روند تلخ تر از زهر، برای شاخص/توجه حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟

شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۳۰ هزار و ۸۴۸ واحدی و با ۲.۴۵ درصد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۷۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۳۰ هزار و ۸۴۸ واحدی و با ۲.۴۵ درصد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۷۴ واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با ۱.۸۲ درصد کاهش، با رقم ۸ هزار و ۴۰۶ واحدی در کانال ۴۵۴ هزار و ۷۸۶ واحدی قرار گرفت.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار معامله با حجم ۱۰ هزار میلیارد و ۸۹۲ میلیارد و  ۸۵۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۱۰۲ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فملی»، «فارس»،‌«فولاد»،‌ «وبملت»‌ و «شپنا» از نمادهای تاثیرگذار منفی و «شستا» جزء نمادهای مثبت تاثیرگذار بر شاخص امروز بودند. نمادهای «شستا»،‌ «خودرو»، «ثبهساز»، «خساپا» و «شپنا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام نام گرفتند.

شاخص بازار فرابورس هم روزی نزولی را گذراند و با ۳۸۱ هزار واحد کاهش در مدار ۱۸ میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز ۵۹۹ هزار دفعه معامله با حجم معاملاتی ۲ هزار و ۳۶۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس به ۱۴۹ هزار و ۰۶۵ میلیارد رسید.
نمادهای «چخزر»،‌ «شاروم»، «سپیدار»، «وسپهر» و «بپیوند» از نمادهای پرتراکنش و نمادهای تاثیرگذار «آریا»، «کگهر»، «غصینو» و «زاگرس» امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروه های صنعتی بازار امروز، خودرو، فلزات اساسی، چند رشته ای و فرآورده های نفتی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد در خط مقدم برترین صنعت قرار دارد و شاخص های صنعت امروز، محصولات چرمی، فلزات اساسی ، کاشی و سرامیک، و بانکها بودند که روزی تلخ را سپری کردند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «پدرخش»، «خموتور»، «دفارا»‌ و «سغرب» تجربه کردند و «فلامی»، «کحافظ» و «وبصادر» با کاهش مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «وبصادر» و «کمند» و برترین عرضه به «کدما»، «وتوصا» و «خبهمن» تخصیص داده شد.
امروز ارزش معاملات خرد بیش از ۱۳۳۵۸ میلیارد تومان بود که پایینتر از میانگین معاملات پایان هفته‌های اخیر محسوب می‌شود.حدود هزار و ۳۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی انجام گرفت. امروز در بازار شاهد رشد بیش از یک درصد ۱۱۸نماد و افت بیش از یک درصد ۴۳۳نماد بودیم.حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار و ۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، خودرو و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به سنیر، سبهان و دفارا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سیمان‌ سفید نیریز با برتری ۱۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۸۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۲۱۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 426300

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =