سرخ‌پوشی یک‌دست بازارسرمایه/ توجه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به کدام نمادها بود؟

از هم شاخص کلبه روال عادی و منفی خود بازگشت تا شادی سبز بودن شاخص یک روزه باز هم به غم تبدیل شود و سهامداران با افت ۸۳۰۱ واحدی، به رقم یک میلیون و ۱۷۷ هزار واحدی آخر هفته را بگذرانند

به گزارش صدای بورس، افت هشت هزار و ۳۰۰واحدی شاخص کل (۰.۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۷هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز دست کمی از شاخص کل نداشت و با افت۰.۰۹ درصدی، با ۳۷۹ واحدی در کانال ۴۳۱ هزار و ۲۵۳ واحدی  به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود سه هزار و ۸۲۰میلیارد تومان رسید.در بازار امروز بیش از ۷۵۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت و رشد بیش از یک درصد ۶۱نماد و افت بیش از یک درصد ۵۸۰نماد را شاهد بودیم.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با یک میلیون و ۰۱۱ هزار معامله به حجم ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۴۴ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فملی»، «فولاد»،‌ «فارس»‌، «شستا» و «شپنا» از تاثیرگذاران شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «برکت»، «بوعلی»، «آبادا» و «فملی» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

اما شاخص بازار فرابورس امروز با رشد ۴ واحدی بر مدار ۱۶ میلیون و ۹۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۳۴۵ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۱ میلیارد و ۰۴۵ میلیون برگه سهم رسید و ارزش معاملات بازار فرابورس ۲۷۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال بود.
نمادهای «بپاس»،‌ «بگیلان»، «آریا»، «ذوب» و «زاگرس» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «بپیوند»، «وسپهر» و «بگیلان» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز کانه فلزی، بانکها، فلزات اساسی بودند که در این بین کانه فلزی با ارزش ۴ هزار و ۱۲۴ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز منسوجات، فرآورده های نفتی و چند رشته ای بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «نمرینو»، «سصوفی» و «شلعاب»‌ داشتند و نمادهای «تکشا»، «دتماد» و «سدور» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سیتا» و «سپاس» و برترین عرضه به «پتایر»، «خساپا» و «خگستر» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۸۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی هزار و ۲۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۷۵۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اپال، فملی و وتجارت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وپست، سصوفی و کرمان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پست بانک ایران با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۱۰میلیارد تومان بود.

ودند.

کد خبر 429578

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =