این مواد غذایی از پیری جلوگیری می‌کنند

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است.

به گزارش صدای بورس، علاوه بر بسیاری از شیوه‌های زندگی که پیری را به تاخیر می‌اندازند، گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شما نیز یک روش موثر است. نمی‌توانیم از پیری جلوگیری کنیم، اما حداقل می‌توانیم آن را کاهش دهیم. بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است.

تغذیه قدرت‌های زیادی دارد، آن‌ها می‌توانند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند، التهاب را کاهش دهند، کیفیت پوست را بهبود بخشند و خیلی چیزهای دیگر. مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود دارند که اثر ضد پیری در بدن ما دارند.

زعفران

زعفران یک ادویه زرد است. این ادویه علاوه بر این که یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیا است، یکی از سالم‌ترین‌ها نیز است. حاوی مواد شیمیایی گیاهی مختلفی مانند کروسین و کروستین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از DNA در برابر پیری محافظت می‌کنند. همه این‌ها زعفران را به یک کمک کننده عالی در مبارزه با پیری تبدیل می‌کنند.

آووکادو

بسیاری از مردم این میوه را به خاطر چربی‌های تک غیر اشباع سالم و فیبر آن دوست دارند که به سیر ماندن کمک می‌کنند. به علاوه، آووکادو سرشار از مواد مغذی دیگری مانند مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، فیتواسترول‌ها، پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، امگا ۳ و ویتامین‌های B، C، E و K است. آووکادو با این محتوا سطح کلسترول و قند خون را متعادل می‌کند و از سلامت مغز، چشم و قلب حمایت می‌کند.

گل سرخ

گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و توانایی بدن برای تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. پروتئینی که بدن با افزایش سن بیشتر از دست می‌دهد و برای داشتن پوستی زیبا و کشیده ضروری است.

روغن زیتون

از نظر فواید سلامتی، روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیتواسترول و ویتامین است و نشان داده شده که از سلامت پوست و مغز حمایت می‌کند و سطح کلسترول و فشار خون را متعادل می‌کند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می‌دهد که بین رژیم غذایی مدیترانه‌ای که مبتنی بر روغن زیتون است با طول عمر، رابطه وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

معرفی ۹ میوه ضد پیری و جوانی پوست


قارچ

غذاهای حاوی ویتامین D زیادی وجود ندارد. قارچ یکی از مواد غذایی حاوی ویتامین D است. برخی از انواع قارچ‌ها نیز حاوی مواد مغذی هستند که اثرات ضد سرطانی دارند.

بلوبری

آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در زغال اخته به تولید کلاژن کمک می‌کنند که از پیری پوست جلوگیری می‌کند. همچنین منبع خوبی از فیبر است که به حفظ سطح قند خون و کلسترول سالم کمک می‌کند. زغال اخته مملو از آنتوسیانین است که نقش مهمی در مغز و سلامت کلی ایفا می‌کند و تحقیقات ارتباط بین آنتوسیانین‌ها و پیری سالم را نشان می‌دهد.

آجیل خشک

آجیل با محتوای پروتئین بالا نیز می‌تواند از پیری سلولی جلوگیری کند. به ویژه بادام هندی سرشار از پروتئین، مس و منیزیم است و همچنین حاوی چربی‌های سالم است. فندق و گردو را نیز می‌توان ترجیح داد.

چای سبز

این گیاه یک نوشیدنی معمولی نیست، یک نوشیدنی بسیار سالم پر از مواد مختلف است. چای سبز به حفظ سلول‌های سالم در بدن کمک می‌کند؛ و از آن‌ها در برابر آسیب و استرس محافظت می‌کند. این به لطف آنتی اکسیدان‌های معروف به فلاونوئیدها اتفاق می‌افتد که نقش مهمی در محافظت از DNA دارند. چای سبز همچنین حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که ممکن است به کاهش وزن اضافی و کاهش التهاب در بدن کمک کند. بنابراین، قطعا به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید.

حبوبات

حبوبات به عنوان یک منبع غنی از فیبر شناخته می‌شوند که برای هضم خوب بسیار مهم است. آن‌ها برای کند کردن پیری عالی هستند. به غیر از فیبر، آن‌ها حاوی مواد معدنی مانند ویتامین B، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و اسیدهای آمینه ضروری هستند. حبوباتی مانند لوبیا، لوبیا چشم بلبلی، نخود یا عدس را در منوی غذایی خود بگنجانید.

میوه‌های قرمز

به گزارش همشهری آنلاین، میوه‌های قرمز رنگ مانند توت فرنگی و شاه توت حاوی پلی فنل‌ها و آنتوسیانین‌های بسیار خاصی هستند. آن‌ها حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشند و همچنین با پیری درون سلولی مقابله می‌کنند. منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند و از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 450121

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =