به زودی، خون تازه در رگ‌های بورس جاری می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور بنیادی، بازارسرمایه در حال حاضر در شرایط تعادلی قرار دارد و از ارزندگی برخوردار است، هرچند با افزایش شفافیت در مسایل سیاسی انتظار می‌رود در نیمه دوم سال شاهد رشدی دوباره در بازارسرمایه باشیم.‌

به گزارش صدای بورس، مهدی آسیما، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر من در حال حاضر بازار در یک نقطه تعادلی قرار دارد، به این معنی که در کوتاه مدت و تا حدود ۵ ماه آینده، نرخ برابری دلار در حالت تعادلی وجود دارد و با توجه به اتفاقات سیاسی بین المللی جدید در مقطع زمانی حاضر چشم انداز خاصی برای افزایش نرخ برابری دلار و به موازات آن دیگر بازارها به طور خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با عبور از انتخابات ریاست جمهوری و با گذشت نیمه نخست سال جدید و به دنبال آن شفافیت بیشتر در مباحث سیاسی، متغیرهای اصلی و کلان اقتصادی می توانند محرک نرخ برابری دلار قرار گرفته و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ زمینه ساز رشد نرخ برابری دلار باشند. در چنین شرایطی قطعا صنایع صادراتی و دلار محور مانند صنایع پتروشیمی، فلزی – معدنی در بهره مندی از این افزایش نرخ پیشتاز خواهند بود. بر این اساس در نیمه دوم سال جاری، با برگزاری مجامع، تقسیم سود و در ادامه شفاف شدن مسایل سیاسی خون تازه ای در بازار تزریق خواهد شد.

مهدی آسیما در ادامه افزود: همانطور که در بالا اشاره شد، پیرو انتظاراتی که از ابهامات سیاسی در بازار شکل می گیرد، برخی سرمایه گذاران که استراتژی کوتاه مدت در پیش گرفته اند، به حالت ایستایی درآمده تا با روشن شدن ابعاد سیاسی به اصلاح و تعیین رویکرد سرمایه گذاری خود بپردازند. بنابراین به نظر من طی چند ماه ابتدایی سال شاهد افت و خیز خاصی در بازار نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: البته بازار در شرایط کنونی ارزنده است و این موضوع برای سرمایه گذارانی که استراتژی بلند مدت در پیش گرفته‌اند (مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران حقوقی)، زمان مناسبی برای خرید و تشکیل پورتفوی محسوب می شود. این گروه در نیمه دوم سال به برداشت محصول خود و کسب بازدهی های مورد نظرشان می‌پردازند. 

منبع: سنا

کد خبر 430896

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نیمه نخست بورس ۱۴۰۰ بهتر است یا دوم؟

    نیمه نخست بورس ۱۴۰۰ بهتر است یا دوم؟

    در ادامه موشکافی سوالات مهم بورس سال ۱۴۰۰، اینکه نیمه اول یا دوم بازار سهام بهتری را شاهد هستیم اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاران دارد. نکته جالب آنکه در نظرسنجی از ۱۰۰ صاحبنظر، تقریبا آرای نزدیک به همی دیده می‌شود. ابهامات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و برجام برخی را نسبت به نیمه دوم سال امیدوار کرده و گروهی رفتار سنتی سهام در دو فصل ابتدایی سال را بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند.

  • سناریوی محتمل بازار در سال ۱۴۰۰

    سناریوی محتمل بازار در سال ۱۴۰۰

    پیش‌بینی کارشناسان حکایت از آن دارد که اگر پیشران‌های کلان و بین‌المللی لازم برای رشد فراهم شود بستر برای رشد بازار مهیا است . همچنین در صورت حمایت ذینفعان داخلی و سیاست‌گذار پولی کشور احتمال اینکه در سال ۱۴۰۰ بازار متعادلی را شاهد باشیم یکی از گزینه‌های محتمل پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آینده خواهد بود.

  • دولت در اهداف تامین مالی خود موفق نخواهد شد/پیش‌بینی دولت واقعی نیست

    دولت در اهداف تامین مالی خود موفق نخواهد شد/پیش‌بینی دولت واقعی نیست

    پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از حجم فروش اوراق و سهام در مقیاس بازار سرمایه واقعی نیست و با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار و سابقه بد ورود دولت به بخش‌های مختلف، دولت نمی‌تواند در اهداف تامین مالی خود موفق شود. در سه ماهه‌ آتی شاخص افت چندانی نخواهد داشت و حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود. به نظر صنایع غذایی، دارویی، بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها در یک سال آینده پیشران خواهد بود.

  • چشم انتظاری برای رونق بازار

    آقای دلار همچنان بازیگری خواهد داشت

    چشم انتظاری برای رونق بازار

    مدتی است که از تنش‌های بازار دلار خبری نیست و این بازار در شرایط ثبات نسبی به سر می‌برد، هر چند با روی کارآمدن جو بایدن پیش‌بینی سقوط شدید قیمت دلار عملی نشد و شاهد نزول اندک قیمت دلار در بازار بودیم.

  • برجام سرنوشت بورس را مشخص خواهد کرد؟

    برجام سرنوشت بورس را مشخص خواهد کرد؟

    در سال آینده بازار سرمایه به شرط داشتن استراتژی مناسب می‌تواند پر بازده‌ترین بازار باشد و روندی صعودی داشته باشد. در سال آینده تورم بالایی خواهیم داشت و همین موضوع باعث رشد بازار سرمایه خواهد شد. برای تزریق رونق به بازار دامنه نوسان را متقارن کنند. رمزارزها تهدید جدی برای بازار در سال آینده نیست.

  • بورس فردا هم مثبت می‌شود؟

    بورس فردا هم مثبت می‌شود؟

    با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل تحث تاثیر عرضه در نمادهای ارزمحور ۵ هزار واحد افت داشت اما با ادامه معاملات شاخص کل با هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. اما بازار فردا چه می‌شود؟

  • بورس مقصد مناسب سرمایه‌گذاری تا 1400

    یک کارشناس بازار سرمایه تحلیل کرد

    بورس مقصد مناسب سرمایه‌گذاری تا 1400

    یک کارشناس بازار سرمایه دلار را پارامتر اصلی در تعیین روند قیمت سهام دانست و به طرح این موضوع پرداخت که بازار سرمایه مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سال‌جاری است.

  • آثار نوسانات نرخ ارز بر بازار سرمایه و صنایع/ صنایعی که اثرپذیری بیشتری از دلار دارند

    آثار نوسانات نرخ ارز بر بازار سرمایه و صنایع/ صنایعی که اثرپذیری بیشتری از دلار دارند

    مدیرعامل سبدگردان پاداش سرمایه گفت: از آنجاییکه شرکت‌های دارای ارزشِ بازارِ تاثیرگذار در بازارسرمایه عمدتا دلار محور هستند، از این رو نوسانات قیمت دلار به طور کلی بر بازارسرمایه اثرگذار است.

  • آینده بازارهای مهم چگونه خواهد شد

    آینده بازارهای مهم چگونه خواهد شد

    رادان، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، معتقد است که سودهای کلان ناشی از تورم افسار گسیخته در بازارهای مختلف، نهایتاً به زیان جامعه و کشور خواهد بود.

  • افق یکساله شاخص کل روشن است؟/ صنایع پیش رو بازار

    افق یکساله شاخص کل روشن است؟/ صنایع پیش رو بازار

    مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه گفت: بورس در ۱۴۰۰ با روندی متعادل به پیش می رود و با توجه به سیاست های موثر بر بازار، باید پرتفویی از سهام های مختلف داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =