ضربان به شاخص باز میگردد؟/توجه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به کدام سهم‌ها بود؟

شاخص کل بورس تهران امروز وضعیت بهتری نسبت به روزهای گذشته داشت و با رشد ۳۸ هزار و ۵۳۳ واحدی، ۰.۰۳ درصد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۱۰ واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز وضعیت بهتری نسبت به روزهای گذشته داشت و با رشد ۳۸ هزار و ۵۳۳ واحدی، ۰.۰۳ درصد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۱۰ واحدی قرار گرفت. اما شاخص‌ کل هم‌وزن با ۱.۴۸ درصد کاهش، با رقم ۶ هزار و ۴۶۲ واحدی در کانال ۴۳۰ هزار و ۴۲۰ واحدی کار خود را به پایان رساند.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه به یک میلیون و ۱۴۳ هزار معامله با حجم ۱۱ هزار میلیارد و ۱۶۹ میلیارد و  ۰۲۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۹۸ هزار و ۳۷۲  میلیارد ریال بود.

نمادهای «فولاد»،‌ «شستا»‌، «کچاد» و «کگل»، «خودرو» از تاثیرگذاران مثبت و نماد «فارس»، تنها نماد منفی تاثیرگذار بر شاخص امروز بودند. نمادهای «فملی»،‌ «خساپا»، «وتجارت»، «برکت» و «شستا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام نام گرفتند.

شاخص بازار فرابورس ، امروز با رشد به کار خود پایان داد و با ۹۴ هزار واحد افزایش در مدار ۱۷ میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز ۴۸۵ هزار دفعه معامله با حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس به ۵۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال رسید.
نمادهای «کگهر»،‌ «بپاس»، «زاگرس»، «میدکو» و «آریا» از نمادهای پرتراکنش و «سپیدار»، «وسپهر»، «شاروم» و «بپیوند» نمادهای تاثیرگذار مثبت امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروه های صنعتی بازار امروز خودرو، فلزات اساسی، بانکها و شیمیایی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد در خط مقدم برترین صنعت قرار دارد و شاخص های صنعت امروز تامین آب، برق، گاز، زراعت، کاشی و سرامیک بودند که روز تلخی را سپری کردند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «ثامید»، «سنیر»، «فجر»‌ و «سقاین» تجربه کردند و «ثنوسا»، «ورنا» و «وملی» با کاهش مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سنیر» و «کمند» و برترین عرضه به «کدما»، «خموتور» و «بترانس» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد ۱۲هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد. در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۸۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «سیمان، آهک و گچ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خساپا، فملی و وسپهر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به زاگرس، وخارزم و کرمان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سایپا معادل ۳۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی زاگرس با برتری ۸۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 426691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =