بورس مقصد مناسب سرمایه‌گذاری تا 1400

یک کارشناس بازار سرمایه دلار را پارامتر اصلی در تعیین روند قیمت سهام دانست و به طرح این موضوع پرداخت که بازار سرمایه مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سال‌جاری است.

به گزارش صدای بورس، کامران قزل گل کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که نرخ ارز چه تاثیری در روند بازارسرمایه می گذارد، گفت: عموما از آنجا که بیشتر شرکت های بازارسرمایه کشور صادرات محورند، نرخ برابری دلار در بازار آزاد و به شکل نیمایی آن به شدت بر درآمد و سود این شرکت ها تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: از طرفی هم با توجه به پیچیدگی های موجود در اقتصاد کشور و تورم دو رقمی، نرخ برابری دلار بر دارایی های شرکت ها تاثیر بسزایی دارد و با جمیع این شرایط  می توان گفت،  یکی از اصلی ترین پارامترهای تعیین روند و قیمت سهام در بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال اظهار داشت: فراز و نشیب کوتاه مدت نرخ برابری دلار همیشه تاثیر یکسانی در بازار نداشته؛ به عنوان مثال در دوره هایی که دلار آزاد رشدهای انفجاری دارد، معمولا قیمت ها در بورس به همان میزان رشد نمی کنند؛ چراکه منتظر دلیل رشد می ماند و تا زمانی که دلیل رشد برای بازار شفاف نشود، واکنش خاصی نشان نمی دهد.

 قزل گل بیان کرد: بدون شک، دلایل سیستماتیک و غیرسیستماتیک و در برخی موارد، افت نرخ دلار برای بازار مهم است. بازار هم سو با تورم رشد می کند و در عین حال، رشدهای ناشی از اخبار بد سیاسی را برنمی تابد.

وی در خصوص تاثیر مسائل اقتصادی و سیاسی بر بازار گفت: رشد دو ماه اخیر نرخ دلار در فضایی اتفاق افتاد که ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک کشور، به شدت در هم آمیخته بود که می توان به کرونا تا انتخابات امریکا و مسایل اقتصادی و سیاسی داخلی اشاره کرد.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذاران، سبدی از سهام دلاری و غیردلاری با دید بلندمدت داشته باشند، هنوز هم بازار سرمایه نه تنها محل مناسبی برای سرمایه گذاری است، بلکه یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری برای سال های پیش رو است.

منبع: سنا

کد خبر 418422

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =