شاخص کل به رشد خود ادامه می‌دهد/ بیشترین تزریق پول حقوقی به کدام نمادها بود؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۰۲۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۰هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۱۰۲۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۰هزار واحدی رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۰۷ درصدی، با۲۹۲ واحدی در کانال ۴۳۲ هزار و ۳۴۳ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۹۹۸ هزار معامله به حجم ۷ میلیارد و ۹۶۶ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۸۹ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شپنا»، «فولاد»،‌ «شبندر»‌، «شتران» و «نوری» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «اپال»، «برکت»، «بوعلی» و «خساپا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشدی ۳۲ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۱۱۹ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۳۷۲ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۲۶۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «میدکو»، «آریا»، «زاگرس» و «ارفع» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «شاروم»، «وسپهر» و «رافزا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فرآورده های نفتی، مواد دارویی و خودرویی بودند که در این بین فرآورده های نفتی با ارزش ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز تامین آب، برق، گاز، فرآورده های نفتی و شیمیایی بودند که روز سبزی را گذراندند. بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «حفاری»، «غبهشهر» و «مبین»‌ داشتند و نمادهای «وتوسم»، «شکلر» و «پتایر» با کاهش قیمت مواجه شدند. برترین تقاضا به «سیتا»، «سپاس» و «کمند» و برترین عرضه به «پتایر»، «سنیر» و «خزر» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد  ۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۵درصد یعنی هزار و ۵۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۷۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اپال، سمگا و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به برکت، دتمادح و شپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری حدود ۱۵۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۶۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 429956

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =