سقوط شاخص به کانال ۱۲۰۰ هزار واحدی/ بازار سرمازده

شاخص کل بورس تهران در ادامه ریزش‌های هفته جاری به کانال یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص بورس تهران امروز نیز در ادامه ریزش شاخص در هفته جاری کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد و با کاهش ۱۳ هزار و۸۳۵ واحد به کانال یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل بورس تهران در مقایسه با روز گذشته ۱.۰۶ درصد کاهش داشت.

شاخص هم وزن نیز با ۳۱۵۶ منفی در محدوده ۳۷۶.۹۹۵ واحد قرار گرفت. امروز در بازار معاملات ۷۸۹ هزار و ۶۵۱ سهم معامله شد و ارزش بازار به ۴۸ هزار و ۹۵۸ هزار میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش معاملات امروز بازار بورس تهران ۷۱ هزار و ۱۱ میلیارد ریال شد.

امروز پالایشی‌ و پتروشیمی‌ها بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس و فرابورس گذاشتند.

از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس امروز، نمادهای شپنا، شتران، تاپیکو، پارسان، شبندر، اخابر و خودرو بودند و نمادهای آبادا، فولاد، خودرو، ثبهساز، شبندر، فملی و سیتا جزء نمادهای پرتراکنش امروز قرار گرفتند.

روند مثبت معاملات در بازار امروز تا دقایق پایانی هم ادامه یافت و هم‌اکنون شاخص کل بورس به افت ۱۵ هزار واحدی رسیده است.

شاخص کل امروز مثبت نشد اما برآیند معاملات در بسیاری از نمادها از منفی برگشت و به محدوده مثبت رسید.

در بازار امروز فلزات اساسی، خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معاملات ۷۲۰ میلیارد تومان، ۵۹۳ میلیارد تومان و ۵۳۳ میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند که بیشترین حجم معاملات در آن‌ها رخ داد.

در شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاهش ۵۵ واحدی در محدوده ۱۶ هزار و ۱۲۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار ۴۲۳ هزار و ۵۹ معامله انجام شد که حجم معاملات یک هزار و ۷۵۴ میلیارد بود و ارزش معاملات به ۱۳۳ هزار و ۲۹ میلیارد ریال رسید.

نمادهای آریا، صبا، دی، شگویا، زاگرس، کگهر، فرابورس جز نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس بودند. نمادهای بپیوند، بگیلان، شگویا، گدنا، آریا، ذوب و صبا از نمادهای پرتراکنش امروز در بازار فرابورس بودند.

کد خبر 420039

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =