۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
بورس فردا هم مثبت می‌شود؟

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل تحث تاثیر عرضه در نمادهای ارزمحور ۵ هزار واحد افت داشت اما با ادامه معاملات شاخص کل با هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. اما بازار فردا چه می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازار هفته گذشته با تعادل به پایان رسید و سهم‌های کوچک بیشترین سود را کسب کردند،

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: فعلا بازار در حالت تعادلی و کمی رو به مثبت قرار دارد و به نظر می‌رسد روند رشد سهم‌های کوچک ادامه‌دار خواهد بود. تعادل رو به بالا در بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار است. اگر قیمت دلار افت کند احتمالا بازار سهام نیز افت خواهد کرد. بازار تا انتخابات امریکا به دلیل عدم اطمینان به قیمت دلار نوسانی است اما بعد از انتخابات و شانس بیشتر پیروزی بایدن، روند تعادلی خواهد داشت.

رضایتی در رابطه با افزایش نرخ سود بانکی افزود: این کار برای بازار سهام تبعات منفی دارد اما به نظرم افزایش نرخ سود بانکی پیشنهاد بدی نیست اما به بعد از انتخابات امریکا موکول می‌شود.

اما آیا خبر تحریم‌های بانکی جدید می‌تواند اثری بر بازار سرمایه بگذارد؟ به گفته رضایتی اخبار جدید تحریم‌ها اثری بر بازار ندارد چراکه این اخبار تکراری است و پیش از این هم بانک‌های ما تحریم بوده‌اند. به همین دلیل بازار سرمایه واکنشی به این خبر نشان نداده است.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 418548

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =