۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تخم مرغ گران به بازار آمد

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار کشور گفت: اکنون با توجه به اصلاح نرخ ارز و نظام یارانه‌ای کشور و شروع فصل گرما نه‌تنها هیچ کمبودی در بازار تخم‌مرغ وجود ندارد، بلکه با مازاد محصول روبرو هستیم.

به گزارش صدای بورس، «محمد مرادی» در پی حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، افزود: در پی تغییر نرخ ارز، تولیدکنندگان تمهیداتی را اتخاذ کردند اما با این وجود نیازمند افزایش سرمایه در گردش هستند، زیرا اکنون تفاوت بسیار زیادی با میزان نقدینگی که در قبل نیاز بوده، وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار کشور ابراز امیدواری کرد نظام بانکی کشور یا هر منابعی که دولت تمهید کرده، سرمایه در گردش موردنیاز مرغ داران و تولیدکنندگان را تامین کند.


  • بیشتر بخوانید:

اعلام قیمت مصوب مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات


مرادی اظهار داشت: با شروع فصل گرما کاهش مصرف فصلی رخ می‌دهد، این در حالی است که مرغ تخم‌گذار دارای طول دوره ۱۸ ماهه است پس باید در حفظ گله‌ها کوشید، زیرا این‌گونه نیست فردا یا هفته دیگر گله‌ها را حذف کنیم و بعد به‌طور مجدد گله‌های جدید تولید شود.

وی از دولت خواست در این شرایط خرید تضمینی تخم‌مرغ را دولت انجام بدهد تا واحدهای تولیدی با خسارت جدی روبه‌رو نشوند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار درباره صادرات گفت: قیمت جدید تخم‌مرغ با قیمت‌های صادراتی همخوانی ندارد، بنابراین لازم است که بحث پرداخت مشوق‌های صادراتی در دستور کار قرار بگیرد. با اعتمادی که ما به دولت و وزارت جهاد کشاورزی داریم معتقدیم که تولیدکننده را رها نخواهند کرد و استمرار تولید ادامه خواهد داشت.

کد خبر 451592

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مازاد روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور

    مازاد روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد ۲۰۰ تا ۳۰۰ تنی تولید تخم مرغ، ذخیره سازی توسط اتحادیه در حال انجام است.

  • با گرانی مرغ دیگر کسی اسراف نمی کند

    با گرانی مرغ دیگر کسی اسراف نمی کند

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید اصلاح احتمالی میزان مصرف مرغ در کشور، یکی از نتایج تصمیم اخیر دولت خواهد بود.

  • یارانه ها چقدر هزینه های زندگی را تامین می کنند؟

    یارانه ها چقدر هزینه های زندگی را تامین می کنند؟

    طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها با واقعی شدن قیمت ۴ قلم کالای اساسی و امکان برداشت یارانه واریزی اجرایی شده است.

  • پیش بینی قیمت روغن طی ۲ سال آینده

    پیش بینی قیمت روغن طی ۲ سال آینده

    جنگ اوکراین اقتصاد جهان را با کسادی مواجه کرد؛ بطوریکه بازار کالاهای اساسی دچار اختلال شد. با کاهش عرضه و اعمال محدودیت‌های صادرات، بهای اکثر کالاها افزایش یافت و در این میان باتوجه به اینکه اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکننده های دانه های روغنی در جهان محسوب می شود، پیش بینی می شود بازار در سال های پیش رو با افزایش قیمت دانه های روغنی روبرو شود.

  • باز هم تکذیب گرانی مرغ و تخم مرغ

    باز هم تکذیب گرانی مرغ و تخم مرغ

    وزیر کشور با بیان اینکه تغییر قیمت گذاری‌های جدید پس از تصویب ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود، گفت: تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای گرانی اقلام از جمله مرغ و تخم‌مرغ نداشته‌ایم.

  • توصیه وزیر صمت به مردم

    توصیه وزیر صمت به مردم

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم، گفت: مردم در روزهای نخست اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از خریدهای هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود، بپرهیزند.

  • توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!

    توت فرنگی بخورید تا کچل نشوید!

    توت فرنگی! احتمالا این میوه کوچک قرمز و قلبی شکل را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می‌شناسید اما آیا می‌دانستید که این میوه می‌تواند در روتین زیبایی شما نیز جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، به خصوص برای موهای شما !

  • یک شانه تخم‌مرغ ۷۶ هزار تومان

    یک شانه تخم‌مرغ ۷۶ هزار تومان

    مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: روزانه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان از تولید نسبت به حجم مصرف در نیمه نخست سال ( با گرم شدن هوا) بالاتر است، هم اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =