برجام سرنوشت بورس را مشخص خواهد کرد؟

در سال آینده بازار سرمایه به شرط داشتن استراتژی مناسب می‌تواند پر بازده‌ترین بازار باشد و روندی صعودی داشته باشد. در سال آینده تورم بالایی خواهیم داشت و همین موضوع باعث رشد بازار سرمایه خواهد شد. برای تزریق رونق به بازار دامنه نوسان را متقارن کنند. رمزارزها تهدید جدی برای بازار در سال آینده نیست.

به گزارش صدای بورس، اشکان چهره‌نگار، عضو هئیت مدیره و مدیر سرمایه گذاری سبدگردان نوین نگر آسیا گفت: در خصوص چشم انداز سال آینده مسئله مهم توافق برجام بوده و بر این اساس دو سناریو را می‌توان محتمل دانست. در صورتی که برجام اتفاق بیفتد می‌توان شاهد کاهش نرخ دلار بود که به‌دنبال آن قیمت طلا و خودرو کاهش می‌یابند. در این حالت بازار سرمایه می‌تواند بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری باشد.  درصورتی که برجام اتفاق نیفتد تورم انتظاری می‌تواند باعث افزایش قیمت در تمام بازارها شود که طبق تجربه ثابت شده در این حالت التهاب  بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی کمتر خواهد بود. همچنین درصورت توافق برجام صنایع پیشرو، بانک و خودرو می‌شوند و درصورتی که برجام اتفاق نیفتد کامودیتی‌ها پیشرو خواهند بود.البته به‌طور کلی در سال آینده بازار سرمایه به شرط داشتن استراتژی مناسب می‌تواند پر بازده‌ترین بازار بوده و روندی صعودی داشته باشد.

چهره‌نگار در پاسخ به این پرسش که  مسئولان چه تدابیری برای رونق بورس در سال جدید لحاظ کنند، افزود : درصورتی که اوراق تبعی را سامان‌دهی کنند و تعداد این اوراق را افزایش دهند و به‌صورت منظم چاپ شود کمک خیلی خوبی برای رونق بازار است، همچنین لازم بوده  برای رونق بازار دامنه نوسان نامتقارن را مانند گذشته متقارن کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد :  آینده بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ را برجام مشخص می‌کند، موضوعی که وجود دارد این است که سال آینده تورم بسیار بالایی خواهیم داشت که این موضوع به نوبه خود بازار را دچار رشد می‌کند یعنی به‌صورت اتوماتیک اگر هیچ اتفاقی هم رخ ندهد به‌خاطر تورم بازار سرمایه رشد خود را می‌کند.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان نوین درخصوص تهدیدهای بورس ۱۴۰۰ گفت: تصمیمات نادرست مهمترین تهدید بورس در سال آتی است . همچنین ابلاغیه جدید برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آمد ثابت  که تصمیم گرفته شده ۱۵درصد از آن وارد سهام شود بزرگترین تهدید بازار است.

چهره‌نگار ادامه داد: بازار رمزارزها در سال ۱۴۰۰ تهدید جدی برای بورس نخواهد بود زیرا سیستم آنها بسیار متفاوت است. چراکه ریسک، تحلیل و نحوه دسترسی در این بازار خیلی متفاوت‌تر از سیستم بازار سرمایه است .به‌همین خاطر فعلا این بازار  نمی‌تواند تهدید خاصی باشد باتوجه به اینکه در این بازار جامعیت خاصی هم دیده نمی‌شود.

ملیکا حمزه‌ئی

کد خبر 430444

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =