۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
فواید جالب سبزی ریحان

سبزی ریحان از برگ گرفته تا دانه، مقوی بدن، ذهن و روح محسوب است.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ قسمت‌های مختلف گیاه برای درمان شرایط مختلف توصیه می‌شود: از گل‌های تازه آن برای برونشیت استفاده کنید. از برگ‌ها و دانه‌ها همراه با فلفل سیاه برای مالاریا استفاده کنید.

از کل گیاه برای اسهال، تهوع و استفراغ استفاده کنید. از فرم قرص و پماد برای اگزما استفاده کنید و برای نیش حشرات از اسانس تهیه شده از برگ‌ها استفاده کنید.

بسیاری از مطالعات استفاده از کل گیاه ریحان برای استفاده انسان و ارزش درمانی آن را تایید می‌کند. ارزش غذایی منبع مطمئن نیز بالا است، زیرا حاوی: ویتامین A و C، کلسیم، فلز روی، آهن و کلروفیل است. همیشه قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید. مانند بسیاری از مکمل‌ها، ریحان به عنوان یک درمان خط اول تایید نشده است. همچنین ممکن است با داروهایی که قبلا مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد.


  • بیشتر بخوانید:

۳ میوه برای کنترل قند خون !


استرس و اضطراب را کاهش دهید

تمام قسمت های گیاه ریحان به عنوان یک آداپتوژن عمل می‌کند. آداپتوژن یک ماده طبیعی است که به بدن شما کمک می‌کند تا با استرس سازگار شود و تعادل روانی را تقویت می‌کند. مفهوم آداپتوژن یک رویکرد کل نگر است. اما تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ریحان دارای خواص دارویی برای کمک به ذهن شما برای مقابله با بسیاری از انواع استرس است. منبع استرس شما می‌تواند موارد زیر باشد: شیمیایی، فیزیکی، عفونی و عاطفی.

در مورد استرس جسمانی، ریحان برای افزایش استقامت در بدن حیوانات، موثر شناخته شده است. حیواناتی که عصاره برگ ریحان داشتند و سناریوهای استرس ناشی از محیط را پشت سر گذاشتند منبع مورد اعتمادی را نشان دادند از جمله: متابولیسم افزایش یافته، بهبود زمان شنا، آسیب بافتی کمتر، کاهش سطح استرس در محیط های پر سر و صدا. مطالعات انسانی و حیوانی کاهش یافته است: فشار، مشکلات جنسی، مشکلات خواب، فراموشی و فرسودگی. با توجه به مجله آیورودا و پزشکی یکپارچه، ریحان دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب است که قابل مقایسه با دیازپام و داروهای ضد افسردگی است! این مطالعات برگ‌ها را مورد بررسی قرار داد.

یک مطالعه نشان داد افرادی که روزانه ۵۰۰ میلی گرم عصاره ریحان مصرف می‌کردند کمتر احساس اضطراب، استرس و افسردگی داشته‌اند. مردم نیز احساس اجتماعی بیشتری داشتند. بسیاری از افراد نوشیدن ریحان را به عنوان چای با استفاده از برگ‌ها توصیه می‌کنند و از آنجایی که بدون کافئین است، مشکلی ندارد و حتی توصیه می‌شود که روزانه آن را بنوشید. عمل نوشیدن چای می‌تواند تشریفاتی باشد و به اندازه یوگا آرامش بخش باشد. افکار روشن، آرامش و حس خوب را تقویت می‌کند. اما اگر طعم تلخ و تند ریحان، فنجان چای شما نیست، مکملی به شکل قرص یا عصاره الکلی موجود است. هنگام مصرف یک گیاه به شکل طبیعی، خطر آلودگی کمتری وجود دارد.

خلاصه : نشان داده شده است که ریحان دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب مشابه داروهای ضد افسردگی است. مطالعات نشان داده است که می‌تواند به افراد کمک کند احساس اجتماعی بیشتری داشته باشند و کمتر مضطرب شوند.

بدن خود را تحریک و زنده کنید

ریحان همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و به سم زدایی بدن شما کمک می‌کند. مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که ریحان می‌تواند از بدن شما در برابر مواد شیمیایی سمی محافظت کند. همچنین ممکن است با کاهش رشد سلول های سرطانی از سرطان جلوگیری کند.

محافظت در برابر عفونت و درمان زخم‌ها

تصور می‌شود که عصاره های ساخته شده از برگ‌های آن باعث افزایش سرعت و قدرت بهبود زخم می‌شود. ریحان عبارت است از: آنتی باکتریال، ضد ویروس، ضدقارچ، ضد التهاب و مسکن. حتی برخی افراد پس از جراحی برای بهبود و محافظت از زخم‌های خود از ریحان استفاده می‌کنند. ریحان قدرت شکستن، زمان التیام و انقباض زخم شما را افزایش می‌دهد. قدرت شکستن به میزان فشار یا وزنی که یک زخم می‌تواند قبل از شکستن تحمل کند، اشاره دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ریحان ممکن است در برابر عفونت ها و زخم ها مانند: زخم‌های دهانف، کلوئیدها، زخم های برآمده و آکنه.

قند خون خود را کاهش دهید

اگر پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ دارید، تمام قسمت های گیاه ریحان می‌تواند به کاهش قند خون شما کمک کند. AnimalTrusted Source و مطالعات انسانی نشان داده است که ریحان می‌تواند به پیشگیری از علائم دیابت مانند: افزایش وزن، هیپرانسولینمی یا انسولین اضافی در خون، کلسترول بالا، مقاومت به انسولینف و فشار خون کمک کند. در مطالعه اولیه حیوانی ذکر شده، موش‌هایی که عصاره ریحان دریافت کردند، پس از ۳۰ روز شاهد کاهش ۲۶.۴ درصدی قند خون بودند. قند خون در موش هایی که با پودر برگ ریحان تغذیه شده بودند پس از یک ماه نیز کاهش یافت. قبل از افزودن ریحان به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. اگر از قبل داروهایی برای کنترل قند خون مصرف می کنید، ممکن است سطح قند خون شما را حتی بیشتر کاهش دهد.

کلسترول خود را کاهش دهید

از آنجایی که ریحان استرس متابولیک را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند به کاهش وزن و سطح کلسترول نیز کمک کند. مطالعات حیوانی تغییرات قابل توجهی را در مولکول های چربی خرگوش‌ها با خوردن برگ‌های تازه ریحان مشاهده کردند. آنها کلسترول «بد» کمتر (کلسترول LDL) و کلسترول «خوب» بالاتر (کلسترول HDL) داشتند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که روغن موجود در ریحان (اوژنول) سطح کلسترول ناشی از استرس را کاهش می‌دهد. کاهش کلسترول تام در کلیه، کبد یا قلب در موش‌های مبتلا به دیابت و بدون دیابت پس از خوردن پودر برگ ریحان مشاهده شد.

کاهش التهاب و درد مفاصل

تصور کنید که بتوانید با یک فنجان چای آرامش بخش که با برگ‌های ریحان ساخته شده است، استرس، اضطراب و التهاب را برطرف کنید. به عنوان یک آداپتوژن با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، ریحان همه این فواید را ارائه می‌دهد. حتی می‌تواند به افراد مبتلا به آرتریت یا فیبرومیالژیا کمک کند.

از معده خود محافظت کنید

ریحان می‌تواند با اثرات زخم های ناشی از استرس مقابله کند. به طور طبیعی دفاع معده شما را با موارد زیر افزایش می‌دهد: کاهش اسید معده، افزایش ترشح موکوس، افزایش سلول های مخاطی و افزایش عمر سلول های مخاطی. بسیاری از داروها برای زخم معده عوارض جانبی دارند و می‌توانند باعث ناراحتی در برخی افراد شوند. ریحان ممکن است یک جایگزین ارجح باشد. یک مطالعه حیوانی نشان داد که ۲۰۰ میلی گرم عصاره ریحان تعداد و شاخص زخم‌ها را به طور قابل توجهی در دو سوم حیوانات کاهش داد.

خلاصه : نشان داده شده است که ریحان به طرق مختلف سلامت بدن شما را تقویت می‌کند. می‌تواند به محافظت در برابر عفونت، کاهش قند خون، کاهش کلسترول، کاهش درد مفاصل و محافظت از معده کمک کند.

افزودن ریحان به مراقبت از خود

مکمل های عصاره ریحان به صورت قرص یا کپسول موجود است. دوز پیشنهادی از ۳۰۰ میلی گرم تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز برای اهداف پیشگیرانه عمومی متغیر است. هنگامی که به عنوان درمان استفاده می‌شود، دوز توصیه شده ۶۰۰ میلی گرم تا ۱۸۰۰ میلی گرم است که در دوزهای متعدد در طول روز مصرف می‌شود. تمام قسمت‌های گیاه را می‌توان در مکمل ها و پمادهای موضعی استفاده کرد. اسانس ریحان از برگ و گل گیاه تقطیر می‌شود. شما همچنین می‌توانید چای ریحان را با استفاده از برگ ها، گل‌ها یا پودر برگ خشک تهیه کنید. همچنین می‌توان از این گیاه برای تهیه چای تازه دم کرده با قرار دادن ۲ تا ۳ قاشق چای خوری ریحان در یک فنجان آب جوش استفاده کرد و اجازه داد به مدت ۵ تا ۶ دقیقه دم بکشد. از برگ‌ها نیز معمولاً در آشپزی استفاده می‌شود، اگرچه برخی افراد برگ‌ها را خام می‌خورند. ریحان طعمی تند و تلخ دارد.

خلاصه : راه های زیادی برای گنجاندن ریحان در زندگی روزمره وجود دارد. می‌توانید با آن بپزید، آن را به شکل مکمل مصرف کنید یا با آن چای درست کنید. ریحان نیز به عنوان اسانس موجود است.

نکات مهم :

همیشه قبل از استفاده از ریحان یا هر مکمل دیگری در رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

تحقیقات کافی برای توصیه استفاده برای نوزادان، کودکان و زنان باردار یا شیرده وجود ندارد.

ریحانی را بخرید که به طور ارگانیک توسط یک تولیدکننده معتبر در یک محیط روستایی و بدون آلودگی رشد می‌کند. ریحان که در یک منطقه آلوده رشد می‌کند ممکن است دو برابر مسمومیت داشته باشد.

هیچ عارضه جانبی منفی در طول آزمایشات بالینی انسانی گزارش نشده است. با این حال، اگر در دوران شیردهی، بارداری یا تلاش برای باردار شدن هستید، باید از ریحان اجتناب کنید.

کد خبر 452159

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت میوه و صیفی‌ در روزهای پایانی اردیبهشت چند؟

    قیمت میوه و صیفی‌ در روزهای پایانی اردیبهشت چند؟

    مشاهدات میدانی حاکی از آن است قیمت میوه و صیفی برای بسیاری از خانواده‌ها همچنان بالا بوده و برخی از ‌آنها به خرید دانه‌ای میوه روی آورده‌اند.

  • فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه، و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانمی است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً آن را تحقق بخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =