ منتهی بنکدار برای خرید روغن از کارخانجات مجبور به خرید اقلام دیگری همچون رب گوجه فرنگی، تن ماهی و … است که همین مساله موجب شده بنکدار تمایلی به خرید روغن نداشته باشد.


  • بیشتر بخوانید:

ماکارونی در بازار زیاد شد


حسنی در مورد بازار برنج و شکر نیز اظهار کرد: دولت در قالب طرح رمضان برنج تایلندی و ۸۸۰ تن شکر عرضه کرد؛ با توجه به اتمام ماه رمضان هنوز محموله جدیدی به ما نرسیده است و منتظر تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

به گزارش مهر، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در حال حاضر قیمت بنکداری برنج ایرانی از ۴۸ هزار تا ۸۸ هزار تومان، برنج پاکستانی ۱۹ هزار تومان، برنج هندی ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان و برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کد خبر 451342

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کارفرمایان حق تخطی از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد را ندارند

    کارفرمایان حق تخطی از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد را ندارند

    عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها گفت: افزایش دستمزد لازم‌الاجراست؛ با این حال کفاف افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

  • صادرات نان‌های صنعتی آزاد شود

    رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی پیشنهاد داد

    صادرات نان‌های صنعتی آزاد شود

    رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم (نان‌های فانتزی) تهران با بیان اینکه بحث قاچاق نان اصلا مطرح نبوده و نیست، جزئیات افزایش قیمت نان‌های صنعتی را توضیح داد و گفت که با این افزایش قیمت‌ها حتما تقاضای نان‌های فانتزی کاهش می‌یابد و برای سرپا ماندن تولیدکنندگان پیشنهاد ما این است که صادرات نان‌های صنعتی آزاد و مشکل تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برطرف شود.

  • تن ماهی امروز چند؟

    تن ماهی امروز چند؟

    قیمت انواع تن ماهی در بازار تهران اعلام شد.

  • ماکارونی در بازار زیاد شد

    ماکارونی در بازار زیاد شد

    رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • برنج ۵ تا ۱۰ درصد گران شد

    برنج ۵ تا ۱۰ درصد گران شد

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: موجودی برنج‌های کشت دوم هاشمی، طارم، بی‌نام و امراللهی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، در حال حاضر بحث احتکار برنج مطرح نیست و این وضعیت تا رسیدن به فصل برداشت جدید این محصول ادامه خواهد داشت.

  • روغن هم یارانه‌ای می‌شود

    روغن هم یارانه‌ای می‌شود

    فعالان صنعت روغن در انتظار نقطه صفر هستند. نقطه صفر زمانی است که از سوی دولت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن ابلاغ می شود و یارانه این کالا به صورت نقدی به مصرف کنندگان جامعه هدف تخصیص می یابد. لذا به نظر می رسد صنعت روغن تا زمان نقطه صفر در انجماد تولید و عرضه قرار داشته باشد.

  • توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

    توضیح وزیر اقتصاد درباره افزایش قیمت برخی کالاها

    وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه ها،‌ گفت: در مورد افزایش قیمت برخی کالاها باید بگویم به هرحال این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند که با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =