شاخص ۱.۲ میلیون واحد دوباره از دست رفت/ حقوقی‌ها به کدام نمادها توجه بیشتر داشتند؟

معاملات امروز با نزول ۲.۶۹ درصدی به ۳۲ هزار و ۴۱۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس،  شاخص کل با ریزش ۳۲ هزار و ۴۱۶ واحدی به ۱ میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسیده است. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۱.۰۳ درصدی، با ۴ هزار واحد افت در کانال ۴۳۲ هزار و ۱۶۲ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با یک میلیون و ۰۸۱ هزار معامله به حجم ۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۸۵ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال بود.

نمادهای «شستا»، «فولاد»،‌ «فارس»‌، «فملی» و «کگل» از تاثیرگذاران منفی شاخص امروز بودند و نمادهای «برکت»،‌ «خگستر»، «خساپا»، «غزر» و «کلوند» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس امروز با افتی ۲۳۴ واحدی بر مدار ۱۷ میلیون و ۴۳۴ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۶۳۵ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۳۰۶ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس, نیز ۱۵۳ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «میدکو»، «آریا»، «ذوب» و «صبا» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «سپیدار»، «وسپهر» و «شاروم» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز خودرو، سیمان، مواد دارویی بودند که در این بین خودرو با ارزش ۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز بانکها، جند رشته ای  وشیمیایی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «غدام»، «پدرخش» و «شکرین»‌ داشتند و نمادهای «کدما»، «شکلر» و «ختراک» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «کویر»، «پارند» و «غنوش» و برترین عرضه به «کدما»، «شپنا» و «شستا» تخصیص داده شد.

بیش از ۹۸۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت. همچنین در بازار امروز رشد بیش از یک درصد ۱۴۳نماد و افت بیش از یک درصد ۴۱۱نماد را شاهد بودیم.

ارزش کل معاملات خرد ۱۰هزار و ۳۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۵درصد یعنی هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.
 
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «ساخت محصولات فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، برکت و سیتا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به قصفها، سنیر و کرمان معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی قند اصفهان با برتری ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۰۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۴۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 427783

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =