تلاش تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت

در حالی که وزارت صمت با افزایش قیمت مواد شوینده مخالفت کرده است، اما به گفته دست‌اندرکاران صنفی، برخی تولیدکنندگان با کاهش عرضه مواد شوینده به بازار تلاش می‌کنند تا موافقت وزارت صمت برای افزایش قیمت‌ مواد شوینده را کسب کنند.

به گزارش صدای بورس، هفته گذشته بختیار علم بیگی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشور مدعی شد، پیرو درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت مواد شوینده، مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان صادر شده است و براین اساس تولیدکنندگان مواد شوینده مجاز شده‌اند تا قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی را به میزان ۲۵ درصد و قیمت سایر مواد شوینده مانند صابون و خمیردندان را به میزان ۴۰ درصد افزایش دهند.

البته این موضوع توسط برخی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز تایید شد و اعلام کردند که در خریدهای جدید شاهد افزایش قیمت شوینده‌ها بوده‌اند، اما سازمان حمایت در واکنش به این خبر اعلام کرد که هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده بدون تایید و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبه ستاد تنظیم بازار، غیرقانونی است و به طور حتم با آن برخورد می‌شود.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در رابطه با افزایش قیمت مواد شوینده در حاشیه همایش مشترک تجاری ایران و روسیه به خبرنگاران، گفت: برخی از تولیدکنندگان بدون هماهنگی نسبت به افزایش قیمت مواد شوینده و بهداشتی اقدام کرده‌اند، لذا جلسه‌ای با انجمن شویندها برگزار می‌کنیم و باید قیمت‌ها به قبل برگردد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی شوینده‌ها


رد هر گونه افزایش قیمت محصولات شوینده توسط مقامات مسئول در وزارت صمت در حالی است که یک مقام صنفی که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار فارس، گفت: در بین انواع شوینده‌ها فقط با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت پودر ماشین لباس‌شویی موافقت شده است، اما هنوز این کالاها با قیمت‌های مصوب جدید وارد بازار نشده است.

وی اظهار داشت: با این وجود قیمت پودر ماشین‌لباس‌شویی و پودر دستی در بازار افزایش یافته است و دلیل آن نیز کاهش میزان عرضه تولیدکنندگان این محصولات به بازار است.

این مقام صنفی اظهار داشت: از چند روز پیش تولیدکنندگان مواد شوینده عرضه محصولاتی مانند پودر لباس‌شویی به بازار را کاهش داده‌اند و به همین دلیل قیمت برخی از این محصولات در بازار افزایش یافته است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال قیمت یک کارتن ۲۴ تایی پودر ماشین‌لباس‌شویی در بنکداری‌ها از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و قیمت هر کارتن ۲۴ تایی پودر دستی نیز حدود ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته این مقام صنفی، مدتی پیش در مورد روغن نیز این اتفاق در بازار افتاد. یعنی پیرو مخالفت وزارت صمت با تقاضای افزایش قیمت روغن خوراکی، تولیدکنندگان عرضه این محصول به بازار را کاهش دادند تا بتوانند از این شیوه مسئولان را مجبور به موافقت برای افزایش قیمت کنند.

به گزارش فارس، وی افزود:به نظر می‌رسد تولیدکنندگان مواد شوینده با کاهش عرضه محصولاتشان به بازار تلاش می‌کنند تا موافقت مسئولان وزارت صمت را برای افزایش قیمت کلیه محصولات شوینده آرایشی و بهداشتی به دست آوردند.

کد خبر 452943

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماکارونی در بازار زیاد شد

    ماکارونی در بازار زیاد شد

    رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: بعد از تعیین تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی به مانند روال گذشته شد و ماکارونی به وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • اولین کارت زرد مجلس به دولت سیزدهم

    اولین کارت زرد مجلس به دولت سیزدهم

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های فاطمی امین به سوال نماینده بجنورد قانع نشدند و به این ترتیب دولت سیزدهم نخستین کارت زرد را از مجلس یازدهم دریافت کرد.

  • افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۵ درصدی قیمت همه انواع مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی موافقت کرد.

  • گرانی موادشوینده دروغ است

    گرانی موادشوینده دروغ است

    برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته و هیچ مجوزی در این زمینه برای کارخانجات تولیدکننده صادر نشده است.

  • سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حاضر به تایید مجوز گرانی شوینده‌ها نشدند

    سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حاضر به تایید مجوز گرانی شوینده‌ها نشدند

    در حالی رئیس انجمن صنایع شوینده مدعی شده که افزایش قیمت شوینده‌ها در سازمان حمایت تصویب شده است که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حاضر به تایید این مساله نیستند.

  • کدام شوینده‌ها گران می‌شوند؟

    کدام شوینده‌ها گران می‌شوند؟

    رئیس اتحادیه شویندگان گفت: مواد شوینده‌ای که در بازار نیست، قرار است گران شود.

  • کارتن خالی طلا شد

    کارتن خالی طلا شد

    ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =