تزریق ناامیدی به سهامداران/ توجه حقوقی ها به کدام نمادها بود؟

شاخص کل، امروز هم با افت روبرو شد و با ۸۶۰۱ واحد کاهش، به رقم یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، این روزها بازار دچار یک ترس است که باعث از رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه شده است. حمایت نکردن حقوقی‌ها از نمادها، شایعه دستکاری دولت در بازار، کوچ نقدینگی از بازار سرمایه به سمت بازارهای دیگر از جمله ارز دیجیتال و دیگر مواردی از این دست باعث شده ناامیدی سهامداران نسبت به بازار سرمایه بیشتر شود. اما در این میان هستند سهامدارانی که هنوز امید به خوب شدن حال بازار دارند. اکثر کارشناسان بازار سرمایه، روند آتی بازار را به علت گزارش‌های خوب 9 ماهه و پیش بینی سودهایی که شرکت ها ارائه کرده‌اند خوب ارزیابی کرده اند و سهامداران را به صبر دعوت می‌کنند. شاخص کل در دهمین روز اسفند ماه با کاهش ۰.۷۲ درصد بسته شد و نماگر بازار در کانال ۱ میلیون و ۱۸۵ هزار واحد آرام گرفت. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز همین روند را تجربه کرد و با افت ۰.۲۴ درصدی، با  ۱۰۲۸ واحد کاهش در مدار ۴۳۲ هزار و ۳۷۲ واحدی  به کار خود پایان داد.
تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۶۱۹ هزار معامله به حجم ۲ میلیارد و ۰۰۷ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۲۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال بود.
نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فارس»‌، «کگل» و «فملی» از تاثیرگذاران شاخص امروز بودند و نمادهای «بوعلی»،‌ «سیتا»، «امین»، «ونوین» و «فولاد» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.
ارزش بیشترین صف‌های فروش در بازار مربوط به فملی با ۲۰۱ میلیارد تومان، برکت با  ۱۹۵ میلیارد تومان، خساپا با  ۱۵۶ میلیارد تومان، شپنا با ۱۳۲ میلیارد تومان، وتجارت با ۱۰۷ میلیارد تومان، شستا با ۹۷ میلیارد تومان و خودرو با ۹۳ میلیارد تومان بودند.
شاخص بازار فرابورس امروز افتی ۶۵ واحدی بر مدار ۱۶ میلیون و ۹۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۱۳۳ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۶۵۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۷۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «صبا»، «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» از نمادهای تاثیرگذار و «رافزا»، «کزغال»، «وسپهر» و «کرمان» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.
برترین گروههای صنعتی بازار امروز کانه فلزی، فلزات اساسی و سیمان بودند که در این بین کانه فلزی با ارزش ۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز منسوجات، اطلاعات و ارتباطات و شیمیایی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «نمرینو»، «سصوفی» و «ونوین»‌ داشتند و نمادهای «شسپا»، «شبریز» و «شستا» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «اپال»، «سپاس» و «پارند» و برترین عرضه به «برکت»، «فملی» و «خساپا» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۶درصد یعنی ۶۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، شستا و وسپهر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به اپال، دسانکو و ونوین معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فولاد مبارکه اصفهان حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فرآوری معدنی اپال کانی پارس با برتری حدود ۱۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۸۰میلیارد تومان

کد خبر 429343

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =