سقوط شاخص کل به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس تهران در روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ با ۰.۶۶ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به کانال یک میلیون و دویست هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ با کاهش ۸۶۵۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن امروز در جهت شاخص کل حرکت کرد و با ریزش ۱۹۳ واحدی در محدوده ۴۴۲.۶۴۵ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز بازار سرمایه ۴۷۰.۲۶۷ معامله با حجم ۳ میلیارد و ۹۲۷ میلیون سهم بود.

نمادهای فملی، فولاد، شستا، تاپیکو، شپنا، فارس و خودرو از نمادهای تاثیرگذار منفی امروز بورس تهران بودند. همچنین نمادهای برکت، شستا، اپال، شنرتم، پتایر، خزامیا و شپنا از پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند.

سه گروه برتر صنعت مربوط به مواد غذایی، فرآورده های نفتی و گروه خودرویی ها بود. بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به فاراک، زکوثر و خزامیا و بیشترین کاهش قیمت مربوط به خگستر، وساخت و وسینا بود. برترین تقاضا مربوط به پارند، کمند و تاصیکو ح و برترین عرضه به نمادهای سنیر، خساپا و خزر سنیر اختصاص یافت.

در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۱.۲۲ واحدی در ارتفاع ۱۸.۱۲۳ واحد قرار گرفت. همچنین تعداد معاملات این بازار ۲۴۹.۹۴۵ معامله با حجم ۸۷۱ میلیون برگه سهم بود. نمادهای بپاس، سمگا و میدکو از نمادهای تاثیرگذار مثبت این بازار و نمادهای آریا، ذوب، شگویا و ومهان از نمادهای منفی بازار فرابورس امروز بودند.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به نمادهای ریشمک، حسینا و بپاس بود و بیشترین کاهش قیمت به نمادهای تملی ۷۰۱، تملی ۷۱۰، و تسه ۹۹۱۲ اختصاص یافت. در بازار فرابورس برترین تقاضا مروبط به غگیلا، آراد ۵۰ و رافزا و برترین عرضه مربوط به غصینو، گدنا و کمرجان بود.

کد خبر 430807

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =