۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
روزهای سیاه بازار سرمایه

شاخص کل در یازدهمین روز اسفند ماه با کاهش ۰.۳۳ درصد بسته شد و نماگر بازار در کانال ۱ میلیون و ۱۸۱ هزار واحد آرام گرفت.

به گزارش صدای بورس، در روزهای پایانی بازار سرمایه ناامیدی و ترس هر روز در دل سهامداران بیشتر می‌شود. در بسیاری از کانال و گروه‌ها صحبت از این نیز هست که با فروش اوراق دولتی چرخش دوباره بازار سرمایه را به سمت سبز شدن خواهیم داد. اما آیا همه این قرمزی‌های شاخص مربوط به فروش اوراق دولتی است و یا موارد دیگری نیز به روزهای سیاه دامن می‌زند. سهامداران بسیاری از این بازار خارج شده اند و به سمت بازارهای دیگر رفته اند، اعتمادی که شاید حدود دوسال طول بکشد به این بازار برگردد.

شاخص کل در یازدهمین روز اسفند ماه با کاهش ۰.۳۳ درصد بسته شد و نماگر بازار در کانال ۱ میلیون و ۱۸۱ هزار واحد آرام گرفت. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز همین روند را تجربه کرد و با افت ۰.۲۳ درصدی، با  ۹۷۴ واحد کاهش در مدار ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۷۴۳ هزار معامله به حجم ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۵۴ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فملی»‌، «فخوز» و «اپال» از تاثیرگذاران شاخص امروز بودند و نمادهای «شستا»،‌ «شپنا»، «فملی»، «بوعلی» و «فولاد» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس اما برخلاف رودخانه شاخص کل و هم وزن حرکت کرد و  حرکت مثبت را بعد از چندین روز تجربه کرد و با رشد افتی ۴ واحدی بر مدار ۱۶ میلیون و ۹۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۴۵۳ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۹۵۱ میلیارد و ۹۴۵ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۹۸ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال بود.
نمادهای «زاگرس»،‌ «شغدیر»، «آریا»، «ذوب» و «ومهان» از نمادهای تاثیرگذار و «کزغال»، «آریا»، «وسپهر» و «رافزا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و بانکها بودند که در این بین فلزات اساسی با ارزش ۷ هزار و ۲۱۴ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز منسوجات، رادیویی و خودرو بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «کاوه»، «وتوسم» و «سغرب»‌ داشتند و نمادهای «برکت»، «غبهشهر» و «والبر» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «اپال»، «سپاس» و «سیتا» و برترین عرضه به «برکت»، «شفارس» و «خساپا» تخصیص داده شد.

کد خبر 429409

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =