۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۷ عادت خوب برای اینکه سرطان نگیرید!

آیا می‌دانستید که عادات روزمره شما می‌تواند منجر به سرطان شود؟

صدای بورس- مهراز حبیبی ؛اساسا، سرطان زمانی در بدن ایجاد می‌شود که مکانیسم کنترلی بدن شما به درستی کار نمی‌کند. در این مورد، سلول‌های شما نمی‌میرند، بلکه شروع به رشد کَمی خارج از کنترل می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث تشکیل سلول‌های غیرطبیعی شود که این توده‌ها تومور نامیده می‌شود. چندین عامل خطر پشت این بیماری تهدید کننده زندگی، می‌تواند وجود داشته باشد.

جالب است بدانید در موارد ساده‌ای مانند طرز تهیه استیک‌ها یا مکانی که گوشی خود را هنگام خواب قرار می‌دهید، عوامل خطرزای ابتلا به سرطان وجود دارد که احتمالاً از آنها بی‌خبر هستید. برای جلوگیری از بروز شرایط پُرخطر و ایجاد شرایط حافظ سلامت، باید مراقب شرایط روزانه زندگی خود باشید.

عادت‌های اشتباه روزانه که باعث سرطان می‌شود
سیگار کشیدن می‌تواند باعث سرطان شود و یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان است. با این حال، بسیاری از چیزهای تکان دهنده روزانه دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری مزمن را افزایش دهد:

۱. چاقی
اضافه وزن یا چاقی می‌تواند باعث مشکلات سلامتی بسیاری از جمله بیماری‌هایی مانند سرطان شود. بیشتر افراد چاق از فشار خون بالا و بیماری قلبی نیز رنج می برند. اضافه وزن یکی از عوامل خطر مهم پس از سیگار کشیدن است. در واقع، حدود ۸ درصد از کل سرطان ها در سال ۲۰۱۴ را تشکیل می دهد.

۲. دستگاه‌های الکترونیکی
استفاده از تلفن همراه عوارض متعددی از جمله سرطان دارد. عادت روزانه نگه داشتن گوشی در کنار بالش و خوابیدن می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. تمام وسایل الکترونیکی می‌تواند منجر به ایجاد تومورها، چه سرطانی و چه غیر سرطانی شود. مهم است که هنگام عدم استفاده از تلفن همراه خود را دور نگه دارید. آنها انرژی فرکانس رادیویی را تولید و پخش می‌کنند که می‌تواند باعث رشد سلول‌های تومور شود.

۳. استرس
استرس نه به طور مستقیم، بلکه غیرمستقیم نیز یکی از عوامل خطر اصلی مشکلات سلامتی مانند قند خون بالا، فشار خون و بیماری قلبی است.


بیشتربخوانید:این میوه از سرطان جلوگیری می‌کند


طبق گفته موسسه ملی سرطان، واکنش بدن شما به استرس به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که می‌تواند علت سرطان باشد، به خصوص اگر درمان نشود. مطمئناً ارتباط مستقیمی بین استرس روانی و سرطان وجود دارد، زیرا استرس همچنین می‌تواند منجر به عادت هایی مانند سیگار کشیدن، پرخوری و الکل شود.

۴. دخانیات
طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS)، افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری، امید به زندگی بسیار کوتاهی دارند. ترک یا محدود کردن سیگار برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به سرطان مهم است. اگر سیگار را قبل از ۴۰ سالگی ترک کنید، خطر مرگ بر اثر استعمال دخانیات را تا درصد بالایی به حداقل می‌رساند.

۵. الکل
الکل می‌تواند خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را افزایش دهد. سرطان هایی مانند دهان، گلو، مری، کبد و سینه. اگر الکل همراه با سیگار کشیدن باشد، خطر حتی بیشتر است. طبق یک مطالعه قدیمی، مشخص شد که الکل به طور مستقیم با تشخیص سرطان سینه مرتبط است.

۶. بیش از حد نشستن
نشستن زیاد ارتباط مستقیمی با سرطان ندارد، اما می‌تواند منجر به افزایش وزن شود که یکی از عوامل خطر اصلی سرطان است. عادات سبک زندگی بی تحرک می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان آندومتر و سرطان ریه را در افراد افزایش دهد.

۷. برنزه کردن در فضای باز
یک چیز ساده مانند برنزه کردن در فضای باز نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست باشد. در مقایسه با سایر سرطان‌ها، سالانه افراد زیادی به سرطان پوست مبتلا می‌شوند. این یکی از دلایل اصلی است و به دلیل اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد می‌شود. در بیرون از خانه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و لباس کاملا پوشیده بپوشید.

کد خبر 450938

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    فواید جالب گیاهان برای پوست شما!

    وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، تقریباً همه خواهان داشتن چهره‌ای بدون عیب و موهای درخشان هستند. پوستی جوان، درخشان، عاری از علائم آکنه، و موهای براق و حجیم عملا رویای هر خانمی است، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند واقعاً آن را تحقق بخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    بسیارمفید وسودمند بود ممنون ازشما