۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه، و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانمی است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً آن را تحقق بخشند.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ صنعت زیبایی راه‌حل‌های سریع بسیاری برای ارائه دارد، اما این گزینه‌ها به ندرت در بلندمدت کار می‌کنند. ممکن است فرد در طی سال‌ها در تلاش‌های متعدد خود برای حفظ ظاهری سالم پوست و مو، خود را در شرایط سختی ببیند.

با این حال، سرمایه گذاری روی انتخاب‌های غذایی سالم و مغذی در دراز مدت بهترین کارایی را دارد و از درون برای پوست و مو مفید است. خوردن یک رژیم غذایی غنی از غذاها و گیاهان متنوع، تضمین می‌کند که بدن شما همه مواد مغذی حیاتی ضروری برای داشتن پوستی سالم و درخشان و موهای بلند و ضخیم را به روشی طبیعی و پایدار دریافت می‌کند.

چرا مردم به رژیم غذایی گیاهی‌تر روی می‌آورند؟

در سرتاسر جهان، مردم با درک این موضوع بیدار می شوند که رژیم غذایی گیاهی در مقایسه با رژیم غذایی غنی از گوشت و لبنیات، مواد مغذی بیشتری دارد. بر اساس داده ها، بیش از ۶۰ درصد از افرادی که بین ۲۲ تا ۳۷ سال سن دارند، به خوبی از پیامدهای انتخاب غذایی خود بر محیط زیست و سلامت آگاه هستند. تغییر به یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان تلاش برای کاهش این تأثیر و داشتن یک زندگی سالم تر و مسئولانه‌تر است.


  • بیشتر بخوانید:

توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!


رژیم غذایی و سلامتی

با توجه به اینکه ارتباط نزدیکی بین سلامت و زیبایی روده وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که دوز روزانه پروبیوتیک + پری بیوتیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا روده خود را سالم نگه دارید و در نهایت پوست و موی خود را حفظ کنید. از این گذشته، پوست و موهای ما منعکس کننده چیزی است که می‌خوریم و اهمیت مراقبت از خود را از درون به بیرون برجسته می‌کند. می‌توان با استفاده از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، هیدراتاسیون کافی و مصرف مواد مغذی ضروری ذکر شده در زیر، اثرات پیری را کاهش داد.

ویتامین A به کاهش علائم پیری زودرس، محافظت از پوست در برابر آفتاب و تقویت رشد مو کمک می‌کند.

ویتامین C و روی طبیعی با تقویت کلاژن به استحکام پوست کمک می‌کند، بهبود زخم را تحریک می‌کند، به مبارزه با شوره سر کمک می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به ضخیم تر شدن مو کمک می‌کند.

ویتامین E از پوست و مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی طبیعی است و به رشد مو کمک می‌کند.

ویتامین‌های D و B12 به رشد، ترمیم و متابولیسم سلول‌های پوست و همچنین کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. آنها همچنین آکنه، التهاب و خشکی را مهار می کنند. علاوه بر این، آنها رشد فولیکول های جدید مو را تحریک می کنند و در نتیجه از نازک شدن موها جلوگیری می کنند..

اسیدهای چرب امگا ۳ تولید چربی پوست را تنظیم می‌کند و هیدراتاسیون متعادل را بهبود می بخشد، در حالی که گردش خون را در پوست سر تقویت می‌کند و رشد مو را تشویق می‌کند.

ضروری است که یک رژیم گیاهی ضد التهابی را انتخاب کنید که شامل میوه‌های تازه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار است که در زیر به آن‌ها اشاره شده و حاوی تمام مواد مغذی بالا هستند؛

سبزی‌های روزانه مانند کلم پیچ، آروگولا، اسفناج و کلم.

آجیل مانند گردو، بادام و غیره.

میوه‌های تازه مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس، پرتقال و غیره.

روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون.

غلات کامل مانند ارزن، حبوبات.

سایر سبزیجات مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل کلم و غیره.

پروتئین‌های گیاهی از پوست و مو پشتیبانی ساختاری می‌کند. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که چرخه خواب و بیداری شما به خوبی تنظیم شده است، زیرا تأثیر مستقیمی بر سلامت پوست و مو دارد. برای انجام این کار، ذوب خواب آرام ملاتونین را در برنامه روزانه خود بگنجانید، زیرا آنها از مواد طبیعی ساخته شده است.

کد خبر 451950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۷ عادت خوب برای اینکه سرطان نگیرید!

    ۷ عادت خوب برای اینکه سرطان نگیرید!

    آیا می‌دانستید که عادات روزمره شما می‌تواند منجر به سرطان شود؟

  • ۸ راه برای کاهش وزن در ۳۰ سالگی

    ۸ راه برای کاهش وزن در ۳۰ سالگی

    سلامتی ثروت است. در تمام طول زندگی یک فرد، از جمله در دهه ۳۰ زندگی، سلامت انسان باید در اولویت باشد. وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، افراد بسیار بی انگیزه شده‌اند. بی‌تحرکی آنها به حدی رسیده است که توجه به سیگنال‌هایی که بدن می‌دهد را از دست می‌دهند.

  • فواید جالب سبزی ریحان

    فواید جالب سبزی ریحان

    سبزی ریحان از برگ گرفته تا دانه، مقوی بدن، ذهن و روح محسوب است.

  • توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!

    توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!

    توت فرنگی! احتمالا این میوه کوچک قرمز و قلبی شکل را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می‌شناسید اما آیا می‌دانستید که این میوه می‌تواند در روتین زیبایی شما نیز جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، به خصوص برای موهای شما !

  • بهترین منابع ویتامین A کدامند؟

    صدای بورس گزارش می‌دهد؛

    بهترین منابع ویتامین A کدامند؟

    ویتامین A یک ویتامین بسیار مهم است که بدن برای رشد و نمو به آن نیاز دارد. همچنین برای تشخیص سلولی، ایمنی، سلامت چشم و تولید مثل بهتر بسیار مهم است. این ویتامین عملکرد قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها و چندین اندام دیگر بدن را افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =